dissabte, 31 d’octubre del 2009

RiftsQuest - Homes d’armes de Rifts

Combat Cyborg. Ets la combinació entre home i màquina. Totes les teves parts físiques, excepte el cervell, han estat substituïdes per parts mecàniques.

Habilitats: Cos metàl·lic, Força robòtica, Sistemes cibernètics (tria sistemes cibernètics segons pàg. 46 RUE), Resistent a la possessió i la màgia, Immune a la Bio-manipulació, Telemechanics, i See Aura, OCC skills.

Defectes: Pesat i sorollós, Manca de sensibilitat en el tacte, Provoca por entre bàrbars, sense capacitat màgica ni psiònica.


Crazies. Ets un humà que t'han implantat sistemes de millorament neuronal directament al cervell per incrementar les teves capacitats motrius i mentals. Només els orcs i els humans poden ser crazies.

Habilitats: Super resistència, Força incrementada, Velocitat incrementada, Reflexes i agilitat millorada, Sentits millorats, Resistent als psiònics, la possessió, el control mental, gasos tòxics, verins, drogues i malalties, Curació millorada, Bio-regeneració dels crazies, Psiònic menor (pàg. 55 RUE), OCC Skills.

Defectes: Pateix bogeria: Genera un bogeria mitjançant el sistema de Crazy Hero (pàg. 56 RUE). A més guanya una nova bogeria tirant en la taula de bogeries del RUE, segons pàg. 55 RUE, cada vegada que incrementis la Crazy OCC Keyword.


Cyber-knight. Ets l'epítom del cavaller just i bondadós, armat amb la força dels teus poders psíquics i la voluntat del teu cor i el rigor del codi de cavalleria. Lluites contra la maldat i la injustícia per fer del la terra de Rifts un món més segur i millor.

Habilitats: Codi de cavalleria, Combat Zen (pàg. 65 RUE), Invocar psi-sword, Crear psi-shield, Meditació, Poders psíquics (pàgina 64 del RUE), Cíber-armadura, OCC Skills, Dream vision (pàg. 28 Rifts: Siege on Tolkeen Four), Leit Motif (escull un camí segons pàg. 40 Rifts: Siege on Tolkeen Four)

Desavantatges: Lligat al codi de cavalleria.


Glitter Boy. Ets el pilot d'una de les llegendàries armadures de poder que donen nom a la teva professió. Ja sigui com a heroi, rodamón justicier o com a soldat mercenari ets temut pel poder de la Boom Gun.

Habilitats: Glitter Boy per tradició familiar (només per aquells PJ que han heretat l'armadura), OCC Skills, Pilot de l'armadura de Poder Glitter Boy*.

* Funciona com Vehicles as Characters (pàg. 103 HQ2). A més pot fer de Secondary Contestant o Supporter (segons pàgina 43 HQ2).

Habilitats de l'armadura de poder Glitter Boy (pg. 71 RUE): Protecció 15W, Resistent al làser 15, RG-14 Rapid Accelation Electromagnetic Rail Gun (Boom Gun) 10W, Sistemes sensitius especials (pàg. 73 RUE) 2W, Reputació assassina 15.

Defectes de l'armadura de poder Glitter Boy: Lenta i pesada 15W, Canonada eixordadora 10W, Pilones 2W.


Headhunter. Ets un soldat de fortuna que combina el coneixement militar amb els biònics i cibernètics. (Com a màxim només poden tenir 1 poder psíquic. Immune a Telemechanics).

Habilitats: Reconstrucció biònica parcial (escull els cibernètics a la pàg. 77 RUE), Resistent a la possessió i la màgia, Trobar contraban del Headhunter, Contactes, OCC Skills,

Defectes: Sentit del tacte simulat, Sorollós, Dits poc sensibles.


Juicer. Ets un super-humà incrementat mitjançant drogues injectades a través d'un sistema bio-comp. Per desgràcia aquestes drogues acceleren el teu metabolisme de tal manera que la degradació cel·lular és extrema, provocant-te la mort en poc anys.

Habilitats: Super-resistència, Super-força (força augmentada), Super-velocitat, Super-reflexes i temps de reacció, Resistent als psiònics, al control mental, gasos tòxics, verins, dogues i factor d'horror, Alentir el sistema vital, Curació millorada, Insomni, Sempre alerta, OCC Skills.

Defectes: Viu ràpid, mort jove. Depenent de les dogues del Bio-comp.

[Detox]: Es considera un Extremely Extended Contest (pàg. 80 HQ2) d'1d4 setmanes.

1. Cyber-doc – High resistance. Primer any sense modificadors, Segon any -3, Tercer any -6, Quart any -9, Cinquè any -12, Sisè any -15, Setè any -18. Amb una Minor Victory guanya un defecte de Cicatrius. Amb una Marginal victory tira a la taula de la pàg. 80 RUE (Detox Success Ratio) guanyant el defecte descrit. Amb qualsevol errada, el personatge mor.

2. Canvi d'habilitats. Selecciona una nova OCC, com si acabessis de crear el personatge. Manté el nivell de l'habilitat de combat.

3. Guanya els defectes de Debilitat física i fatiga, Envellit, Baix temps de reacció i reflexes, i tira a la taula de la pàg. 80 RUE.


Merc Soldier. Ets un soldat de fortuna bregat en mil batalles.

Habilitats: MOS (selecciona una especialitat de la pàg. 82 RUE), OCC Skills.

Robot Pilot. Ets un expert en armes pesades que t'has especialitzat en operar Armadures de poder o Robots gegants i vehicles de combat blindats.

Habilitats: MOS* (escull una especialitat entre Pilot d'Armadures de Poder o Pilor de Robots, segons pàg. 84 RUE), OOC Skills.

*El DJ et donarà les estadístiques del Robot que escullis (vegeu Glitter Boy per com funciona una armadura de poder o robot.

dimecres, 28 d’octubre del 2009

RiftsQuest (les bases)


M'he acabat de llegir el Heroquest 2 de Moon Design amb la idea de poder-lo adaptar a l'ambientació de Rifts (RiftsQuest).

El sistema de Heroquest 2 és prou versàtil per permetre una adaptació lliure però satisfactòriament fidel, mantenint tot el suc de l'ambientació. A continuació passo a donar unes pinzellades de com penso adaptar Rifts a Heroquest. En futures entrades aniré detallant diferents aspectes, com la conversió d'OCC o equipament.

Personatges:

Tot personatge tindrà 2 Keywords: 1 dedicada a l'OCC/RCC i l'altra respecte a la regió d'origen (Lazlo, Tolkeen, CS, New West, etc.). La resta d'habilitats s'agafaran amb el sistema de paraigües i com habilitats independents.

Les RCC que no tinguin una professió assignada o que puguin escollir-ne una, tenen també 2 Keywords: la de la RCC i la de l'OCC que agafin (es descarta el lloc d'origen, que podrà ser una habilitat a part).

Les capacitats de les Keywords vindrán definides per les habilitats pròpies de les OCC i les OCC Skills, així com les habilitats naturals de la pròpia RCC. Hi ha RCC que tindran implícites Flaws (ex. els Larmacs són mandrosos i vulnerables a les il·lusions).

Força Humana/Augmentada/Robòtica/Sobrenatural:

Si s'enfronten directament diferents categories de força (p. ex. en un pols), s'aplica el "test de credibilitat", i la major guanya sobre l'altra. Si en algun cas excepcional es vol resoldre amb una tirada, la categoria major rep una Menestralia gratuïta per cada grau que superi a la menor:

PS Humana > PS Augmentada (+1W) > PS Robòtica (+1W) > PS Sobrenatural (+1W)

MDC/SDC:

No es té en compte.

Equipament:

Armadures de poder (p. ex. Glitter Boy o Samas), robots i altres artefactes "majors" a criteri del DJ poden funcionar com a henchmen i tenir les seves pròpies habilitat (vehicles as characters pg. 102 HQ2) i funcionar com a Secondary Contestant o Supporter (segons pàgina 43 HQ2).

Màgia/Psiònics:

Els conjurs i poders psiònics esdevenen habilitats sota el paraigües de la OCC/RCC. Un PJ amb una OCC no psiònica pot tenir com a màxim dues habilitats independents com a poders psiònics.

Els poders i conjurs es triaran sempre dels manuals de Rifts i seguiran les seves característiques.

dilluns, 26 d’octubre del 2009

Fabricants d’armes de Rifts NA

Un dels aspectes més interessants de l'ambientació de Rifts és la seva diversitat pel què fa a la tipologia d'armament. Diferents industries armamentístiques competeixen per fer-se un espai propi dins el mercat oferint diferents tipus de productes o dirigint-se a diferents tipus de compradors; cadascuna establint el seu propi nínxol. A continuació trobareu una llista dels principals productors d'armes que es poden trobar a Rifts NA, on es ressalten les principals característiques dels seus productes.

Angrad Robotics. Armadures i robots fets de dimonis transformats. Molt potents, desprenen una aura demoníaca i de malevolènça detectable pels psionics. Poden arribar a controlar al seu portador (pg. 141 Mercenaries).

Armstrong TW Armaments CO. Especialitzat en armes TW. Armes durables, imaginatives i d'alta qualitat a preus competitius. Fa armes específiques per encàrrec (augmentant un 20% el preu).

Arzno Weapons Manofacturing. Especialitzats en armadures TW imitant característiques animals (Imitator series) i armadures d'Ironwood (per ser portades per mags sense penalitzadors).

Bandito Arms. És una divisió del Mercat Negre. És especialista en fer còpies barates de l'armament manufacturat per la CS. Característiques de les armes:

  • Línia "retro": Amb aspecte dels revòlvers de l'antic oest americà. Lleugeres i ben equilibrades.
  • Retallades: Portents: poden tombar a un humà amb l'impacte.
  • Rail Guns. Pesades. Sistema de punteria per làser.

Chipwell armaments, INC. Armadures i robots molt barats a costa de retirar sistemes i protecció.

Coalition States. Representa l'estàndard de les armes a Rifs NA. Robustes i fiables.

Colorado Baronies. Famós per fer armes SDC (molt modificables) i TW.

Free Quebec. Estètica semblant al antic Màuser alemany.

Semblants en característiques a les de CS però els rifles d'assalt afegeixen el Sistema Mini-HUD: pesa 0.45 kg i s'afegeix com una mira telescòpica i es pot utilitzar tant com una mira convencional com una mira multi-òptica a través d'un visor connectat al casc de l'usuari. Capacitats: adquirir enemics HUD, telescòpica, visió nocturna passiva, infrarojos, millorament òptic per termo-imatge, càlcul de distància, angle i direcció de l'objectiu (SISTEMA EN PROVES).

Golden Age Weaponsmiths. Vehicles SDC blindats amb MDC.

Iron Heart Armaments, INC. Producció de vehicles no robòtics barats. Sense motors nuclears, microcircuiteria, ni nanotecnologia.

Kittani. Distribuïdes als aliats dels Splugorth. Altament avançades en tecnologia: gran capacitat destructora i d'abast.

MageFire Weaponry, INC. Venedor d'armes dimensional. Especialitzat en armes TW. Les armes tenen un aspecte elegant però alienígena.

Naruni Enterprises. Prohibides per la CS. Munició no estàndard (excepte unes poques ex: NE-600 Pulse Làser). Tant avançades tecnològicament com les Kittani.

Naut'Yll. Armes de partícules, arpons i sòniques.

New Navy. Al mateix nivell que la CS.

Northen Gun. Un dels principals fabricants de NA. Fabrica amb els estàndards de la CS. Resistents i funcionals; solen ser molt versàtils: diferents settings, municions o e-clips en un mateix tipus arma (ex. NG-LG6 Laser rifle & granade launcher).

Stormspire. Especialitzat en armes TW. Incorporen una bateria de PPE per ser utilitzades per no-iniciats en la màgia/psíquics.

Titan Robotics. Contrueix robots i armadures. Tecnologia més avançada que la CS, però no tant com els Naruni o Kittani.

Tritonian. Làser Blau-Verd per disparar amb les mateixes condicions tant a fora com sota aigua.

Wellington Industries. Característiques i qualitat semblants –tot i que inferiors i més barata- a les de Northen Gun.

Wilk's Laser Tecnologies. Lleugeres molt ben equilibrades; augmentant la seva precisió i abast. Lleugerament més cares que l'equivalen NG en potència.

diumenge, 25 d’octubre del 2009

Malaggar

Últim personatge sortit del magí de Josh Cornwell des del seu Outsyder Gaming.

Name: Malaggar

Alignment: Anarchist (Selfish)

Background: Although he once worked for Naruni Enterprises, Malaggar has fallen out of favor with his former employers. When a pair of repo-bots were sent out to collect a debt from a powerful lizard mage, Malaggar wisely stepped aside before the angry mage returned to settle the score. Naruni Enterprises wasn't happy about the loss of an agent, but they were absolutely furious when they discovered how much equipment Malaggar took with him when he left! These days, Malaggar spends much of his time searching for a way back to Phaseworld, but every time he feels close, the presence of Naruni agents keeps him at bay. Eventually, he hopes to grow strong enough in his own magical abilities to just open a portal himself, but that day seems a long way off.

Attributes: I.Q.: 14, M.E.: 12, M.A.: 23*, P.S.: 13 (Supernatural), P.P.: 20, P.E.: 18, P.B.: 15, Spd. 28 (140 yd-m/melee). Carry: 260 pd (117 kg) Lift: 520 pd (234 kg) (during 54 sec. almost 4 melee rounds)
*Trust/Intimidate 75%

M.D.C.: 33

Size: 6 feet tall (1.8 m) and 150 lbs (68 kg).

Age: 6 years.

Experience level: First level Silhoutte RCC (from RDB2: Phase world).

Natural Abilities: Shadow powers (see pg 81 RDB2: Phase world), Ley Line powers, Supernatural Strength.

Vulnerabilities: In normal light, loses all his special powers. In bright sunlight or under intense spotlights, he is at -2 to strike, parry, dodge, loses half his melle attacks, and is at -10 MDC.

Horror Factor: 11

Magic Knowledge: Magical being. Sense Evil (2), See the Invisible (4), Cloak of Darkness (6), Extinguish Fire (4), Armor of Ithan (10), Paralysis: Lesser (5).

PPE: 300

Psionic Powers: Minor psionic: Mask PPE (4), Sense Dimensional Anomaly (4). I.S.P.: 20
Combat Skills: Hand to Hand Combat: Basic.

Bonuses: +2 on initiative, +5 strike, +5 to parry, +5 to dodge, +2 to pull punch, +6 to roll with impact (only when in shadows), Energy pistol: +1 to strike, +4 to save vs. Horror Factor, +2 to save vs. magic, +2 to save vs. poison and disease, +6% to save vs. Coma & Death.

Weapons of Note: NE-3 Slim-Line “Gambler” Revolver (3D6 MD. +20% conceal).

Attacks Per Melee: Five (5) hand to hand attacks per melee.

RCC Skills: Language: Silhouette 98%, Language: Trade One 75%, Language: Trade Four 45%, Barter 40%, Literacy: Trade One 50%, Performance 45%, Public speaking 40%, Radio: Basics 55%, Sensory Equipment 40%, Wardrobe & Grooming 55%, Basic Electronics 30%, Undercover Ops 40%, Recognize Weapon Quality 25%, Robots & Power Armor 56%, Find contraband 36%, Seduction 33%, Math: Basics 45%, Appraise Goods 40% (includes military goods), Computer Op 50%, WP Energy Pistol.

Secondary Skills: Housekeeping 35%, Computer repair 30%, Hand to Hand: Basic, Running, Lore: Galactic/Alien 25%, Lore: Magic 25%

Equipment: NE-F40A Heavy Force Field (110 MDC), 4 E-Clips, NE-3•Slim-Line “Gambler” Revolver, 100 light plasma cartridge, NE-05GP Grav Pack.
Money: Hiden in a safe place 5 milion Cr. in Naruni equipment.

Cybernetics: none.

dissabte, 24 d’octubre del 2009

Manuals de foscor, terror i aventura!

Segueixo ampliant la meva col·lecció de Palladium Books. Aquest cop gràcies a les vendes per e-bay del meu amic Tomàs. Es tracta de:


- Un pack de Nightspawn. Tenia moltes ganes de llegir aquest joc, sobretot el seu mòdul de Through de Glass Darkly, on explica com crear nous conjurs amb el sistema Palladium.
- El Beyond the Supernatural 2ona edició.
- Rifts Index & Adventures Vol. 1 i 2.: la part d'índex no crec que la faci servir gaire per què segons com ja ha quedat una mica desfasada, però la part d'aventures és molt aprofitable, doncs és dels pocs llocs on hi pots trobar aventures per Rifts més o menys desenvolupades, amb monstres i PNJ amb les seves estadístiques complertes.

Ara només em manca completar alguns pocs World Books i Dimension Books de Rifts que em queden pendents: Triax, Skraypers, China i Japan, i em sembla que ja ho tindré tot.

divendres, 23 d’octubre del 2009

Gash

Seguim amb la sèrie de personatges ideats per Josh Cornwell en el seu Outsyder Gaming.

Name: Gash

Alignment: Anarchist (Selfish)

Background: A second generation D-bee whose parents once lived in the Northern Wilderness, Gash's parents left him with friends when they went out in search of a way home. Unfortunately, they never returned. Many of his peers mocked his misery, claiming that his parents really did find a way home and just didn't care enough to take him along. It didn't take long for Gash to seek out new peers...

Attributes: I.Q.: 15, M.E.: 8, M.A.: 11, P.S.: 18, P.P.: 16, P.E.: 18, P.B.: 11, Spd. 19 (95 yd-m/melee). Carry: 180 pd (81 kg) Lift: 360 pd (162 kg) (during 54 sec. almost 4 melee rounds)

H.P: 19, S.D.C: 59

Size: 4’4” tall (1.3 m) and 100 lbs (45 kg).

Age: 12 years.

Experience level: First level Kankoran Wilderness Scout.

Natural Abilities: Natural Armor Rating: 6, only applicable in S.D.C. combat; Nightvision 40 feet (12.2 m), keen color vision, a keen sense of smell (30% to track blood scent up to 1000 feet (305 m) away, recognize common/known smells 50%, and 20% recognize the scent of others up to 50 feet (15.2 m) away, and keen hearing (same as dog boy).

Horror/Awe Factor: 12, at least when he is in combat or when angry or threatening.

Magic Knowledge: None. Hates magic.

PPE: 12

Psionic Powers: None. I.S.P.: 8

Combat Skills: Hand to Hand Combat: Basic, Bite does 1D6 S.D.C. damage and claws do 1D6+3 S.D.C. damage.

Bonuses: +4 on initiative, +1 strike, +2 to parry, +2 to dodge, +4 to pull punch, +5 to roll with impact, +3 on Perception Rolls, Bows: +2 to strike/+3 to parry – RoF: 2 per melle, Vibro-saber: +2 to strike/+2 to parry, Knife: +1 to strike/+3 to parry/+2 to strike when thrown, Energy pistol: +1 to strike, +1 to save vs. Horror Factor, +2 to save vs. magic, +4 to save vs. poison and disease, +16% to save vs. Coma & Death.

Weapons of Note: NA-LB1 Laser Bow (2D6 MD), Wilk’s 227 Pulse Pistol (2D6-4D6 MDC. +2 to strike on aimed shot).

Attacks Per Melee: Five (5) hand to hand attacks per melee.

OCC Abilities: Trail Blazing 20%, Cross-Country Pacing 35%, Cartography40% (Math: Basics 50%)

OCC Skills: Language: Kankoran 94%, Language: American 65%, Language Shoshone 65%, Athletics (General), Cooking 50%, Climbing 60/50%, Fishing 55%, Horsemanship: General 60/40%, Identify Fruits and Plants 50%, Hovercycle 80%, Prowl 40%, Radio: Basic 55%, Track Animals 40%, Wilderness Survival 55%, WP Archery, WP Sword, WP Energy Pistol, WP Knife.

OCC Related Skills: Forced march, Outdoorsmanship, Land Navigation 56%, Horsemanship: Exotic 35/25%, First Aid 55%, Tailing 35%, Dosing 30%, Fasting 45%, Computer operation 45%.

Secondary Skills: Sign Language 25%, Computer repair 30%, Gambling 30%, Astronomy & Navigation 30%.

Equipment: Huntsman armor (45 MDC), NA-LB1 Laser Bow, Wilk’s 227 Pulse Pistol, 4 E-Clips, survival knife and hand axe (both 1D6 SDC), Vibro-saber (2D4 MDC), wilderness clothing, extra pair of boots, hat, tinted visor, air filter, first-aid kit, knapsack, backpack, utility/ammo belt, a couple sacks, several short pieces of cord for tying things, 100 feet (30 m) of lightweight rope, 6 iron spikes, 6 wooden spikes, wooden cross (8 inches/20 cm), a hammer and a mallet, utility knife, animal skinning knife, fishing line and hooks, animal snares, two canteens, six flares, infrared binoculars with digital distancing readout, a pair of passive nightvision goggles, telescopic sight for a gun, Computer: Portable Field Unit. Bronco Scooter (99 MDC).

Money: 1400 Cr. 7500 Cr. in Black Marked items.

Cybernetics: None.

dimecres, 21 d’octubre del 2009

Lieutenant Samuel Perkins

En Josh Cornwell en el seu blog jugaire "Outsider Gaming" va penjar uns esbossos o idees de personatges per Rifts. Sonaven prou interessants així que li vaig demanar que en desenvolupés les estadístiques. Tanmateix ell no tenia prou temps, així que amb el seu permís les hi he fetes jo, i hem endegat la nostra primera experiència d'entrada doble o de blogging col·laboratiu.

Aquí segueix les estadístiques del primer de tres personatges sortits del seu magí.

Name: Lieutenant Samuel Perkins (Sammy)

Alignment: Unprincipled (Selfish)

Background: After leaving the Coalition military and setting out on his own, Sammy hasn't even tried to hide his previous affiliation from his new nonhuman companions. He has proven his loyalty to his new companions and trusts them with his life. However, although he wouldn't admit it to them, he considers them exceptions to the rule... and still believes that most D-bees should be eradicated.

Attributes: I.Q.: 10, M.E.: 15, M.A.: 11, P.S.: 13, P.P.: 14, P.E.: 14, P.B.: 14, Spd. 20
(100 yd-m/melee). Carry: 130 pd (58.5 kg) Lift: 260 pd (117 kg) (during 42 sec. almost 3 melee rounds)

H.P: 18, S.D.C: 30

Size: 6 feet tall (1.8 m) and 182 lbs (82 kg).

Age: 32 years.

Experience level: First level CS Commando (from WB11 Coalition War Campaign)

Natural Abilities:
None.

Magic Knowledge: None.

PPE: 7

Psionic Powers: None. I.S.P.: 15

Combat Skills: Hand to Hand Combat: Commando, WP paired weapons, body flip/throw, body block/tackle.

Bonuses: +1 to parry with knife, +1 to strike with energy pistol, +2 to save vs. Horror Factor.

Weapons of Note: C-12 Heavy Assault Laser Rifle (4D6 or 2D6 MDC - +1 to strike on aimed shot), C-20 Laser Pistol (2D6 MD).

Attacks Per Melee: Four (4) hand to hand attacks per melee.

OCC Skills: Math: Basic 65%, Radio: Basic 60%, Radio: Scrambler 40%, Language: American 98%, Language: Canadian French 70%, Land Navigation 46%, Intelligence 42%, Parachuting 60%, Pilot: Hovercraft 60%, Pilot: Robots & Power Armor 66%, Recognize Weapon Quality 37%, Wilderness Survival 45%, Climbing 50/40%, Running, WP Energy Pistol, WP Energy Rifle, WP Knife, WP. Heavy MD Weapons.

OCC Related Skills: Espionage MOS: Detect ambush 40%, Detect concealment 35%, Intelligence 42%, Undercover Ops 40%.

Secondary Skills: Basic electronics 30%, Basic Mechanics 30%.

Equipment: Standard Coalition "Dead Boy" body armor (CA-4 – 100 MDC), C-12 Heavy Assault Laser Rifle, C-20 Laser Pistol, 4 extra E-clips for each, four explosive grenades (2D6 MDC /6m radius), two smoke grenades, two flares, vibro-knife (1D6 MDC), survival knife, distancing binoculars, robot medical kit, pocket computer, utility belt, air filter & gas mask, walkie-talkie, uniform, dress uniform, combat boots, canteen, Hunting rifle (5D6 SDC), CS combat car.

Money: 2000 Cr.

Cybernetics: none.

divendres, 16 d’octubre del 2009

X-mas Grab Bag 2009

Ja m'ha arribat el X-mas Grab Bag d'enguany. Aquest cop ha servit per mirar d'anar acabant la meva col·lecció, de tal manera que he començat a demanar Word Books de Rifts de fora de Nord Amèrica. El què ha arribat ha estat:

- Pack exòtic: Rifts South America 1 i 2, Rifts Australia.
- Fleets of Three Galaxies (Sourcebook de Rifts Phase World).
- Rifts Adventure Guide.

X-mas Grab Bag 2009

Aquest any Santa Kevin ha estat especialment generosa amb els X-mas Grab Bags, i si comptem el preu dels manuals que ha enviat, surt molt a compte, fins i tot comptant els ports!

Bon Nadal i Bon Rifts!

dilluns, 12 d’octubre del 2009

Mal per caigudes

El mal per caigudes està tractat a la pàgina 316 del RUE, sota l'habilitat de Climbing: 1d6 SDC/3 m de caiguda). Tenint en compte que una caiguda a partir de 305 metres fa mal directament als HP (pg. 287 RUE).

Caure d'un cavall fa 1d6 SDC (pàg. 310 RUE).

A la pàgina 357 del RUE ens diuen que caure estant dins d'una armadura també fa mal, tot i que aquesta atorga una protecció important: 1 SDC/6.1 m*.

El problema rau quan es tracta de criatures MDC o si volem saber quin mal rep l'armadura MDC si caiem de gran alçada. En principi sembla que aquest supòsit no està tractat en el RUE de tal manera que les criatures sobrenaturals poden caure des de qualsevol distància sense fer-se mal (a no ser que la caiguda superes els 100 MDC (en aquest supòsit per alçades superiors a 610 m).

Tanmateix, si ens n'anem al Xiticix Invasion i fem unes suposicions potser acabem traient-ne l'aigua clara**:

A la pàgina 16 del Xiticix Invasion es diu que les criatures MDC que cauen d'un dels ponts Xiticix reben 1 MD per cada tres pisos de caiguda (assumim que un pis fa 3 m).

Naturalment, no es tracta d'una caiguda normal, fa molt més mal, presumiblement degut a les punxes resinoses que cobreixen el terra a les bases de les torres.

El mal normal de caiguda per un personatge SDC és 1d6 per cada 3 m, però si un personatge normal cau d'un d'aquests ponts Xiticix, rep 3d6 de mal per pis caigut (3 m). La qual cosa representa el triple del mal normal.

Això indica que 1 MD/3 pisos (és a dir, 9 m) és probablement el triple de mal normal de caiguda per un personatge MDC. Això és, 1 MD/27 m. (o arrodonint, 1 MD per cada 30 m).

Resumint:

Personatges SDC.

- Caiguda sense armadura MDC: 1d6 SDC/3 m.

- Caiguda del cavall sense armadura: 1d6 SDC.

- Caiguda amb armadura MDC posada: 1 SDC/6.1 m.

Personatges MDC. (regla opcional)

- Caiguda sense armadura 1MD/30 m.


*Noteu que en el RMB aquest mal era igual a de les caigudes.

** Agraïments especials a Killer Cyborg per explicar-ho en el fòrum de Palladium Books.

divendres, 9 d’octubre del 2009

SAMAS ara!

Això és lo més aprop que estem dels SAMAS, i no semblen gaire lluny.

dijous, 1 d’octubre del 2009

[Rifts Secret Files] Androides i psiònics

Pg. 14 i 105 Sourcebook One (E&R).
Les Intel·ligències Artificials (IA) i les Intel·ligències Neurals (IN) no registren com a formes de vida, no són afectades per psiònics, no tenen aura biològica, ni PPE o ISP. Així, els psíquics no poden sentir la seva presència ni veure-hi cap aura vivent quan són escanejats psíquicament. Qualsevol poder sensitiu que detecti signes vitals com See Aura, Telepatia o Empatia no tindrà efecte i produirà lectures en blanc. Així mateix, no emanen màgia ni PPE. Per altra banda, Object read o Telemechanics sí funcionarà amb ells (tanmateix cal que es toqui l'androide per poder realitzar aquests poders).