dimecres, 30 de juliol del 2014

Infiltració virtual a Vraath

En el darrer capítol, la Sweety es conectava als servidors del quarter avançat de la CS situat a Vraath mitjançant el poder psiònic de Machine Ghost. Aquesta és la crònica de l'infiltració virtual transcrita tal i com ha succeït en el play-by-post.

Joc en acció

Tal com va proposar en Menécrates hem jugat la infiltració virtual a través del correu electrònic. Malgrat les meves reticències inicials, crec que finalment ha estat una molt bona pensada. M'ho he passat molt bé descrivint i ideant la situació, en la meva primera experiència de play-by-post com a DJ.

Personatges

- Sweety, Techno-wizards (N2). 3175 px [4601 per N3]
  100 px per ús adient de poders.

- Janna, Juicer hunter (N1). 1700 px [2140 per N2]
  100 px per idees tàctiques.

Escena única


Sweety, la teva consciència entra al món virtual dels servidors del quarter avançat de la CS. Hi ha una secció oberta tota plena de passadissos que semblen indicar controls de la subestació elèctrica. Tanmateix, una porta tancada amb el dibuix d'una calavera et bloca el pas. Ràpidament introdueixes un codi "rossinyol" (Computer programing) que t'obre pas a una nova secció. Entres discretament en una mena de biblioteca quadricular.

T'esmunys resseguint la paret (Shadow meld; et queden 74 PPE) fins que arribes a un enorme escriptori on hi trobes diversos informes i mapes sobre posició i moviment de tropes. Actives el teu Total Recall (et queden 14 ISP) per memoritzar els informes i mapes, i poder-los analitzar més tard.
Amb tot, abans de marxar, veus un calaix tancat amb clau a l'escriptori amb una "V" rodejada d'un cercle. Sembla clar que el calaix està protegit, a més, amb alguna mena d'alarma. Alguns soldats de la coalició (programes defensius) patrullen per la biblioteca.

DJ: Què fas?

Sweety (jugador): Evidentment obro el calaix utilitzant una habilitat de computer per intentar inhabilitar o saltar el programa de seguretat.

DJ: Aquest és el problema. En el món virtual el calaix està tancat amb un pany i hi ha un sistema d'alarma instal·lat que hauries de deshabilitar.

Opcions mirant la teva fitxa:

1. Electrical engineer -20% per desactivar l'alarma: 30%
2. Mechanical engineer -30% per obrir el pany: 20%
3. Superhuman strengh per rebentar el pany: 98% (saltarà l'alarma si no la desactives abans).
4. Podries fer un Telemechanics (10 ISP) respectivament pel pany i per l'alarma per conèixer en un 80% d'habilitat de com estan conformats. Superant aquesta tirada et donararia un +8% a les habilitats d'Electrical i Mechanical engineer. Tanmateix, només et queden 14 ISP per la qual cosa hauries de triar on vols invertir el poder, si en el pany o en l'alarma. 

Sweety (jugador): [a proposta del jugador de la Janna] Abans d'intentar desactivar l'alarma em faig una Armor of Ithan. Independenment de si es desactiva o no, rebento el pany amb Superhuman Strenght i arramplo amb tot el que hi hagi (lo important es el contingut). Si el contingut fos escrit....llanço Speed reading (2 ISP) per tenir tota la informació....i surto cagant llets d'allà!

DJ: Pensa que, al contrari que els poder psiònics, per tirar un conjur cal fer-ho en veu alta i pot ser que que et descobreixin els guàrdies. Ho fas igualment?

Sweety (jugador): [queixes del jugador] Activo primerament el force field de la meva armadura TW, si aquesta no cal invocar-la. Si també l'he d''invocar amb gestos i sons faig l'Ithan.

La Sweety activa el camp de força màgic de la seva armadura TW posant-hi el palmell de la mà sobre el torç i concentrant-hi una part de la seva reserva màgica (10 PPE, te'n queden 64) i s'acosta cap al sensor d'alarma per provar de desactivar-lo. Amb un suau contacte sobre el sensor i activant el seu poder psiònic de Telemechanics (10 ISP, te'n queden 4) llegeix el mecanisme:
(80% d'habilitat Telemechanics, tirada 12) 
L'alarma, no només està connectada a la biblioteca del món real, sinó que en cas de no ser desactivada també farà saltar l'avís a una terminal externa. Reps un +8% a Electrical Engineer per desactivar l'alarma 38%.
DJ: Procedeixes amb el pla?

Sweety (jugador): Adelante! Intento desactivar l'alarma, si no funciona, activo supernatural strenght i rebento el pany per posar-me a llegir la documentació (amb speed reading).

Ressolutiva, la Sweety treu les seves eines i intenta desactivar l'alarma (Habilitat Electronic Engineering 38%; tirada 05!). Sense problemes, talla el cable adient per evitar l'activació de l'alarma.  
Seguidament, i amb més calma, prova d'obrir el pany sense cridar massa l'antenció (Habilitat Mechanical 20%; tirada 27). Tanmateix, el pany és massa complicat per ser obert amb les eines que té i sembla que no serà tant fàcil d'obrir. 
Però la Sweety no es rendeix fàcilment, i si el pany no cedeix per les bones o farà per les males. Es concentra i recita la Invocació que li atorga força Sobrenatural (10 PPE, te'n queden 54). [Coalition Grunt: Perception +0. Dificultat 8 per sentir la Swety recitant; tirada 13). Malauradament, un parell de guàrdies que fan la patrulla, senten la seva veu i es dirigeixen cal el racó on hi ha la taula. 
Ràpidament, la Sweety rebenta el calaix (98%; tirada 12) on hi troba un informe secret. 
Els soldats s'acosten a la zona, i ràpidament la Sweety activa l'Speed reading per fer una ullada ràpida als documents (2 ISP, te'n queden 2): 

Un operatiu sota les ordres del Lt. General Ian Shrike es troba a les ruïnes de Rhest desenvolupant un projecte secret en col·laboració amb un grup anomenat "La Vanguardia". No s'especifica la natura exacta de l'operatiu però  menciona quelcom com "lluitar el foc amb foc". 
En entrar a la zona, la Sweety es fusiona (60% Shadow melt; tirada 17) de nou entre les obres de la sala per passar desapercebuda. Els Soldats, desconcertats, revisen la zona (Percepció +0, dificultat 8; tirada 6) sense notar res estrany. Mentrestant la Sweety prova de sortir del món virtual, i després de perdre's per un monent (04% Hoplessly lost), s'orienta i pot sortir per allà on ha entrat (70% Definitely certain) abans que s'acabi el conjur. 
En sortir, troba els seu companys esperant-la. Ara caldrà que sortin de la zona sense ser descoberts i puguin analitzar la informació obtinguda a la taula de la biblioteca (Intelligence).
DJ: Bona feina!

divendres, 25 de juliol del 2014

La roja calavera de la perdició (capítol 4)

Capítol 1
Capítol 2
Capítol 3

Joc en acció

M'ho he passat molt bé! Sí, ja sé que el combat es fa llarg, però no més que d'altres jocs old-school. Tanmateix, veig necessari fer un esforç en plasmar millor la posició dels personatges a la ficció a través de croquis o diagrames per tal que tothom tingui la mateixa imatge mental del  combat.

Personatges

- Sweety, Techno-wizard (N2). 3075 px [4601 per N3] LEVEL UP!
   175 px per ús d'habilitats.
   350 px per ús de poders.
   300 px per idees intel·ligents i útils.
   200 px per salvar a la Iliana del dimoni.
   100 px per derrotar una amenaça major.
  Total: 1125 px

- Iliana, Shifter (N2). 2725 px [4241 per N3] LEVEL UP!
   100 px per ús d'habilitats. 
   150 px per ús de poders.
   100 px per idea intel·ligent però fútil.
   200 px per idees intel·ligents.
   100 px per acció ràpida d'ajuda.
   100 px per acció d'autosacrifici anant a parlar amb el dimoni.
   100 px per derrotar una amenaça major.
   Total: 850 px

- Aleta, Glitter-boy (N2). 2600 px [4301 per N3].
   100 px per ús d'habilitats.
   100 px per idea intel·ligent i útil.
   100 px per idea d'ajuda ràpida.
   10 px per derrotar una amenaça major.
   Total: 400 px 

- Pasavan, Dog-boy (N1). 1500 px [1951 per N2]
   125 px per ús d'habilitats. 
   150 px per ús de poders. 
   100 px per idees fútils però intel·ligents. 
   100 px per acció ràpida d'ajuda.
   50 px per per interpretació.
   100 px per acció humorística.
   100 px per acció atrevida.
   100 px per derrotar amenaça major.
   Total: 1025 px

- Valkiria, Combat Cyborg (N1). 550 px [2101 per N2]
   50 px per ús d'habilitats. 
   150 px per ús de poders (làser, radio scrambling...). 
   50 px per idees fútils però intel·ligents. 
   100 px per acció intel·ligent útil.
   100 px per sacrificar-se i passar per presoner.
   100 px per acció humorística.
   100 px per derrotar amenaça major.
   Total: 650 px

Condecoracions

Cinta de l'Estrella de bronze al mèrit: Iliana, Sweety, Aleta, Janna



Escena 1


El grup surt de Borderline en direcció a Vaarth, acompanyat d'una nova companya: Valkiria, una cyborg de combat, enviada per Tolkeen per reforçar el Femme Power. Vaarth és un complex industrial situat al bell mig del bosc de les Bruixes on es diu que la CS hi té un comandament avançat.

Mark VII
A mig camí, en una zona d'aiguamoll, es troben amb un Neuron Beast que tortura a uns soldats de la Coalició. En un costat del camí, enfonsat enmig del fang hi ha el transport dels soldats malmès: Mark VII.

En un principi, dubtant, la Iliana s'acosta al dimoni per demanar-li pas. Amb tot, en esbrinar que van en contra de la Coalició el Neuron Beast s'ofereix per unir-se al grup i acompanyar-los fins a Vraath. Tanmateix, el grup vol quedar-se per aprofitar el transport de la coalició com a mesura d'infiltració, cosa que no agrada el dimoni, impacient començar la lluita, i domina a la Iliana per endur-se-la i forçar al grup a acompanyar-lo. La acció enfurisma als personatges i no dubten a enfrontar-s'hi fins que el dimoni, cansat de combatre es teletransporta...per atacar un altre dia.

Escena 2

Per una banda, el grup arregla el Mark VII, hi carrrega el seu APC Crawler i obtenen la informació sobre com arribar a Vraath a través dels seus sistemes de navegació. Mentrestant, la Iliana enterra els soldats morts amb la Pasavan, i aprofita per quedar-se'n un cervell, que ingereix necromànticament per esbrinar que la Coalició està reunint un exèrcit al Turò de la Sidra i que s'està assetjant a Borderline per poder obtenir la Clau de Salomó (malgrat desconèixer què és exactament).

Escena 3

El grup arriba amb el Mark VII i vestits de soldats de la Coalició a Vraath. Resulta ser una antiga central nuclear i subestació elèctrica. La CS hi està acumulant els nous i millorats skelebots Fassar-30, incloent algunes unitats del Hellion Skelebot.

Central nuclear de Vraath

El grup s'infiltra en el complex fent-se passar per soldats de la CS que porten arrestat un cyborg de Tolkeen (Valkiria), en el més pur estil "tàctica Cheewaka". Dins l'edifici de control, arriben a la sala de màquines. Eliminen un parell de tècnics, no sense un petit ensurt que la Valkiria i la Sweety solucionen amb una ràpida acció de distracció. I la Sweety aconsegueix accedir als ordinadors del quarter avançat connectant-hi la seva consciència (Machine Ghost ) per descarregar-se informació militar que cal analitzar amb cura...

Alhora, en el món real, la Aleta instal·la una forta càrrega de C4 per fer volar tots els controls de la subestació una vegada la facin sobrecarregar.




dimarts, 15 de juliol del 2014

Taula de resistència de força

En dos aspectes claus del joc, Rifts presenta diferents escales que sovint compliquen la seva aplicabilitat. Allò que a priori dóna espectacularitat al joc, a la taula, porta molts problemes d'interpretació.

Una d'aquestes escales fa referència al mal: MDC - SDC. Aquest és un tema que ha estat ja molt tractat, però el que queda clar és que 1 MDC = 100 SDC.

El que no queda tant clar és l'equivalència entre les diferents escales de força: normal, augmentada, robòtica i sobrenatural. Tanmateix si anem a la secció de Pes i Moviment (RUE286) podem veure-hi una manera de comparar aquests tipus de forces, a través de la seva capacitat per aixecar pes.

Així, es dedueix la següent correlació entre els diferents tipus de forces:



Una vegada es determina el factor (F) de relació entre els diferents tipus de forces, es pot establir una mecànica per resoldre conflictes on la força hi intervingui:

  • Competicions de força.
  • Esbotzar portes.
  • Doblegar barrots.
  • etc.

Per tal fet, s'aplica el següent procediment:
  1. Multipliqueu el factor (F) de la taula anterior per la PS del personatge/objecte actiu, comparant els tipus de força involucrats per obtenir el valor de Força Equivalent (FE) respecte els contrincants involucrats. Nota: si un dels contrincants és un objecte, cal establir prèviament el seu valor i tipus "equivalent" de força (p. ex. uns barrots màgics podrien tenir una PS20 Sobrenatural).
  2. Resteu els valors de FE dels dos contrincants. Al valor resultant l'anomenem R.
  3. Calculeu el percentatge (%) d'èxit (PE) del personatge actiu a partir de la següent fórmula: PE=50+(5xR). Si el valor obtingut supera el 100% o és inferior al 1%, l'acció és un èxit o un fracàs automàtic, respectivament.
Exemples:

Un Robot de PS30 robòtica intenta arrencar un arbre de terra (el DJ estableix que les arrels exerceixen una força de PS50 (normal).

PS 30 robòtica té una FE de 38 respecte una PS50 normal (Forçut). (30x1.25)
R=38-50=-12
PE=50+(5x-12)= -10%

El robot no pot arrencar l'arbre.
____

Un juicer amb PS29 Augmentada fa un pols contra una cria de drac PS18 Sobrenatural.

PS29 Augmentada té una FE de 23 respecte a una PS Sobrenatural. (29x0.8)
R=23-18=5
PE=50+(5x5)=75%

El juicer guanyarà el pols amb un 75% de probabilitats.
____

Un mag amb Superhuman Strengh (PS30 Sobrenatural) vol esbotzar una porta de fusta (PS 15 Normal).

La PS 30 sobrenatural equival a una PS 150 normal.
R=150-15=135
PE=50+(5x135)=725%

Clarament el mag esbotzarà la porta sense cap dificultat.

Amb aquesta taula també es poden combinar diferents tipus de força per obtenir la força equivalent resultant.

dilluns, 14 de juliol del 2014

Curació

Oficialment, les habilitats mèdiques (RUE313) només són l'impuls narratiu per tal que els personatges es recuperin de forma natural més o menys ràpidament (RUE354):

Taxa de recuperació amb tractament no professional: 2 HP i 4 SDC per dia amb l'aplicació de tractament mèdic no professional o de primers auxilis (First aid, Paramedics, Field Surgery, Holistic Medicine).
Taxa de recuperació amb tractament professional: 2 HP per dia els primers dos dies, i 4 HP en els dies següents. 6 SDC per dia. Requereix habilitats com Medical Doctor o Holistic Medicine.

Amb les següents regles casolanes es pretén dotar aquestes habilitats de major pes mecànic, especialment tenint en compte les regles de mal SDC/MDC que apliquem a les partides que dirigeixo.


Habilitats mèdiques

Sinergia d'habilitats: una tirada amb èxit d'una habilitat relacionada atorga un +10% a la  tirada de l'habilitat amb que es relaciona. Les sinergies es poden acumular.

Per exemple: Una tirada amb èxit de Veterinary Science dóna un +10% a l'habilitat d'Animal Husbandry si la tirada és exitosa. 

Taxa de recuperació: No requereix tirada. La taxa de recuperació s'aplica sempre i quan el pacient estigui al càrrec d'algú amb l'habilitat i l'equipament necessari per dur a terme les cures apropiades.

Curació: Amb el temps i equipament necessari, algunes habilitats mèdiques poden incrementar els SDC o HP del pacient immediatament s'hagin aplicat. Tanmateix només es permet una tirada per personatge i encontre. (Nota: no es poden fer tirades de diferents habilitats sobre el mateix personatge en el mateix encontre. Cal seleccionar l'habilitat que es farà servir per intentar curar al pacient, aplicant les sinergies que siguin adients).

Animal Husbandry. Serveix com a First Aid per als animals. Relacionada amb: Veterinary Science.
Cybernetic medicine: Serveix com a Medical Doctor per a cíborgs, cyberhorsemen o Kremin Cyborgs (-10%).
Entomological Medicine: Serveix com a Paramedic per a espècies insectoides (ex: Xiticix, A´rac, Drizzit o Spinnes). Relacionada amb: Biology.
Field Surgery: Només aplicable si els HP es troben per sota 5. Cura 1D10(+nivell del metge) HP. Tal com indica l'habilitat, si es falla la tirada el PJ pot morí (tira salvació per coma/mort). Relacionada amb: Cybernetic medicine (si es tracta a cíborgs), First Aid o Paramedic.
First Aid: Cura 1D6(+nivell del metge) SDC amb una tirada exitosa (no cura HP). Relacionada amb: Field Surgery, Paramedics, Medical Doctor i Holistic medicine.
Holistic Medicine: La tirada de diagnosi dóna un +10% a la tirada de curació (que pot sumar-se a la tirada d'una habilitat relacionada). Tal com indica l'habilitat el pacient es recupera al doble de velocitat (4HP i 8 SDC per dia). Relacionada amb: Medical DoctorField surgery (si s'han afetat HP), i First Aid (si s'han afectat SDC).
Paramedic: Cura 1D6(+nivell del metge) SDC o 1D4 HP (cal triar). Una tirada fallida fa 1 HP de mal al pacient. Relacionada amb: Medical DoctorField surgery, i First Aid. Un 01 natural porta al pacient al coma (tira salvació per coma/mort).
Medical Doctor: Si es troba a l'exterior funciona com l'habilitat de Paramedic. En un entorn controlat i més o menys apte per a l'exercici de la medicina, cura 2D6(+nivell del metge) a repartir entre HP i SDC. La tirada de diagnosi dóna un +10% a la tirada de curació (que pot sumar-se a la tirada d'una habilitat relacionada). Relacionada amb: Holistic Medicine o Lore D-Bee (si es tracten especies d'altres dimensions -10%)
Veterinary Science: Serveix com a Medical Doctor per a animals o especies animalístiques (-10%) (ex: Aviane, Bayou Ursines, Bruutasaur, Crab warriors, Feni Nomads, Loronoids, Lyvorkks, M'Raghiile, N'mbyrs, N'retas, Octo-men, Septumbrans o Vernulians).



Equipament mèdic (RUE263)

Bio-comp Monitor: +10% a la tirada de diagnosi.
Compu-Drug Dispenser: +5% a Field surgery, First aid i Paramedic.
Fist-Aid Kid: +10% a Field surgery, First aid i Paramedic.
IRVT "Seeker": +10% a la tirada de diagnosi si es curen HP.
RAU Robot Antiseptic Units: +20% a Field Surgery o bé permet curar com a un entorn controlat amb una tirada de MEdical Doctor malgrat trobar-se en situacions adverses.
RSU Robot Sedative Units: +10% Medical Doctor en entorns controlats.
Suture Gun: +5% Field surgery, First aid i Paramedic.
Suture tape: +5% First aid.
Palm Bio-Unit: +5% a la tirada de diagnosi.
Portable Bio-Scan: +15% a la tirada de diagnosi.



divendres, 11 de juliol del 2014

La roja calavera de la perdició (capítol 3)

Capítol 1
Capítol 2

Joc en acció

Malgrat les regles casolanes de mal contra secundaris realment el combat es fa llarg, i més quan encara no dominem les regles de míssils. Però realment les escenes de combat són espectaculars!

Com a director de joc, portar el control de diferents tipus de personatges es fa farragós, i potser encara no tinc per mà el nivell de dificultat dels encontres. A part, reconec que tinc tendència a portar les regnes de la partida molt tensades, i poso massa traves. Essent Rifts, haig d'aprendre a deixar-me anar i permetre més llibertat a jugadors i personatges.

Personatges

- Pasavan, Dog-boy (N1). 475 px [1951 per N2]
   25 px per ús d'habilitats. 
   100 px per ús de poders. 
   100 px per compartir la informació militar. 
   100 px per interpretar l'acarnissament amb el Psi-Stalker.
   100 px per un acte de valentia.
   50 px per derrotar una amenaça menor.
   Total: 475 px

- Iliana, Shifter (N1). 1875 px [2121 per N2]
   50 px per ús d'habilitats. 
   50 px per ús de poders.
   50 px per apressar el Psi-Stalker i intentar interrogar-lo.
   50 px per interpretació d'anar contra la coalició.
   100 px per protegir els companys amb camps de força.
   50 px per derrotar una amenaça menor.
   Total: 350 px

- Sweety, Techno-wizard (N1). 1950 px [2301 per N2]
   75 px per ús d'habilitats.
   150 px per ús de poders.
   50 px per dispara el robot amb el vehicle camuflat.
   200 px per planejar la fugida amb el vehicle.
   50 px per interpretar la discussió amb el consell. 
   50 px per acostar-se sola a la ciutat.
   50 px per derrotar una amenaça menor.
  Total: 625 px

- Aleta, Glitter-boy (N2). 2200 px [4301 per N3]. LEVEL UP!
   25 px per ús d'habilitats.
   50 px per ús de l'armadura.
   50 px decidir no entrar "a sac" amb la GB dins la ciutat.
   50 px per interpretar la discussió amb el consell.
   200 px per comentaris humorístics ("Hippies!" "Postures GB").
   500 px per quedar-se a protegir la retirada contra el Hellraiser amb risc de mort.
   50 px per derrotar una amenaça menor.
   Total: 925 px

Cinta de l'Estrella de bronze al mèrit.



Escena 1

El grup, al qual se'ls afegeix la dog-boy renegada Pasavan, combat contra els sis Skelebots i un Psi-stalker. Quan sembla que tenen la situació controlada, apareix un IAR-3 Hellraiser. El robot, de 9 metres d'alçada i fortament armat esdevé un ós massa dur de rosegar, i el grup decideix fugir aprofitar la seva major mobilitat.

Escena 2

Les Femme Powers, incorporant ara a la dog-boy, no sense els recels de la Iliana, arriben a Bordeline. La ciutat, que presenta una petita piràmide que controla la línia de poder que passa per sobre d'ella, està sotmesa a un setge de facto per part de la coalició. Hi ha ràtzies als masos dels territoris de la ciutat i emboscades als viatgers que van cap a la ciutat (tal com experimenta el grup en l'escena 1).

El grup parla amb el Consell de la Ciutat que els informa que la Coalició té un quarter avançat a una antiga fàbrica o central energètica situada en vell mig del bosc de les Bruixes, i els demana que hi vagin a investigar per si poden esbrinar les intencions de l'exèrcit.

A priori, el Consell sospita que la Coalició vol destruir la Clau de Salomó que està tancada a la piràmide de la ciutat. Relacionant-ho amb la imatge implantada en la ment de l'Iliana pel Mobius, el grup insisteix en el tema de la Clau. l'Stone Master Atlan del consell els explica que la clau, que en realitat és una noia que es troba en estasis dins la piràmide, té la funció d'activar l'Orbe de Salomó, que és un artefacte que "atorga saviesa absoluta, claredat de ment i pau al cor" a l'escollit. El Pla del Consell és entregar l'orb a l'Emperador Prosek, moment en el qual la Clau es teleportarà on sigui l'Orbe mitjançant el poder de la piràmide, per tal que una vegada adquirida la saviesa de l'Orbe, aquest se n'adoni de la futilesa de la guerra. [acusacions  i queixes per part del grup]

El grup proposa traslladar la Clau fora de la ciutat, però el Consell s'hi oposa, ja que és imprescindible que la Clau pugui aprofitar el poder de la piràmide, i insisteix en què el grup investigui la situació de la Coalició per donar temps a la ciutat a preparar una possible evacuació de la ciutat, i si s'esdevé, de la Clau.


dimecres, 9 de juliol del 2014

Una virtud

"Una de les virtuts del sistema de joc de Rifts és que és un sistema de nivells però ja es munchkineja des de nivell 1!"

- Pau Martinell

divendres, 4 de juliol del 2014

La roja calavera de la perdició (capítol 2)

Llegiu el capítol 1 aquí.

Joc en Acció

Va ser una sessió estranya i de sentiments confrontats: per una banda, el joc no va acabar d'agafar el ritme que m'hagués agradat, i per altra, les escenes que va haver-hi em van encantar. Potser és que els jugadors van quedar una mica descol·locats en com van anar els esdeveniments o potser és que no vaig saber imprimir prou ritme i fluïdesa a la partida.

Rifts és un joc on els personatges tenen moltes opcions i capacitats pròpies, els jugadors mica en mica es van adonant de les seves capacitats, i sovint hem de consultar exactament l'abast de les seves habilitats: què fa un conjur determinat? fins on permet volar l'armadura de poder? quin pes puc aixecar amb força augmentada? Detalls que de mica en mica es van resolent.

En aquest sentit, Rifts requereix d'una certa implicació per part del jugador, no tant per aprendre el sistema, que és molt senzill, sinó pel fet d'explotar totes les habilitats i capacitats del personatge.

En un altre ordre de coses, m'havia preparat una aventura per si els jugadors decidien entrar pel rift dels deamonix, cosa que gairebé vaig forçar intentant enviar a la Janna a través de l'escletxa dimensional en un moviment Deux-Ex-Machina del màster. Sort que gràcies a les protestes dels jugadors, em vaig adonar a temps de l'error que hagués estat fer-ho així...Però em guardo la dimensió per a futurs rifts! ;D

Personatges

- Janna, Juicer hunter (N1). 1600 px [2140 per N2]
- Iliana, Shifter (N1). 1525 px [2120 per N2]
- Sweety, Techno-wizard (N1). 1325 px [2300 per N2]
- Aleta, Glitter-boy (N1). 1275 px [2150 per N2].

Cinta de l'Estrella de bronze al mèrit.


Escena 1

El grup elabora un pla per aconseguir el Mobius del braç del mag. S'acosten al centre del camp coberts per la capa de la foscor invocada per la Sweety, i aprofitant un atac a distància de l'Aleta cap al mag del Mobius i als daemonix com a distracció, la Janna es llença impetuosament cap al mag per manllevar-li l'artefacte màgic. Tanmateix, el mag està molt ben defensat per l'objecte i no aconsegueixen fer-li res. Ell contra-ataca ordenant als deamonix que els ataquin i, visiblement contrariat, per poc no llança a la Janna pel rifts.

En adonar-se de la futilesa del seu atac, la Iliana prova un enfocament més diplomàtic apel·lant a la càrrega que suposa ser el portador d'un artefacte tant poderós: la tàctica funciona a la perfecció, i el jove mag renuncia a l'objecte aclaparat per la responsabilitat, cedint el Mobius a la Ilana que l'accepta de bon grat amb els ulls curulls de cobdícia.

Tanmateix, el Mobius no està disposat a canviar de portador i desapareix deixant només el rastre d'unes imatges de l'avenir a la ment de la Ilana. Al seu torn, el jove mag cau inconscient.

- Una arca de l'aliança amb una clau dibuixada.
- Una gemma de l'ànima.
- Un dibuix d'un mussol.
- Tolkeen en flames.

Amb tot, els deamonix els rodegen i uns quants es planten davant de l'Aleta per combatre...

Escena 2

De sobte, un dels comandants daemonix apareix entre els seus, i es rendeix davant la Ilana com a la seva alliberadora. La Ilana, veien una oportunitat per fer un nou aliant, no sense les objeccions de la Sweety i l'Aleta, li ofereix formar part del l'exèrcit de Tolkeen. Impressionats per l'oferiment, els deamonix, que sempre havien estat una raça de sub-dimonis subjugada, accepten el tracte.

Mentrestant la Janna parla amb el jove mag. Es diu Harry i no recorda res del què ha passat. L'últim record que té és que estava en una cova a les muntanyes. Decideixen anar-hi al matí següent, però abans el deixen anar a casa seva, on troben el seu pare cosit a bales per la coalició.

Passen la resta de la nit, rapinyant les restes de la batalla i la Iliana s'emporta un cap de soldat de la Coalició (ves a saber quines intencions té).

Escena 3

La cova és buida, però les seves parets estan cobertes d'unes estanyes runes que emanen màgia. La Sweety es connecta psiònicament amb les pedres de la cova i veu com en Harry troba el Mobius dins la cova i descobreix la font de poder del Mobius: La Forja.



Quan tornen a Volsberg, els daemonix s'han multiplicat arribant a tot un exèrcit de 33.000 efectius. Això desperta una discussió sobre què fer amb tots aquests dimonis: enviar-los cap a territori enemic? portar-los a Tolkeen? Al final, decideixen arribar fins a les afores de Tolkeen i presentar el cas a la Warlord Stygian.

Escena 4

Els Daemonix són acceptats com aliats de Tolkeen i als personatges se'ls entrega l'estrella de bronze per la seva meritòria actuació.

Sense noves missions a la vista, el grup investiga les imatges que el Mobius va implantar a la ment de la Iliana i descobreixen que l'arca de l'aliança, també anomenada l'arca de Salomó, pot fer referència a la "Clau de Salomó", un artefacte màgic que es diu portarà la saviesa i pau d'esperit a aquell qui el posseeixi.



Escena 5

Sembla que els atacs de la coalició han començat. Alguns informes apunten que la Coalició està fent ràtzies a la zona de Bordeline. La Senyora de la Guerra Stygian, envia al Femme Power a investigar l'activitat enemiga i emprendre les accions necessàries per eradicar-la. Quan el grup es troba a uns 10 km de la ciutat, descobreixen una emboscada de la coalició: en un congost del camí uns skelebots els surten al pas demanant la seva rendició amb veu metàl·lica...

dimarts, 1 de juliol del 2014

Màgia a sota aigua

Les criatures de la superfície poen fer màgia a sota aigua normalment si es troben dins armadures ambientals o de poder amb radio i/o altaveus -també si tenen manera de parlar sota aigua.
Els personatges que no poden parlar sota aigua, poden concentrar-se profundament, recitant el conjur a la seva ment, però multiplica x3 les accions requerides per llençar el conjur.
Els mags dins a vehicles sota aigua només poden fer conjurs que funcionin dins dels vehicles. D'altra manera els cal una finestra o portal obert a l'exterior per poder afectar objectius fora dels vehicles.
Els conjurs de foc, aire, volar i altres són inútils dins l'aigua.(*)

Pàg. 201 Book of Magic.

(*) Regla casolana: els conjurs d'electricitat es transformen en conjurs d'àrea en metres igual al número de daus de mal efectuat. P. ex. Electric arc (2D6 MD) pren un efecte d'àrea de 2 m.