Imatge aleatoria de capçalera

dimarts, 28 de juliol del 2009

Gràfic d'invocació del Shifter

Un dels principals poders del Shifter és la capacitat d'invocar éssers sobrenaturals i subjugar-los sota la seva voluntat. En la pàgina 123 del RUE explica com fer-ho.

En el gràfic a continuació resumeix el procés d'invocació i les diferents possibilitats resultants:

1) Criatura invocada subjugada.
2) Criatura lligada per un pacte.
3) Criatura alliberada a la terra de Rifts.
4) Sense efecte.

Seguiu els diferents passos del gràfic per obtenir-ne els resultats.


Clica-ho per veure més gran

dijous, 23 de juliol del 2009

Rifts Secret Files: PJ borratxos

Pàg. 31 Coalition Navy Rifts Sourcebook 4, sota l'habilitat especial de Drink others under the table del Merchan Marine OCC.

Pàg. 121 WB 14 New West, sota l'habilitat especial de Drink others under the table del Saloon Bum OCC.
Les regles sobre borratxeres, com no, es troben en dos manuals on l'alcohol ha de corre per força: Mariners i Pistolers! Els PJ que aguanten més són el Merchan Marine, el Saloon Bum, i malgrat en la seva descripció no especifica res [CB1], el nans.

dimecres, 22 de juliol del 2009

Rifts Secret Files: Regles d'ofegament

Pg. 31 Mercenary adventures sorcebook sota l'habilitat especial d'aguantar la respiració (Hold Breath) del Paratroper OCC.

Ve a dir que per un humà normal (PE 10); hi ha els primers marejos després de 6 seg x PE, cau inconcient 12 seg x PE després, i s'ofega després de 6 seg x PE de caure inconsient. En total, un humà no cau en coma/mort fins després de 24 seg x PE (4 min amb PE 10) de deixar de respirar.

dilluns, 20 de juliol del 2009

Setmana Palladium a RPG Blog II

Zachary Houghton és un conegut blogger rolero, que resulta ser seguidor de Palladium. Veient que en el seu blog erem uns quants que també ens agradava aquesta editorial va decidir dedicar-li una setmana en exclusiva. Aquí teniu les entrades:

Dilluns - Entrevista amb Kevin Siembieda. Gran Senyor de Palladium.
Dimarts - Entrevista amb Jason Richards "tots som Jason Richards".
Dimecres - Consells per dirigir Rifts. (On hi ha una petita aportació per part meva.)
Dijous - Presentació de Robotech.
Divendres - Biografia de Bill Coffin. (Un dels millors autors de Palladium.)
Dissabte - Impressions personals de Zachary Houghton. (L'autor del blog.)

En resum, es tracta d'una mirada al passat, present i futur de la companyia de la mà d'alguns dels seus personatges més representatius.

dijous, 16 de juliol del 2009

La segona ona Naruni

Seguim amb la tetralogia Mercenària: aquest cop toca al Dimension Book 8: Naruni Wave 2.

Malgrat està classificat com un Dimension Book, aquest manual s'emmarca perfectament dins la campanya de Rifts. Es tracta del retorn la raça de venedors interdimensionals Naruni, després de ser expulsats per la Coalició, i és clar, els seus aliats comercials (Ishpeming, Northen Gun,...); fet apuntat al manual de Mercenaries.

Físicament el manual està enquadernat en rústica, 96 pàgines B/N a doble columna, portada de color de Freddie Williams II. Escrit per Carmen Bellaire, Patrick Novak, Rosenstein i, com no, Siembieda.

El llibre consta de dues parts diferenciades. Per una banda, hi ha un petit capítol dedicat a la societat Naruni i als seus plans per venjar-se de la Coalició, mentre que la darrera part, el gruix del llibre, és un recull d'armes, armadures, vehícles i mines en forma d'un autèntic catàleg Naruni.


Un apunt imporant que cal fer respecte aquest manual, és que el nivell de mal de les armes és força més alt que l'estàndar de Rifts (doncs es tracta d'armes de Phase World), per la qual cosa cal està atent a l'hora d'introduir a la campanya qualsevol element d'aquest manual. Tanmateix, el llibre ja avisa d'aquest fet i proposa una reducció en el mal de les armes.


El bo: l'estructura en forma de catàleg en un manual d'armes és una gran idea, i el fa més amè de llegir.

El lleig: En nivell de power-creep del manual és patent.

El dolent: Per mi s'hagués calgut aprofundir en la societat i les intencions Naruni, doncs queda tot molt poc detallat.


Nota pels DJ sobre com equilibrar el nivell de mal de les armes.

dilluns, 13 de juliol del 2009

Usant aparells TW

RUE pg. 126 "[...]Una avantatge és que en comptes d'un conjur que només pot ser llençat per una persona amb coneixements màgics, o un poder psionic que només pot ser utilitzat pel psíquic que el posseeix, molts aparells creats i que funcionen amb tecno-màgia poden ser usats per qualsevol amb suficient enegia màgica o psiònica (PPE o ISP). Això, significa que un praticant de la màgia o psíquic qualsevol pot usar una màquina de tecno-màgia."

RUE pg. 126 "Una altra avantatge es que la gent que no són psíquics o orientats cap a les arts místiques NO pot operar en absolut l'aparell".

RUE pg. 131 "[...] si l'aparell mateix és capaç d'emmagatzemar els seus propis PPE, llavors pot fer-se funcionar àdhuc per no-psíquics /no-mags, si el tecno-mag [que els construeix] així ho desitja [...]"

BoM pg. 21 "Qui pot usar aparells de tecno-magia? Tothom que pugui accedir a les forces místiques o activar els seus propis PPE, ISP o fins i tot Chi poden fer "energitzar" i usar els aparells de tecno-màgia. Així mateix, aquells que poden obrir-se a allò sobrenatural o tenen grans quantitats de PPE com els nens [6d6+6 pg. 38 CB1] poden ser capaços de donar energia i utilitzar aparells TW (sovint sense saber com). Amb la canalla, l'habilitat desapareix amb els anys, tot i que amb prou pràctica, es pot retenir malgrat hagin perdut PPE degut a l'edat".

MercOps pg. 138 "[...] no tothom pot usar armes i equipament TW; només aquells personatges amb quantitats significatives de PPE (10 o més PPE o el doble en ISP) poden utilitzar aparells TW."

WB 28: Arzno pg. 74. Repeteix allò escrit al BoM pg. 21 i al MercOps pg. 138, i afegeix "[...] volent dir que, quan un nen o adolescent [que hagi crescut en una cultura amb alta presència d'aparells TW com Arzno o Tolkeen] es faci adult, en comptes de perdre els seus PPE els retindrà (2d6+11 de mitjana), que poden ser utilitzats per activar aparells TW que no requereixin alts nivells de PPE."

FoM pg. 112 "Piles d'Energia Màgica: Moltes de les armes de foc TW d'Stormspire requereixen "piles" de PPE per funcionar. Aquestes són essencialment potents talismans que emmagatzemen PPE."

Conclusió:

Només els aparells TW amb una font pròpia de PPE (talismans o piles de PPE) o aquells que no requereixen de PPE per ser activitats poden ser usats per no-mags i no-psiquics (llevat canalla avesada o adults entrenats des d'infants en cultures màgiques).

dimecres, 8 de juliol del 2009

Rifts SDC

Després de l'última entrada, i de la interessant intercanvi d'opinions mantinguda en ella amb en Menecrates -amic i autor del Blog Red Rats), sembla que hem arribat a una bona manera de convertir l'ambientació de Rifts a una sistema SDC.

Aquí va la nostra proposta per poder jugar a Rifts amb SDC sense fer un desgabell:

1. Es manté la diferenciació entre MDC i SDC.
  • MDC significa: "Mega Damage Capacity". Aquesta capacitat de destrucció i resistència superior vol representar les millores tecnològiques, les capacitats sobrehumanes i les aptituds místiques que es presenten en l'ambientació de Rifts. Tenen capacitat de fer/resistir aquest tipus de mal armes i armadures MDC, certs conjurs, bonus de PS de criatures amb força augmented/robot/supernatural (vegeu més endavant)
  • SDC (en aquesta versió) canvia lleugerament de significat i vol dir Simple Damage Capacity. Es tracta, així de clar, de la capacitat de resistir i fer mal que tenen armadures antigues, armes "primitives" o simples, i bonus de PS de criatures normals (vegeu més endavant).
2. Donat que ens trobem en una ambientació SDC, s'incorpora la regla d'altres jocs de Palladium de l'Armor Rating (AR) i del Natural Armor Rating (NAR).

La definició d'aquests conceptes no varia, i les AR de diferents tipus d'armadures i vehicles es pot trobar en el Conversion Book 1 (pg. 32 CB1). Tanmateix depenent del tipus de mal (SDC o MDC) té un efecte diferent sobre l'armadura:

  • Si la tirada d'atac és per sobre l'AR, llavors superes l'armadura i fereixes al portador. El mal del teu cop/conjur/arma (sigui SDC o MDC) es resta als SDC/Hit Points de la víctima.
  • Si la tirada d'atac està entre 5 i l'AR toques a l'armadura (tant en atacs cos a cos com en atacs a distància*). Si el teu atac és MDC fas "mal" a l'armadura (sigui del tipus que sigui). Si el teu atac és SDC només fas "mal" a l'armadura en cas que aquesta sigui SDC. És a dir, les armadures MDC funcionen com a NAR contra atacs SDC.
  • Quan un PJ amb força MDC branda una arma SDC, el mal és SDC (mal de l'arma més bonus de força). Tanmateix, aquesta té el perill que es trenqui segons les regles de la pàgina 286 del RUE.
  • Les Natural ARs de les criatures (pg. 31 CB1) s'apliquen igualment tant per mal SDC com MDC (de fet la seva armadura natural no té ni SCD ni MDC).
  • Els conjurs de protecció i els poders psionics de protecció (Armor of Ithan, Bizarre Armor, Energy Shield, etc.) són considerats estructures MDC amb AR19-20 (pg. 32 CB1) i 200 punts d'MDC.
Exemple 1: Un Juicer (amb força augmentada) branda una vibro-espasa (MDC) contra un SAMAS (MDC - AR 16). Malauradament, el seu atac no supera l'AR del SAMAS. Com que tant la seva força com l'arma que branda són de tipus MDC, el cop danya el SAMAS (2d6 + PS bonus).

Exemple 2: Un caçarecompenses dispara a un Cyborg complerts (MDC - AR 16) amb el seu winchester original (mal SDC), confiant poder-lo tocar en un punt vulnerable. No és així; la pell metàlica del ciborg repèl les bales SDC sense fer-se ni una rascada.

Exempe 3: Un drac amb PS sobrenatural 27 (+12 PS bonus - MDC) ataca amb un ganivet (1d6 SDC) a un soldat de la coalició protegit amb una armadura (AR15). L'atac supera l'armadura i fereix al soldat (1d6+12). L'atac fa el màxim de mal 18; cosa que representa 3 vegades el màxim mal del ganivet (6). Hi ha doncs un 30% de possibilitats que el ganivet es trenqui amb l'impacte.

Exemple 4: Un Glitter-boy (Robot PS 30 - MDC) etziba un cop de puny a un dinosaure (NAR 13). El seu cop impacte, però ho fa en una zona protegida per les dures escames del monstre, que el protegeixen íntegrament del cop.

Exemple 5: Un Ley Line walker protegit amb una Armor of Ithan (AR 19 - MDC) és atacat per un SAMAS (MDC). L'atac no supera l'AR de la barrera màgica, per la qual cosa en devilita l'estructura, afectant als sus punts dMDC.

* Desapareix el rang d'errada en armes automàtiques d'entre 1 i 8, per donar cabuda a les NAR de criatures.

Quan es tracta de saber si un personatge fa mal SDC o MDC cal mirar el seu tipus de força.

Tipus de força:
  • Normal Strength (SDC): tothom qui no entri en les categories següents. Incloent Strong Characters i Dog Boys.
  • Augmented Strength (MDC): bionics, juicers, crazies i light power armor.
  • Robot Strength (MDC): robots i power armors.
  • Supernatural (MDC): dimonis i criatures sobrenaturals. El GM decidirà durant el procés de conversió a aquestes noves regles si una criatura té o no força sobrenatural.
  • Mal dels atacs naturals: cop de puny 1d4, patada 1d8, etc. (serà SDC o MDC segons el tipus de força del personatge) més bonus de PS.
Els tipus de força també configuren el pes màxim de càrrega i d'aixecar:
  • Rifts Normal Strenght -> Sense modificació: Carregar x10, Aixecar x20.
  • Rifts Strong people (PS>16) -> Sense modificació: Carregar x20, Aixecar x40.
  • Rifts Dog Boys -> Sense modificació: x2 Normal/Strong People.
  • Rifts Augmented Strenght -> Carregar x100, Aixecar x200.
  • Rifts Robot Strenght -> Carregar x200, Aixecar x300.
  • Rifts Supernatural Strenght -> Carregar x300, Aixecar x500.

diumenge, 5 de juliol del 2009

MDC a SDC: Eureka?!?!

Em sembla que he trobat la manera de convertir l'MDC de Rifts a una ambientació SDC, sense haver de fer gaires estralls i mantenir-me en el sistema de Palladium.

Sempre havia trobat que les conversions que volten pel món fallaven en un punt clau: la PS augmentada fa mal MDC, però molt poca (sovint només amb un Power Punch). Com podia llavors convertir MDC d'aquesta força a SDC directament (tal i com suggereix el Conversion Book 1)?

La resposta a arribat de la mà del Heroes Unlimited 2. En aquest manual s'inclouen diferents tipus de força també, però aquest cop totes escalades a una ambientació SDC. Només cal doncs assignar els diferents tipus de força de Rifts a l'escala de HU2 i seguir les directrius suggerides en Conversion Book 1, i evoilá, ja tenim el Rifts a SDC! (a banda, es solucionen ensems alguns problemes que hi ha amb la capacitat de transport del Titan Juicer).

Les noves categories de força quedem com segueixen:

  • Rifts Normal Strenght -> Sense modificació: Carregar x10, Aixecar x20.
  • Rifts Strong people (PS>16) -> Sense modificació: Carregar x20, Aixecar x40.
  • Rifts Dog Boys -> Sense modificació: x2 Normal/Strong People.
  • Rifts Augmented Strenght (pg. 285 RUE) -> Extraordinary Physical Strengh (pg. 231 HU2): Carregar x100, Aixecar x200.
  • Rifts Robot Strenght (pg. 285 RUE) -> Superhuman Strenght (pg. 236 HU2): Carregar x200, Aixecar x300.
  • Rifts Spernatural Strenght (pg. 285 RUE) -> Supernatural Strenght (pg. x293 HU2): Carregar x300, Aixecar x500.
A part d'aquestes conversions de força a SDC, s'apliquen els suggeriments de conversió del Conversion Book 1 respecte a l'SDC de les criatures vives (incloent el natural AR), al mal de les armes i a l'AR de les armadures i vehicles.

dijous, 2 de juliol del 2009

Capacitat de càrrega de l'NE-05GP

l'NE-05GP Grav Pack és un arnés antigravetat produït per Naruni Enterprises. Les seves prestacions el converteixen en un dels millors sistemes de vol de l'univers. És descrit en el catàleg Naruni 109 PA (DB 8: Naruni Wave 2). En aquest catàleg s'especifica la capacitat de càrrega de l'aparell i com aquesta influeix en la seva reducció de velocitat.

Malauradament, el catàleg únicament especifica alguns pocs casos. Des de l'Escamot Featherfall hem fet proves empíriques de vol amb l'NE-05GP i extrapolat matemàticament la correlació entre la velocitat màxima assolida per l'aparell en relació a la càrrega transportada. Aquests són els resultats:


Com es pot observar, a partir dels 225 kg transportats, i tal com suggereixen els resultats empírics, l'NE-05GP sofreix una reducció potencial negativa en la seva velocitat màxima de desplaçament -fins a un mínim als 1.800 kg de càrrega. Cal tenir en compte que fins als 225 kg, la velocitat de desplaçament no es veu modificada en absolut.

Gràcies a aquests càlculs, hem elaborat una fórmula que es pot implementar en ordinadors o armadures amb HUD per tal de poder preveure la velocitat màxima assolida tenint en compte el pes transportat. A la cantonada inferior esquerra del gràfic hom hi pot trobar la correlació matemàtica (amb una R2=0.9102).

dimecres, 1 de juliol del 2009

Rifts Secret Files: Mal del Garrote wire

Mal del Garrote wrist wire - pàg. 38 Dimension Book 8: Naruni Wave 8

Molt mencionat com a equipament cibernètic, el seu mal només es menciona de pasada a la referència citada. Per cert, és de 4d6 SDC (+ PS bonus).