divendres, 27 d’abril del 2012

Raons per allistar-se a l'exèrcit de la Coalició

Fa temps vaig escriure aquesta taula pensant en fer una campanya amb personatges de la Coalició. La taula es pot trobar en anglès aquí.

Per determinar per què un soldat s'ha unit a l'exèrcit dels Estats de la Coalició (CS) tireu els daus percentuals en la següent taula(es) a continuació.

1-10 Unint-se a l'enemic
01-25 Ets un mutant menor sense poders. Malgrat la teva adhesió i dedicació absoluta a l'exèrcit, només pots esperar misericòrdia si la teva alteració mai es coneix.
26-50 Ets un espia d'un enemic/rival de la Coalició infiltrat als rangs menors de l'exèrcit de la Coalició. Selecciona un país o torna a tirar:
01-25 Federació de Màgia
26-35 Escamot de Retribució de Tolkeen
36-50 Northen Gun
51-75 Free Quebec
76-85 NGR
86-00 Selecciona’n una altre (Atlantis, New West...) o torna a tirar.
51-75 Ets un doble agent que treballa per la Coalició per infiltrar-se en les files enemigues. Selecciona país torna tirar a la taula anterior.
76-00 El teu pare (o un altre familiar) era un oficial de l'exèrcit CS. Malgrat no estàs absolutament convençut dels ideals dels CS, la pressió familiar et va obligar a allistar-t'hi. Hi ha un 25% de possibilitats de tenir accés a llibres restringits o prohibits d'acadèmics proscrits com Erin Tarn i has quedat fascinat per ells.

11-38 I per què no? (És només una feina)
01-16 Es tracta d'un règim tirànic i feixista, però l'entrenament és l'adequat per als teus objectius en la vida (ajusta l'alineament).
17-33 És el millor sistema social de la Terra Rifts.
34-49 Encara que no és perfecte, els mags, els psíquics i els D-Bee han de ser controlats. El sistema dels CS ofereix aquest control.
50-65 Necessites la disciplina i l'estructura que l'exèrcit t'aporta.
66-81 Desocupat, i l'exèrcit dels CS garanteix 3 àpats, un lloc on viure i un sou mensual.
82-00 Vols una educació superior, i el més barat, més fàcil, i la forma més legal de tenir-ho és a través del l'exèrcit dels CS.

39-55 Fugitiu o no-ciutadà que busca refugi a la Coalició
01-30 Has perdut a algú molt proper degut a la màgia, psíquics o D-Bees, i busques venjança.
31-60 La humanitat ha d'estar unida. L'única garantia per assolir-ho és sota el poder dels CS.
61-90 Un fugitiu de les teves terres natives, que busca la protecció i potser la redempció servint els CS.
91-00 Ets d'un llinatge màgic o psíquic sense poders i estàs d'acord amb els ideals de la Coalició. Guanyes un 30% (base) en una habilitat de coneixement apropiada  (sota l'aprovació del DJ).

56-70 Paladí dels CS (ferm creient en els ideals de CS)
01-15 La gent necessita orientació i els CS hi són per evitar el caos i l'anarquia.
16-30 L'espècie humana és bona per naturalesa, però de vegades corrompuda pels poders que provenen dels Rifts. Aquestes persones són les pomes podrides del cistell que s'han d'eliminar.
31-45 Saps que hauràs de fer coses terribles, però et vas unir a l'exèrcit perquè les generacions futures no hagin de fer-ho.
46-60 Creus que els mags, psíquics i D-bees estan simplement equivocats. Intentes convèncer-los sobre les seves decisions errònies, donant-los el benefici del dubte, especialment als mutants.
61-75 Creus que la política de control de la immigració dels CS és molt interessant, però pot no ser suficient. Potser ets una mica paranoic, però l'enemic pot ser a qualsevol lloc.
76-00 Veritable paladí dels CS. Creus que totes les persones i criatures de més enllà dels Rifts han de ser esborrats de la terra. Tendeixes a ser arrogant amb aquells que estan sota el teu comandament i implacable amb els D-Bees.

71-85 Busques la glòria. Et vas inscriure en l'exèrcit dels CS per obtenir fama i fortuna.

86-90 Buscant Reconeixement de la Societat
01-33 T'agrada el sexe oposat, i penses allistar-te farà que agradis al sexe oposat.
34-66 Et consideren un desmanegat o un bala perduda, aquesta és una manera fàcil perquè la teva família es senti orgullosa de tu.
67-00 Mai has estat acceptat en els cercles socials i sempre t’han menystingut. T’allistes per fer que la gent et respecti.

91-00 Vols estudiar les tàctiques dels CS. Vens d'un país aliat amb els CS amb una llicència especial per estudiar llurs tàctiques militars, i no has pogut evitar involucrar-t’hi emocionalment.
01-25 NGR
26-55 Whykin
56-80 Northen Gun
81-90 Los Álamos
91-00 Manistique Imperium

dijous, 26 d’abril del 2012

Atac Xombie

Llocs encantats. Episodi 1. 




Personatges:


Sir Romeo: Psi-Stalker Cyberknight. L'ase dels cops.
Aranya: A'rac frontiersman. Erudit però arrauxat.
Tawa: Fetish Shaman Shawnee Pur. Bastó llancívol MD!
Burster. AKA "Bola de boc desviada".

Resum:

Souless Xombie
Els PJ escorten a Bruce Carradine (un Grey Seers - Vident Gris) desde Merctown quan es troben uns comerciants atacats per un parell de Xombies (engendres de Nxla). El combat afavoreix als personatges, sobretot gràcies al bastó fetish del Shawnee i que Sir Romeo rep tots els cops d'un dels Xombies. Finalment però els foragiten. En Tawa els segueix i els veu fugir en un carruatge volador tirat per nightmares. En tornar es troba a l'Aranya i al Burster, que ha provat sense èxit d'arreglar el camió TW, xerrant amb els comencialts (Bren i Somiver) i a Sir Romeo juntament amb en Bruce Carradine que han tornat d'anar a buscar els cavalls foragitats pels xombies.

El Vident Gris, sense que les raons siguin del tot aclarides, allibera del seu contracte d'escorta a Sir Romeo per tal que acompanyi als camioners fins al seu poble, Goodcourt.

Goodcourt és una petita fadetown en un extrem de la Federació de la Magia on, amb una visita a l'agent Zubok que supervisa unes obres a la malmesa presa hidroelèctrica de la ciutat, queda palès que té un sistema de govern molt comunitari i una forta presència de tecnomàgia.


dijous, 19 d’abril del 2012

Més Rifts SDC

Preparant la partida de Rifts "Indrets Encantats" mica en mica vaig polint el que per mi pot ser un Rifts eb SDC.

1. Es manté la diferenciació entre MDC i SDC.
  • MDC significa: "Mega Damage Capacity". Aquesta capacitat de destrucció i resistència superior vol representar les millores tecnològiques, les capacitats sobrehumanes i les aptituds místiques que es presenten en l'ambientació de Rifts. Tenen capacitat de fer/resistir aquest tipus de mal armes i armadures MDC, certs conjurs, bonus de PS de criatures amb força augmented/robot/supernatural (vegeu més endavant)
  • SDC (en aquesta versió) canvia lleugerament de significat i vol dir Simple Damage Capacity. Es tracta, així de clar, de la capacitat de resistir i fer mal que tenen armadures antigues, armes "primitives" o simples, i bonus de PS de criatures normals (vegeu més endavant).
2. Donat que ens trobem en una ambientació SDC, s'incorpora la regla d'altres jocs de Palladium de l'Armor Rating (AR) i del Natural Armor Rating (NAR).

La definició d'aquests conceptes no varia, i les AR de diferents tipus d'armadures i vehicles es pot trobar en el Conversion Book 1 (pg. 32 CB1).

3. Aplicació del Mal:

  • Si la tirada d'atac és per sobre l'AR o la NAR, llavors es supera l'armadura i fereixes al portador o criatura. El mal del teu cop/conjur/arma (sigui SDC o MDC) es resta als SDC/Hit Points de la víctima o dels seus MDC (només en el cas de criatures MDC que rebin mal MDC).


  • Si la tirada d'atac està entre 5 (en atacs cos a cos) o 8 (en atacs a distància) i l'AR toques a l'armadura. Si el teu atac és MDC fas "mal" a l'armadura (sigui del tipus que sigui). Si el teu atac és SDC només fas "mal" a l'armadura en cas que aquesta sigui SDC. És a dir, les armadures MDC funcionen com a NAR contra atacs SDC. Una armadura "tecnològica" rep un 10% del mal efectuat per cada increment de mal que rebi  per sobre l'AR. Nota: D'aquesta manera les armadures es continuen malmetent però a una taxa molt més reduïda, cosa que manté l'esperit del joc però mantenint l'esperit aventurer dels personatges.


  • Quan un PJ amb força MDC branda una arma SDC, el mal és SDC (mal de l'arma més bonus de força). Tanmateix, aquesta té el perill que es trenqui segons les regles de la pàgina 286 del RUE.


  • Les Natural ARs de les criatures (pg. 31 CB1) s'apliquen igualment tant per mal SDC com MDC (de fet la seva armadura natural no té ni SCD ni MDC).


  • Els conjurs de protecció i els poders psionics de protecció (Armor of Ithan, Bizarre Armor, Energy Shield, etc.) són considerats estructures MDC amb AR18-20 (pg. 32 CB1). Un camp de força màgic, psiònic o energètic rep un 10% del mal efectuat directament sobre els seus SDC/MDC. Nota: Donat que aquestes "armadures" es recuperen fàcilment també es malmeten més ràpidament.


  • El Bonus de PS sempre se suma al mal de les armes cos a cos (mai en les de distància, ni tan sols en les "Ancient weapons" (328 RUE) independentment que aquestes siguin SDC o MDC.


  • Per saber si un atac fa mal compara el tipus de mal de l'atac amb el tipus de defensa:

    FA MAL EL MEU ATAC?

    On:

    AR. Armadura
    NAR. Armadura Natural
    COS. Estructura corporal animada o inanimada que rep l'atac.

    Resultat:

    Sí: l'Armadura o el cos reben mal sobre els seus HP/SDC o MDC (només en cas d'atacs MDC).
    No: l'Armadura o el cos són immunes al mal efectuat.
    * Una armadura "tecnològica" rep un 10% del mal efectuat per cada increment de mal que rebi per sobre l'AR. Un camp de força màgic, psiònic o energètic rep un 10% del mal efectuat directament sobre els seus SDC/MDC.

      Exemple 1: Un Juicer (PS 27; +12 bonus de mal) branda una vibro-espasa (MDC) contra un SAMAS (MDC - AR 16). Malauradament, el seu atac no supera l'AR del SAMAS. Com que l'arma que branda és de tipus MDC, el cop danya el SAMAS (2d6 + PS bonus). Li etziba 21 punts de mal; com que superen l'AR del SAMAS, aquest rep el 10% del mal efectuat, restant-li 2 punts a l'armadura.

      Exemple 2: Un caçarecompenses dispara a un Cyborg complert (MDC - AR 16) amb el seu winchester original (mal SDC), confiant poder-lo tocar en un punt vulnerable. No és així; la pell metàlica del ciborg repèl les bales SDC sense fer-se ni una rascada.

      Exempe 3: Un drac amb PS sobrenatural 27 (+12 PS bonus - MDC) ataca amb un ganivet (1d6 SDC) a un soldat de la coalició protegit amb una armadura (AR15). L'atac supera l'armadura i fereix al soldat (1d6+12). L'atac fa el màxim de mal 18; cosa que representa 3 vegades el màxim mal del ganivet (6). Hi ha doncs un 30% de possibilitats que el ganivet es trenqui amb l'impacte.

      Exemple 4: Un Glitter-boy (Robot PS 30 - MDC) etziba un cop de puny a un dinosaure (NAR 13). El seu cop impacte, però ho fa en una zona protegida per les dures escames del monstre, que el protegeixen íntegrament del cop.

      Exemple 5: Un Ley Line walker protegit amb una Armor of Ithan (AR 18 - MDC) és atacat per un SAMAS (MDC). L'atac no supera l'AR de la barrera màgica, per la qual cosa en devilita l'estructura, afectant als seus punts d'MDC en un 10% del mal efectuat per el SAMAS.

      Quan es tracta de saber si un personatge fa mal SDC o MDC cal mirar el seu tipus de força.

      Tipus de força:
      • Normal Strength (SDC): tothom qui no entri en les categories següents. Incloent Strong Characters i Dog Boys.
      • Augmented Strength (MDC): bionics, juicers, crazies i light power armor.
      • Robot Strength (MDC): robots i power armors.
      • Supernatural (MDC): dimonis i criatures sobrenaturals. El GM decidirà durant el procés de conversió a aquestes noves regles si una criatura té o no força sobrenatural.
      • Mal dels atacs naturals: cop de puny 1d4, patada 1d8, etc. (serà SDC o MDC segons el tipus de força del personatge) més bonus de PS.

        dijous, 12 d’abril del 2012

        Efectes del fum

        Els humans i molts D-bees són encegats pel fum (-10 a totes les tirades de combat, -25% a les habilitats i 50% a l'Spd), i poden morir per inhalació de fum en 1d6+4 minuts.
        Pg. 140 RUE

        dimecres, 11 d’abril del 2012

        Total Recall + Speed Reading

        En el fòrum de Palladium Book s'ha endegat un debat sobre la combinació de dos poder psíquics: Total Recall i Speed Reading.

        La combinació pretén fer recordar perfectament tot allò que el PJ llegeix. Però quan triga? Quants ISP li calen? Seguidament faig la meva pròpia interpretació.

        Speed Reading permet, gastant 2 ISP, llegir durant 3 minuts per nivell fins a 30 pàgines per minut (4 melee rounds) -15 pàgines per minut si el text és molt tècnic. No s'especifica quanta informació constitueix una pàgina, i el psíquic retindrà la informació normalment; en aquest punt és quan entra en joc el Total Recall.

        Total Recall fa que a partir de la seva activació, invertint 2 ISP*, el PJ recordi a volutat permanentment i en perfecte detall tot allò que llegeix en blocs (aquí considero que un bloc visual d'informació és una pàgina; lligant-ho així amb el poder Speed Reading). Entenc que quan acaba de llegir, aquest poder es desactiva.

        Tenint en compte això es poden aplicar les següents fórmules per calcular el cost en ISP i temps de lectura de la combinació en funció del nombre de pàgines:

        ISPt = (2·pg / 30)[1] + 2·pg [mín. 4 ISP]


        T(rounds) = (4·pg/30)[1]+(N/4)[2]+(pg/4)[3]+(240·R)


        T(hores)  T(rounds)/240


        N = pg / (90·nivell) [mín. 1 activació]

        R(hores) = ISPt  / a

        on:

        ISPt = ISP total invertit en la combinació en funció del nombre de pàgines a llegir.

        pg = Nombre de pàgines llegides.

        T = temps de lectura en torns (15 s)

        N= Nombre d'activacions de d'Speed reading.

        R = Temps de recuperació d'ISP en hores.

        a = Taxa de recuperació d'ISP del personatge en ISP/hora.

        [1] Si el manual és molt tècnic multiplicar per 2 els valors obtinguts.
        [2] Cada vegada que s'activa l'Speed reading es perd 1 melee round (1/4 round tenint en compte que el PJ té 4 atacs).
        [3] A cada pàgina llegida s'ha d'activar el Total recall, cosa que consumeix 1 melee round (1/4 round tenint en compte que el PJ té 4 atacs).
        Exemple: Un manual mèdic (text tècnic) de 1.200 pàgines i un psíquic de nivell 1 caldria la inversió de ((2·1200/30)·2)+(2·1200) ISP, és a dir, 2.560 ISP. Requeria ((4·1200/30)+(1200/90·1))·2 rounds; això és, 346,66 rounds, o uns 86 minuts i 36 segons de lectura ininterrompuda.
        Si tenim en compte que un Mind Melter de nivell 1 té uns 145 ISP de mitjana, vol dir que dedicant-se exclusivament a la tasca de memoritzar el llibre ha de descansar per recuperar els seus ISP (2560/145) unes 18 vegades. Si meditant recupera 12 ISP/hora, li calen (145*18/12) unes 213 hores de meditació que se sumen als 86 minuts i 36 segons de lectura per completar la memorització del llibre.

        Per descomptat, una vegada llegit i memoritzat el manual, es podria aplicar un bonificador circumstancial a proves de medicina ;D


        * En aquest sentit, hi ha un error tipogràfic en el RUE  177, doncs a la capcalera del poder indica que el cost és de 2 ISP, mentre que en el cos del text, indica que el cost és de 3 ISP. Tanmateix, si ens remetem a la GMG 98 els costos en ambdos casos és de 2 ISP.




        I és que sovint, per ser un jugador de Rifts també cal ser hermeneuta i matemàtic.

        dijous, 5 d’abril del 2012

        Entitats

        A Rifts, diverses habilitats màgiques o psiòniques com la capacitat d'obrir-se a allò sobrenatural del Místic OCC o la capacitat de sentir éssers sobrenaturals dels Psi-Stalkers, així com algunes  invocacions com Constrain BeignCommune with SpiritsControl and Slave entity, Summon and Control Entity tenen efecte sobre els éssers sobrenaturals coneguts com a entitats ("Entity" o el seu plural "Entities"). Però, què és un entitat?

        Segons les pàgines 76 i 109, de Rifts Dark Conversion i Rifts WB29 Madhaven, respectivament, una entitat és un ésser sobrenatural d'energia invisible a l'ull humà. És a dir, fantasmes, esperits, aspectres i altres aparicions no-corpòrees similars. Així trobem un important elenc d'aquestes criatures en diverses pàgines dels manuals de Rifts.


        Rifts Dark Conversions (pg. 76):

        Poltergeist
        Syphon or Trapped entity
        Haunting entity
        Tectonic entity
        Possessing entity

        Deevil wraith (?) (pg. 38)
        Banshee (?) (pg. 69)


        Rifts WB29 Madhaven (pg. 109):

        Gluttonous entity
        Beatiful entity
        Harmful ghost
        Madness ghost
        Conglomerate entity
        Contagion entity
        Rotting entity

        Rifts WB26 Dinosaur swamp (pg. 29)

        Haunting child

        Rifts WB27 Adventures in Dino swamp (pg. 22)

        Wraith brigades
        Wraith Soldier

        Rifts WB28 Azrno (pg. 22)

        Ghost of the Waste (Especifica que pot ser invocat mitjançant "Summon and control Entity", pg. 23)
        Screamer - Waste Banshee.

        Rifts WB15 Spirit West (pg. 130)

        Esperits d'animals, plantes i elementals
        Kachina Doll Spirit (Tectonic entity)
        Lesser and Great Kachina spirit