dimecres, 13 de gener del 2010

Tirades de percepció oposades

En una altre apunt ja vaig tractar una regla casolana sobre les tirades de Percepció enfrontades. Ara, després d'una discussió en el forum de Palladium es planeteja de nou aquest tema:

Si en les tirades de Percepció enfrontades els percentatges en les habilitats de subterfugi (prowl) es tracten com a bonificadors al d20, de què serveix l'avanç en forma de % d'aquestes habilitats?
La resposta curta, és que el problema rau en que no és fins el RUE (pg. 368) que s'introdueix aquesta regla com un afegitó, i que per tant, no és congruent amb la resta de sistema.

Ara bé, buscant una possible sol·lució, agafo una idea del Wild Talents per adaptar-la a Rifts:

Quan personatge busca o vigila activament a algú altri que tracta de passar desapercebut, es realitza una tirada enfrontada amb d20, tal com descriu el RUE (pg. 368). Tanmateix, quan es tracta d'un personatge que vol esquitllar-se mentre ningú el busqui expressament (p.ex. com quan hi ha guàrdies en un complex sense que hagi saltat cap alarma) s'usa el percentatge de l'habilitat: amb un èxit el PJ s'esmuny sense problemes, i amb una fracàs posa a l'agraït els vigilants -que fan una prova enfrontada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada