diumenge, 25 de gener del 2009

Free Quebec

En el llibre de món de la Coalició (Rifts Wb:11 Coalition War Campaign) se’ns mostra com la CS endega la seva “Creuada per la humanitat” en dos fronts. Un és el conegut conflicte entre aquesta superpotència militar i Tolkeen. Tanmateix, paral·lelament l’aleshores estat de la Coalició de Free Quebec s’ha escindit del macro-imperi, degut a una sèrie de desavinences “irreconciliables” amb Chi-town. És llavors quan Joseph Prosek, declara una guerra fraticida contra els seus “germans” del Canadà.

En aquests escenari s’emmarca Free Quebec Rifts World Book 22, per François DesRochers i Kevin Simbieda.

El WB 22 segueix l’estètica habitual de la companyia. Portada en rústica a color feta per en John Zeleznik (mostrant un Glitterboy clàssic enfrontant-se a un trio de Glitterboy killers en mig d’unes ruïnes), amb 192 pàgines encolades, i interior en blanc i negre a doble columna. L’edició aquí mostrada és de la segona impressió de juny de 2001.

El contingut del llibre (un dels més extensos de la sèrie de World Books), s’inicia amb una introducció al context històric i geopolític de la guerra.

Segueix amb una descripció de l’exèrcit de Free Quebec, fent especial èmfasi en les diferències entre aquest i el de la Coalició: Bàsicament FQ admet entre les seves files juicers i cyborgs de forma massiva i incorpora els famosos i temuts Glitterboys, mentre que rebutja qualsevol tropa mutant (ni Dog-Boys ni Psi-stalkers).

Passa després a descriure algunes de les noves OCC que incorpora l’exèrcit, especialment relacionades amb els Glitterboys, pedra angular del seu exèrcit; per donar pas a l’extens nou arsenal que incorpora (gràcies als tractes que han fet amb Triax).

Continua amb una descripció geogràfica i dels principals actors de Free Quebec, centrant-se en la ciutat d’Old Bones (una ciutat de ningú, descrita literalment com un creuament entre Casablanca, Dodge City i la cantina d’Star Wars) on abunden els rumors, l’espionatge, el comerç il·lícit, la violència gratuïta i la diversió.

Acaba el llibre amb algunes idees, escenaris i PNJ per dur a terme una campanya ambientada en la guerra.

Val a dir, que el llibre pràcticament només en centra en els primers estadis de la guerra, doncs deixa total llibertat per desenvolupar-la com el DJ cregui convenient, tot i que en tot el manual traspua la idea que Free Quebec és capaç d’aguantar la bursada militar de la Coalició. Per saber com s’acaba a la guerra caldrà llegir el Coalition Wars 6: Final Siege de la sèrie de Siege on Tolkeen.

El Bo: la ciutat d'Old Bones té molt de potencial aventurer, especialement si es vol fer una campanya d'espionatge o contra-espionatge. El molí de rumors i conspiracions té molt de suc per treure'n bones idees.
El lleig: Algú li ha de dir en Kevin Simbieda que amb un sol Glitterboy n'hi havia prou. Em sembla que va ser amb aquest manual que va començar la fama de power-creep del joc.
El dolent: Per ser un manual de món hi ha molt poca cosa geogràfica, demogràfica o geopolítica, centrant-se gairebé exclusivament en ma guerra contra la Coalició.

dilluns, 19 de gener del 2009

Rifts Netrunnig

El Cyberjacking és l'equivalent de Palladium Books al Netrunning, és a dir, introduir-se als ordinadors per extreure'n informació. El Hacking (Piratejar) i el Cyberjacking (introduir-se a una realitat virtual dins el sistema de l'ordinador) provenen de la cultura cyberpunk. En un món com el de Rifts, on es barrejen múltiples gèneres i on la tecnologia i els cibernètics hi són tant patents, no podien faltar les regles pel ciberhacking.


Les fonts d'informació o referències necessàries per introduir el cyberjacking a la teva campanya de Rifts són les següents:

0.- Mutants in Orbit. A la pg. 15 hi apareix l'habilitat de Cyberjacking per primera vegada. Hi ha un paràgraf on es descriu la utilització d'aquesta habilitat, tot i que les regles són molt senzilles i escuetes. El Rifter #2 les expandeix.

1.- Rifter #2. Pg. 27-52. Les regles oficials pel sistema Palladium respecte del Hacking i el Cyberjacking. No només explica les regles per piratejar ordinardors o combats en la xarxa, sinó que hi ha des de noves OCC especialitzades en la temàtica (per a tots els sistemes Palladium) fins a aclariments sobre com repercuteixen diferents conjurs o poders psiònics en l'activitat. Imprescindible!

2.- Rifts: Ultimate Edition. Es recull l'habilitat de Computer Hacking (pg. 320), imprescindible per a poder "craquejar" els sistemes de seguretat informàtics. A l'apartat d'implants cibernètics (Pg. 51) hi trobem l'Universal Headjack & Ear Implant (4.800 Cr.): necessari per "endollar-se" a un ordinador. A l'apartat de Common Gear (pg. 261) hi ha l'aparell que podria servir a un PJ Hacker: Computer (Portable Field Unit).

3.- Heroes Unlimited 2. Pg. 123. Penalitzadors a utilitzar per a l'habilitat de Computer Hacking (sempre es faci sense entrar o connectar-se directament -a través d'un Headjack- a la xarxa.

4.- Aliens Unlimired. Galaxy Guide (HU2 Sourcebook). Pg. 191; hi ha el Cyberjacker Skill Program que dóna idea de les habilitats necessàries per esdevenir un cyberjacker. Pg. 205-210; tota un compendi de regles pel cyberjacking, des de regles de programació fins al combat virtual o l'ús de super-poders o màgia (nous conjurs) útils per un cyberjacker.

5.- Rifts Bionic Sourcebook. Pg. 19. Hack Rat OCC. Una nova classe de city rat especialitzada a trampejar amb els ordinadors i aconseguir informació. Ideal com a PNJ "informant". També hi ha la descripció de l'Universal Headjack & Ear Implant (pg.40).

6.- Free Quebec. Rifts World Book 22. Pg. 136. Descriu l'existència d'una xarxa d'ordinadors connectats i com s'ha desenvolupat un nou tipus de city rat i altres tecnofilics que l'exploten.

7.- Triax & the NGR.  Rifts World Book 5. Pg. 21. Els ordinadors personals són comuns a la NGR. Les xarxes electròniques i de telecomunicacions són comunes proveint una "super autopista de la comunicació" heretada del S.XX: comunicacions audiovisuals, correu electrònic, canals de TV, etc.

Com pots veure, res no t'impedeix donat un toc cyberpunk a la teva campanya de Rifts. Només cal introduir algun PNJ o PJ amb un cyberjack en una ciutat més aviat desenvolupada: Free Quebec, Chi-town, Lazlo(?)... i deixar que la informació flueixi per un sistema informatic. La tecnologia hi és, i les regles també.

Ara ja podràs dir allò de "He vist naus ardents més enllà d'Orió..."

divendres, 16 de gener del 2009

Tribal Wars (I)

Les Guerres Tribals (Tribal Wars) és un meta-aurgument de Rifts pensat per donar protagonisme a les principals races tribals de Nord Amèrica: els Simvans, els Psi-Stalkers i els Natius Americans. Si bé es poden fer servir PJ que no sigui d’aquestes races, es recomana que hi hagi en el grup algun component d’aquestes. Es pot formar tan un grup homogeni, o bé on hi hagi representades totes les tres tribus, de tal manera que aflorin les tensions de la guerra entre elles, i que els PJ hagin de superar les seves diferències per poder recuperar la pau.

Les fons d’informació que he fet servir per muntar les Tribals Wars han estat:

- Rifts Ultimate Edition.
- WB11: Coalition War Campaign
- WB15: Spirit West
- WB20: Rifts Canada
- WB23: Xiticix Invasion
- WB30: Rifts D-bees of North America
- Rifts Aftermath

Període temporal

La Tribal Wars té lloc durant els últims anys del Setge sobre Tolkeen, després del Sorcerer’s Revenge, quan els exèrcits de la Coalició han perdut la seva cohesió, i les diferents tribus campen sense gaire control pel territori. La guerra pot allargar-se fins la fi de la guerra, on els refugiats de Tolkeen podrien aportar un element distorcionador.

Mida del conflicte

Aquest conflicte mai pren l’estatus de guerra oberta, sinó que, amb l’exempció de batalles comptades, es desenvolupa en forma de petits encontres violents o guerra de guerrilles que no solen superar els 2000 efectius per bàndol, essent la norma d’1d10x100 soldats per tribu.

Rerefons

A Nord Amèrica, les tribus Simvans, Psi-Stalkers i d’Indis Americans han viscut en constant tensió i conflicte. Tanmateix, algunes d’elles col•laboren assíduament i la pau regne en les seves relacions –com per exemple la tribu Pony Tail amb els Simvans al NW-. L’exemple paradigmàtic que demostra que aquestes tribus poden col•laborar rau en la Tundra Ranger Cavalry (35% són Simvans, 20% Psi-Stalkers, aprox. 20% Native Americans). En ella, si bé els Simvan solen ser força intolerants vers les altres races, i els Psi-Stalkers als encanta provocar als Simvans, a l’hora de la veritat, es mantenen units contra els enemics comuns i per un bé major.

L’espurna de la Guerra

Tan irònic com pugui semblar l’origen del conflicte té lloc en les files de la Tundra Ranger Cavalry, si bé porta ja molt de temps gestant-se a causa del solapament de territoris entre les diferents races (vegeu plànol).

Uktena, en forma de Simvan, s’infiltra a les files de la Cavalry on liderant un escamot de Simvans ataca a un grup de Natius Americans realitzant un ritual. Quan la resta de la companyia formada per NA i Psi-Stalkers aliats se n’adonen es dissolt la companyia i comencen les ostilitats.

Territoris dels Natius Americans solapats

(Vegeu plànol)

Per Psi-Stalkers

- Casper Preserve**
- Blackwall Preserve*
- Fort Dakota***
- The Central Preserve. No és zona de guerra.

Per Simvan:
- Blackwall Preserve*
- Casper Preserve**
- Comanche country (Lone Star)****

*Enemics: Siox/Cheyene de Casper, Simvan, Bodkill and Xiticix. Molt agressius I tradicionalistes.
** Enemics: Simvan and Psi-Stalkers Salvatges.
*** Lliuten contra els Xiticix. Provablement aliats amb els PS.
**** Aliats amb els PS.

Continuarà...o no.

dimecres, 14 de gener del 2009

Campanya a favor d'una película de Rifts

Des de Palladium Books han començat una campanya per què en Jerry Bruckheimer (productor, entre d'altres, de Pirates del Carib, CSI, Black Hawk abatud, etc.), actual propietari d'una opció de compra de licència de Rifts, es posi les piles d'una vegada per què s'inici el projecte d'una película de Rifts.
La campanya consisteix en què els fans enviín una carta/meil a Jerry Bruckheimer encoratjant-lo a fer la película. Sembla que aquesta mena de campanyes tenen molt d'impacte a Hollywood. Aquí en podeu veure més detalls.
Ja ho sabeu, si us faria gràcia veure una película de Rifts, quant més cartes rebin de tot el món, més probable és que la facin. Jo ja estic preparant la meva! Anima't!
I si no tens ganes d'escriure, han preparat una carta model:

Fans want a RIFTS® Movie

---- Your return address ----

January, 2009

Jerry Bruckheimer
c/o JB Films
1631 Tenth Street
Santa Monica, CA 90404


Dear Mr. Bruckheimer,

You have expressed an interest in doing a Rifts® Movie for a long time now.

I’m writing to tell you that Rifts fans around the world would LOVE TO SEE a Rifts movie. We have enjoyed playing Rifts for years and can think of nothing better than seeing it brought to life by a producer of your caliber. You understand the sweeping magnitude and power a Rifts® movie should have, and the excitement it can generate among fans and ordinary moviegoers alike.

I just want you to know that I think people would flock to a film like Rifts. And if done well, it could be the epic science fiction/fantasy film that captures the imagination of a new generation the way Star Wars did in the past.

Thank you for your time and consideration.

Sincerely,

– your name -


Editat (16-01-09): Ahir ja vaig enviar la carta.

diumenge, 11 de gener del 2009

Lady Prosek

L'Incident de Lady Prosek

L'any 102 P.A., Lady Jo-Anna Prosek, l'esposa de l'Emperador de la Coalició, és segrestada per Alistair Duscon (cap de la Federació de la Màgia), assassinant al seu fill en el procés. Lady Prosek pateix un període de tres anys de reclusió, tortures i vexacions, abans que Lord Coake i un grup d'èlit de Cybe-cavallers la rescatés. Aquest episodi és conegut com l'Incident de Lady Prosek, i esdevé un dels catalitzadors de la guerra de la Coalició contra Tolkeen.
Tanmateix, aquelles semanes amb Lord Coake tenen un profunt efecte sobre Lady Prosek, que veu com no tots els D-Bees i els practicants de la màgia són tant malignes com el seu marit postula. Malgrat l'emperador amaga els detalls del rescat, la posició de Lady Prosek canvia; es rumoreja que s'oposa a la guerra contra Tolkeen, i es manté reclosa per tal fet.

Possibilitats d'aventura

Aquest episodi pot dur a múltiples aventures per els nostres personatges, fins i tot campanyes senseres. Aquí teniu algunes idees per fer servir:

- Infiltració. Lord Coake i els seus no rescaten a la veritable Lady Prosek, sinó a un Auto-G (una mena de doppleganger) amb ordres l'emperador, però alguna cosa va malament, i Joseph Prosek no només segueix viu, sinó que prepara la Creuada de la humanitat. Serà que l'Auto-G no vol renunciar a la seva nova vida? Ha estat descobert (hi ha una prova específica per detectarlos)? els PJ, contractats per un agent de la Federació de la Màgia, hauran d'esbrinar què ha passat?

- Recluida. Efectivament Lady Prosek es troba recluida per les seves idees revolucionaries i potencialment perilloses respecte la supremacia humana defensada pel seu marit. Durant el temps passat amb Lord Coake va sorgit l'amor entre la parella (o potser la relació amb Lord Duscon no va ser tant dolenta - síndrome d'estocolm). Ara ell, sap on la tenen "presonera", i demanarà l'ajut dels PJ per recuperar-la.

- Hipnotitzada. Durant el temps de segrest, Lord Duscon li implanta hipnòticament l'assassinat de la familia Prosek. Després de la derrota de Tolkeen, ha arribat el moment que l'atac de la Federació de la Magia contra la Coalició, i activar l'ordre hipnòtica. Tanmateix, els tractaments psiquiatrics a què ha estat sotmesa Lady Prosek han fet que pugui resistir-se a l'ordre. Lord Duscon contracta als PJ per què la trobin i reforcin l'odre hipnòtica.

- Des de l'ombra. Lady Prosek actua des de l'ombra per crear un cos de soldats lleials a la seva persona anomenada la V columna. Aquests soldats, inflitrats en tots els estaments de l'exècit regular, es dediquen a ajudar secretament a D-Bees i practicants de la màgia quan aquests estan en problemes. També lliuten contra els Vanguard, o fan feines de contra-espionatge per Tolkeen. Els PJ poden ser ajudats per la V columna, o contractats per què realitzin alguna feina per ells. En una de les meves partides jo vaig fer servir aquesta opció.

En definitiva, l'Incident de Lady Prosek és un esdeveniment que pot donar molt de joc a la teva campanya de Rifts, no el desaprofitis.

dijous, 1 de gener del 2009

Arzno - Incursió Vampírica

El WB28, Rifts Arzno - Vampire Incursion és un dels pocs manuals de món no firmats per en Kevin Simbieda. Aquesta vegada, l'omnipresent KS, deixa l'espai protagonista dels crèdits a Jason Richards...i es nota.

Arzo és un manual de món de 160 pàgines, amb el clàssic forma de Palladium Books: portada a color (d'en John Zeleznik) en rústica, i interior en blanc i negre, amb il·lustracions de qualitat variada entre les quals destaquen les de la Deborah Comfort Love i les de'n Todd Hebenstreit. L'edició que tinc és la primera impressió de maig de 2006.

En aquest manual, tal com indica el títol del llibre, ens expliquen com a l'entorn de la ciutat d'Arzno, una ciutat formada per mercenaris que domina el Gran Canó del Colorado, s'està planificant la invasió per part d'un clan vampìric...l'originalitat rau en com ho volen fer.

Es nota que és un llibre fet per aficionats al joc, amb algunes idees pel director de joc sobre com explotar les habilitats i poders vampírics, anècdotes de les proves de joc, o referències al cànon del joc. En definitiva, un gran exponent de com una escenari de campanya privat pot ser escrit d'una manera coherent i professional.


Aquí us poso algunes fotos del seu contingut:

Portada

Índex de Continguts


Repàs de la regió


Descripció de la ciutat d'Arzno


La ciutat es desenvolupa al voltant d'una companyia Mercenària: Arzno Mercenary Corps

Arzno s'ha especialitat en objectes TW, especialment armadures

I els plans dels vampirs per conquerir el món...

El bo: Trama coherent i detallada ajustada al canon existent, sense establir un final determinat, per tal de deixar-he en mans del DJ i dels jugadors. Consells pel DJ. Armadures TW (es trobaven a faltar).

El lleig: Com és costum a Palladium Books, els valors de producció són escassos: mala cartografia i edició, algunes errates...

El dolent: Que en Jason Richards no hagi escrit més coses per Rifts (a part d'alguna col·laboració a The Rifter i a Chi-town Anthology.