dijous, 31 de desembre del 2009

Somni d'una partida de Rifts

[Avui he somiat una partida de Rifts. L'escric abans que se m'envagi del cap.]

Hook: Els PJ eren al New West, perseguint als germans "Al" (Axel, Albert, Alexander), uns bandolers de baixa estopa. Tanmateix es posa a ploure i l'únic eixupluc que troben és una mansió a les afores del poble. Mentre esperen a la porta que el majordom els obri arriba una comitiva de familiars de l'amo de la mansió, queixant-se del canvi que ha sofert el seu parent: més esquiu, més malhumorat...i més pàl·lid (està malament de salut, diuen).

Line: La neboda i preferida de l'amo, que viu amb ell, demana ajuda al PJ. El seu oncle s'ha transformat en vampir. Ell lliuta contra la seva natura i intenta actuar amb normalitat i fer el bé. Però ella li té por, no sap fins quan podrà aguantar. Vol sortir de la mansió i escapar amb el grup, sense que ni el seu oncle ni els seus servents ho sàpiguen.

Sinker: Ho aconsegueixen, però la noia s'escapa amb un predicador, que l'està esperant, per denunciar al seu oncle (i de pas quedar-se l'herència) a la comunitat que en sentir que tenen un vampir a prop comença a inflamar-se.

De sobte, apareix l'oncle transformat en vampir i intenta raonar els vilatants: mai a fet mal a la gent del poble, només ataca a bandolers i passants malèvols. Però els PJ reaccionen com a PJ, i l'ataquen fins a la seva mort.

Moralitat: El mal es combat amb el bé millor que amb el mal.

dimecres, 30 de desembre del 2009

Recuperació d'ISP

Els psíquics utilitzen l'ISP (Inner Strengh Points) per activar les seves habilitats mentals. Ara bé, com es recuperen aquests ISP, i especialment, com ho fan els Mind Melters? En el RUE s'ha de remenar una mica el manual per treure'n l'entrellat. Vegem-ho.

Segons l'OCC:

- Burster: Recuperen 2 punts d'ISP per hora d'activitat, o 12/hora de meditació o son (p.141).
- Dog Boy: Recuperen 2 punts d'ISP per hora d'activitat, o 12/hora de meditació o son (p.146).
- Mind Melter: No ho posa. Segons el RBM i la pàgina 41 del Mindwerks recuperen 2 punts d'ISP per hora d'activitat, o 12/hora de meditació o son (p.112 RBM).
- Psi-Stalker: Recuperen 2 punts d'ISP per hora d'activitat, o 12/hora de meditació o son.
- Dragon Hatchling: No ho posa.
- Cyber-Knight: Tots tenen el poder psionic de meditació, per tant recuperen segons aquest poder (llegiu-ho més avall).

Segons els Poders Psionics:

- Meditació: Utilitzant aquest poder es recuperen els ISP indicats a la OCC per meditació, d'altra manera són 6 ISP/h de meditació (p.165). Donat que en la descripció del Mind Melter (MM) no posa res en la OCC, si se l'agafa com a poder recupera el doble de ràpid els ISP. Però què pasa si el MM no té el poder de meditació?

Segons la Nomenclatura de Rifts:

Es recuperen 2 ISP/h de son, o bé, 4 ISP/h de meditació (p. 278). Nota: Interpreto aquesta regla com per ser aplicada sobre aquells PJ sense un entrenament específic (OCC) que tanmateix hagin desenvolupat poders psionics. Igualment queda el dubte sobre la recuperació dels ISP dels Mind Melters sense el poder de meditació...

Segons el Combat Psíquic:

- 2 ISP/h de son, o 6 ISP/h de meditació (12 o més segons la OCC) (p.366). Nota: Clarament aquí ha fet un poti-poti de diverses regles.

Si ens n'anem al WB 12: Psyscape, veiem com en la majoria (en alguns no ho posa) de Psychic Caracter Classes que es consideren Master Psychics tenen una recuperació de 2 punts d'ISP per hora d'activitat, o 12/hora de meditació o son.

Per tant, estimo que el Mind Melter, en tant que és un Master Psychic, recupera 2 ISP/h o 12 ISP/h de meditació o son (cosa que coincideix amb allò dit en el RBM i el Mindwerks SB).

Taula resum


dimecres, 9 de desembre del 2009

L'oracle de Rifts

Hi ha qui es queixa que els manuals de Rifts aporten molt poc sobre com s'ha de jugar-hi. És cert. Especialment preocupant es la manca de directrius en aquest sentit en el RUE. Tanmateix, aquells que es queixen potser ho fan per què només han tingut accés a alguns pocs manuals, doncs worldbooks i sourcebooks com els de Xiticix Invasion, Siege on Tolkeen o Dinosaur Swamps em venen a la memòria com a manuals on aporten idees, més o menys elaborades, sobre quin tipus de partides traspuen de l'ambientació.

En qualsevol cas, per aquells amb crisi d'inspiració, en el Wiki d'Abulafia hi podeu trobar un "oracle" que crea idees d'aventures per Rifts cade vegada que es refresca la pàgina!

Alguns exemples són:

- A rift like a medicine wheel, that opens to different planes depending on complex and arcane calculations now lost to man.
- An unstable rift, fluctuating wildly and sending out all sorts of dangerous energy.
- A small town dominated by a being from another dimension.
- A downed Death`s Head Transport, filled with wounded Dead Boys.
Prou bé, no?

dimarts, 8 de desembre del 2009

[Rifts Secret Files] Transformar-se en vampir

Pàg. 19-20 WB1: Vampire Kingdom.
Pàg. 62 (últim paràgraf de la columna esquerra) WB21: Splynn Dimensional Market.

El WB1 ens diu que els vampirs normalment seleccionen per ser transformats en nous vampirs a humans o humanoides (intel·ligents) amb la màxima aparença humana (i mai ho podran ser criatures màgiques o sobrenaturals).

El WB21 ens explica quines capacitats guanyen i perden els D-Bees en ser transformats en vampirs: mantenen l'aparaneça D-Bee (i les habilitats que pogués aportar aquesta; p.e. braços per grimpar pels arbres) pero modifiquen totes les seves característiques (es tornen a tirar encara que siguin inferiors), habilitats i vulnerabilitats per prendre les dels no-morts.

Si un T-Men (llevat dels Undead Slayers que no poden ser transformats) es torna vampir manté els tatuatges però perd l'habilitat per usar-los.

Borgs i Bio-Borgs no poden ser transformats en vampirs.

dimarts, 1 de desembre del 2009

Últimes adquisicions


Entre una vista a la meva llibreria rolera i compres de saldos diria que, llevat del dimension book Skayprers, ja disposo a les meves lleixes de tot el catàleg de Rifts disponible. Ara toca seguir llegint de mica en mica, i sobretot poder jugar-hi algun dia!

A part, vaig aprofitar per comprar el Mysteries of Magic, donat que expandeix la màgia de Palladium, i de retruc la de Rifts!