Un clar exemple del tarannà Old School de Rifts és la seva manca de mecàniques de resolució de conflictes socials. Si bé, primer a través dels World Books i després amb la Ultimate Edition, s'han anat afegint algunes habilitats (Seducció) per suplir-ho.
Els principals indicadors socials d'un personatge venen determinats pels seus valors en Mental Afinity (MA) i Physical Beauty (PB). El primer ens indica l'empatia del PJ, mentre que el segon el seu atractiu. Quan aquests valors són prou elevats (16 o més), atorguen una possibilitat d'interacció social. MA permet emanar confiança o intimidació (Trust/Intimidate), mentre que PB serveix per enlluernar o impressionar a altri (Charm/Impress). A l'inrevés, valors molt baixos en aquestes característiques influeixen directament en habilitats d'interacció social com Barter, Intimidation, Interrogation, etc.
No és pas que no existeixin habilitats d'interacció social, el problema rau en com es resolt una escena quan cap dels personatges tenen aquesta habilitat. El llistat següent nombra les habilitats que potencialment estarien involucrades en conflictes socials:
Communication Skills: Barter, Performance, Public speaking.
Domestic Skills: Wardrobe & Grooming.
Espionage Skills: Interrogation, Impersonation, Undercover Ops.
Medical Skills: Psycology.
Military Skills: Military Etiquette.
Rogue Skills: Find contraband, ID Undercover agents, Imitate voices & sounds, Roadwise, Seduction, Streewise.
Technical Skills: Begging.
També hi ha alguns poders que són útils en les escenes socials:
Psionic powers: Psionic empathy with animals, Psionic empathy, Empathic transmission, Hyonotic suggestion.
Magic powers: Charismatic aura, Charm, Compulsion, Mask of Deceit.
Per altra banda, com es pot observar, manquen les "típiques" habilitats d'engany, diplomàcia, carousing (tot i que es podria ssimilar a Streetwise), Fast-talk o lideratge. I encara més, mancarien les formes de resistir-s'hi; doncs el PJ està subjecte a l'èxit del contrari, independentment de la seva Mental Endurance (ME).
Aixó doncs, malgrat Rifts fa un esforç per integrar mecàniques de resolució social en el joc, molt sovint no estan del tot afinades, o directament manquen, deixant la seva resolució en mans dels jugadors. Old School pur i dur.
Aquí és on veig una de les gran debilitats del Rifts: si ets un Old School, no posis falsos pedaços, proclama el teu estil de joc i a cagar la resta!
ResponEliminaEn canvi, aquests pedaços contribueixen al caos: no saps què fer-ne.....
Cert. Però el D&D també integrava mecàniques socials molt laxes (Carisma), tot i que després servien de ben poc. Suposo que l'error ve de base (entenent que el Rifts és una evolució del D&D).
ResponEliminaEstic d'acord amb el que diu en Quim, per l'ho poc que he jugat al D&D i superpoc a Rifts (a veure si algun dia t'estires :P). A D&D tot i que les habilitats socials poden ajudar a crear una bona partida, ja que donen més vides als personatges, sempre s'acaba resolvent a osties o fugint.
ResponEliminaA part, moltes vegades creec que les habilitats socials venen donades més pel qui porta el personatge, tot i que ell és qui ha de fer una bona interpretació.
Per tant creec que per aixo en jocs de "pinyas" les habilitats socials queden en un segon pla de la interpretació dels jugadors. Tot i que l'ho ideal seria que anessin agafats de la mà. Tot també dependrà de la partida.