divendres, 29 de setembre del 2023

Expedició Neenok (Sessió 0)

 

Apunts de la sessió 0

De què va la campanya

Deearn Neenok munta una expedició de caire científic pels Dinousaur Swamps fent servir un Behemoth Explorer experimental de Titan Robotics. El Personatges s’hi enrolen com a mercenaris, exploradors o membres de l’expedició científica, formant un grup per tasques especials.

Sis veritats sobre la campanya

  • Això és Rifts, i hi ha moltes coses que no estan cobertes a les regles o directament desafien el sentit comú. Intentarem aplicar allò que sigui més adient i divertit en cada cas.
  • Els Pantans dinosaures són perillos. Prepareu-vos per descansar poc, caçar i trobar aigua potable. Seleccioneu habilitats d’exploració.
  • En els pantans la tecnologia és escassa. Conserveu allò què pugueu; rapinyeu allò que trobeu. Seleccioneu habilitats de reparació i tècniques.
  • La campanya s’inicia l’any 109 PA. La Coalició (Imperi humà feixista anti màgia i D-Bees) ha vençut a Tolkeen (Ciutat-Estat promàgia) i tota la regió està esvalotada com un vesper (ulllet, xiticix, ullet). Refugiats, escamots de la venjança, guerrillers i espies de la Coalició omplen la ciutat de Lazlo. Deearn Neenok, convenç al consell de la ciutat per què subvencioni l’expedició per poder buscar nous recursos.
  • La ciutat principal i cor dels pantans és Char. Una ciutat aïllada de la resta del món que ha desenvolupat les seves pròpies idiosincràsies i on el Gremi d’Operadors té la paella pel mànec.
  • Gran part del territori és salvatge i poblat per dinosaures de tot tipus, tribus bàrbares rivals en lluites constants i de Natius Americans maldant per recuperar els seus antics territoris. La màgia també és molt present en certes parts del país amb grans concentracions de Ley Lines.


Opcions de personatges i Regles casolanes

Els PJ seran del RUE i del Dinosaur Swamp.

Els PJ formaran un equip de camp (penseu en un equip de camp d’Star Trek) i tindran un rol dins l’expedició. Procurem que hi hagi diversitat: seguretat, erudits, exploradors, experts en màgia…

Caldrà determinar com i per què s’han enrolat a l’expedició d’exploració dels Pantans Dinousare.

D-Bees disponibles (WB30: D-Bees of North America). Compte, per què els D-Bees no són gaire acceptats als Dinosaur swamps:

  • Akysse Tribal Hunters (ideal pels Wild Knives Warrior OCC i altres OCC d’exploració) (pàg. 14).
  • Butter Trolls (City Rat, Headhunter, Operator, Rogue scholar, Rogue Scientist, Technowizards, Vagabond) pàg. 40).
  • Dewtani (Ley Line walker, Mystic de Lazlo) (pàg. 64).
  • D’norr Devilmen (Homes d’armes, Aventurers o Erudits de Lazlo). (pàg. 72).
  • Dramin (qualsevol OCC disponible a RUE). (pàg. 74).
  • Grackle Tooth (Homes d’armes, excepte Cyborg, Crazy i Juicer). (pàg. 98).
  • Kremin Cyborg (Cyborg o Home d’Armes de Lazlo). (pàg. 111).
  • Lamarc (Fugitiu de la guerra contra Tolkeen; Rodamón, Explorador, Caçador de dinosaures). (Pàg. 118).
  • Loronoids (RCC). (pàg. 126).
  • Noli Bushman (Rodamón, Explorador). (pàg. 144)
  • Nuhr Dwarves (Soldat, Especialista militar, Aventurer, Erudit, Mariner, Mystic). (pàg. 149).
  • Phlebus (Erudit, Rodamón, City Rat). (pàg. 155)
  • Posluznik (RCC). (pàg. 160)
  • Quick-Flex Alien de Lazlo (City Rat, Cyber-Knight, Headhunter (sense bionics), Soldat, Rodamón, Explorador). (pàg. 168)
  • Squilb (Soldat, Cyber-knight, Body Fixer, Operator, Rodamón, Explorador, Mystic, Elemental fusionist). (pàg. 198).

Regles casolanes:

CARACTERÍSTIQUES RELLEVANTS

FIELD ARMORER

Inspiració de la campanya

WB26 Dinosaur Swamp.

WB27 Adventures in Dinosaur Swamp.

dimecres, 20 de setembre del 2023

Guia de la ciutat de Char

 En aquest enllaç hi trobareu una guia del centre de la ciutat de Char (WB26 Dinosaur Swamp i WB27 Adventures in Dinosaur Swamp) i dels seus PNJ principals.




Característiques rellevants

A Rifts les característiques es generen tirant (normalment) 3d6, i les situades entre 8 i 15 no tenen cap implicació mecànica, més enllà de limitar l'entrada dels PJ a algunes O.C.C. 

Mentre que els valors situats a la banda baixa reben penalitzadors, els majors de 15 atorguen bonificadors en la seva àrea d'influència. La resta de valors pràcticament no tenen rellevància mecànica. Si bé, a efectes d'interpretació no és el mateix portar un personatge amb M.A. 8 que un altre amb M.A. 15; com es poden diferenciar dos personatges amb M.A. 12 i 13 respectivament? (Resposta: no es pot segons les regles).

Amb tot, l'escenari d'aventura "Boot Camp!" que hi ha a Rifts Adventure Sourcebook: Mercenary Adventures ens introdueix "canònicament" la manera de fer servir les característiques en joc: tirar 1d20 per sota de l'habilitat!

Interessant...però l'ús del d20 en un joc on és relativament senzill tenir característiques per sobre del valor màxim d'aquest dau fa aquesta regla sigui molt desequilibrada en contraposició amb l'ús de l'habilitat que la característica vindria a substituir:

"Prowl a nivell 1 és d'un 30%, mentre que un PJ amb P.P. 10 tindria un 50% fent servir el d20."

Per evitar aquesta desigualtat, proposo el següent mètode en cas que el personatge no disposi de l'habilitat adient:

1) D100 tirant contra el valor de la característica en %.

2) Un èxit sempre genera un resultat de "Sí, però..."

El resultat de "Sí, però..." indica que malgrat el PJ assoleix el seu objectiu, ho fa amb una contraprestació o quelcom no acaba de sortir bé. D'aquesta manera, per més elevada que sigui una característica, aquesta tirada mai podrà substituir a una habilitat en termes d'eficàcia.

Per exemple: un PJ amb M.A. 12 sense l'habilitat de Public speaking vol fer una arenga per incitar a la gent del poble a revelar-se contra el seu cacic. Fa la tirada amb 1d00 i obté un 9 (per sota de la seva M.A.). El ànims s'exalten i el poble encén les torxes... excepte un petit grup de fidels que s'esmuny entre la multitud per posar en avís el seu amo.

dissabte, 9 de setembre del 2023

Dinosaur Swamp Hexcrawl

 A continuació el plànol per fer exploració amb hexàgons dels Pantans Dinosaures.

1 Hex = 40 km (24 miles)

Pitja la imatge per descarregar-la - click on the image to download it.

dilluns, 4 de setembre del 2023

Biografia de Karl Prosek

Karl Prosek és l'emperador dels Estats
de la Coalició, liderant ensems amb el seu fill gran Joseph Prosek II l'anomendada Creuada per a la Humanitat.


42 PA. Neix Karl Prosek (Pare Joseph Prosek I).

70 PA. (Tardor) El pare de Karl Prosek (Joseph Prosek I) és assassinat en ruta per inspeccionar el Complex Lone Star. (CW1).

71 PA. Karl Posek es elegit President dels Estats de la Coalició.

72 PA. (1 de Gener). Pren possessió del càrrec de President amb un abrandat discurs eloginat la tasca del seu pare i instant a reforçar el seu exèrcit per unir la humitat contra els seu enemics usuaris de la màgia. Comencen les hostilitats amb Tolkeen.

76 PA. Neix Joseph Prosek II, el seu primer fill amb Lady Prosek.

78 PA. (Desembre) Es declara Emperador vitalici. (CW1).

86 PA. Neix Jason Prosek, el seu segon fill amb Lady Prosek.

100 PA. Comencen els plans per la conquesta i expansió militar. Juntament amb el seu fill Joseph Prosek II.

101 PA. Juntament amb el seu fill Joseph inicia la Creuada per la Humanitat.

102 PA. (4th Juliol) Lady Prosek incident. Jo-Anna Prosek, la dona de l’emperador fou segrestada (i donada per morta) per terroristes de la “Veritable Federació de la Màgia”. En l’atac va morir el seu fill Jason Prosek. (WB16).

105 PA.  (Febrer) Lord Coake allibera a Lady Prosek i la retorna a la Coalició profundament impresionada per l’amabilitat d’aquell que considerava enemics.


Arbre genealògic de Karl Prosek



Bibliografia:

WB11. Coalition War Campaign. pàg. 214

WB16. Federation of Magic R&U. pàg. 29

CW1. Siege on Tolkeen. pàg. 100-111