divendres, 22 de desembre del 2023
Matriu de Mal de Savage Rifts
dimecres, 20 de desembre del 2023
SW Rifts: Els cucs del mal Cap. 1
Els cucs del mal. Cap. 1
divendres, 27 d’octubre del 2023
Per què Rifts és tant rústec?
"Hi ha gent (potser tu?) que creu que el sistema de jocs de Palladium Books Megaverse és "tosc", "confús", "encallat als anys 80", etc. Quan pregunto a la gent per què se senten així, la resposta mai torna al sistema de joc sinó a algun altre aspecte." - Kevin Siembieda
Aquí hi ha la meva resposta a aquesta pregunta:
Creació de personatges:
1.- Els atributs del 5 al 16 no signifiquen res mecànicament. Narrativament, a l'hora d'interpretar el personatge pots arribar a diferenciar entre MA 5 i MA 16; però quina diferencia hi ha entre MA 12 i MA13?
2- No hi ha cap indicació de què fer amb els resultats de 16+ en cas de personatges amb tirades d'atributs no 3d6.
Habilitats:
3.- No hi ha regles reals sobre com tirar per les habilitats (excepte que es tracta d'un percentatge). Enlloc t'explica com s'ha d'aconseguir aquest percentatge, i cal tirar de bagatge roler per deduir que es tracta d'1d100.
4.- Bonificació d'IQ a totes les habilitats, fins i tot quan l'habilitat no té res a veure amb la intel·ligència bruta. Soc un geni de les matemàtiques, per tant soc més bon gimnasta que aquest personatge tant àgil!
5.- Les habilitats físiques augmenten els atributs físics; per què les habilitats socials o de coneixement no augmenten l'MA o l'IQ , respectivament?
6.- No hi ha regles d'interacció social, a part dels bonificadors per MA/PB i un munt d'habilitats semi-relacionades.
7.- No hi ha regles específiques per Encantar/Impressionar o Confiar/Intimidar.
8- No hi ha regles per tirar habilitats sense entrenament; si no tens l'habilitat de Cosir no ho pots ni intentar.
9.- No hi ha regles d'ajuda entre personatges o de treball en equip.
10.- No hi ha regles per a atributs oposats. Com s'aborda un torcebraç entre un personatge amb PS18 Augmentada vs. PS14 Robòtica?
11.- No hi ha regles per a les bonificacions d'equipament (hi ha penalitzacions per utilitzar equips defectuosos). Una farmaciola de primers auxilis dona bonificacions a l'habilitat?
12.- Per què "Franctirador" és a la categoria d'habilitats d'Espionatge i no un WP? Per què "Pidolar" és una habilitat tècnica?
13.- Per què les "Pilot related skills" no són habilitats de pilotar?
Combat:
14.- En un entorn MD, el PC només depèn de la seva armadura per sobreviure (SDC/HP no serveixen per res).
15.- Tenint en compte la importància de l'armadura, no hi ha normes ni costos específics per reparar blindatges o vehicles. Ni per curar ferides (quants SDC/MDC/HP curen els primers auxilis?), a part de la recuperació a llarg termini. Quina és la taxa de recuperació de MDC per a aquells personatges sense bio-regeneració?
16.- Shooting Burst redueix a la meitat les bonificacions per tocar, és a dir, com més altes siguin les meves bonificacions per colpejar, més grans seran les meves penalitzacions.
17.- No hi ha diferències al bonificador de mal SDC entre diferents tipus de força.
18.- No hi ha regles per a les diferències de mida en combat (Com cal tractar un humà lluitant contra un Triax X-500?)
19.- (Opinió personal) En un sistema de "combat frenètic" com el que intenta emular Rifts, la manca de regles per adlàters se'm fa estrany.
20.- El moviment en combat no té sentit: els personatges amb més atacs es mouen més lentament que els que tenen menys atacs per acció.
21.- Quan hi ha grans diferències en el nombre d'atacs el combat es fa avorrit i lent.
22.- Estadísticament, un "Power Punch" humà normal no té cap sentit: per què gastar un parell d'atacs cos a cos en un cop, quan pots colpejar dos cops afegint el bonificador de PS dues vegades?
23.- En un joc centrat en combat, com ara Rifts, per què no hi ha regles per al foc de cobertura, bales perdudes o recàrrega de munició (quant costa)?
Poders màgics/psiònics:
24.- A la descripció de l'ambientació no hi ha cap referència a aures o esperits, i de sobte et trobes un parell de poders que se n'ocupen sense solta ni volta.
25.- Més nombre d'atacs vol dir més conjurs realitzats per torn? La boxa permet fer més encanteris? De debò?
26.- Aparentment, llançar aigua bullint a la cara d'un oponent està fora d'actuació per a un personatge d'alineament bo (vegeu la pàg.179 RUE), mentre que descarregar un atac elèctric de 3d6 MD és totalment acceptable.
Disseny del llibre:
27.- Els danys per caiguda es troben al llarg dels diferents capítols del RUE. Ves pàg. 287, 310, 357. Sense danys per caiguda per a les criatures MDC.
Altres:
28.- No hi ha plantilles de PNJ ni monstres (de fet, no hi ha monstres al llibre). Cada PNJ s'ha de crear com a PJ normal: una tasca molt carregosa que frena la preparació del DJ.
29.- En l'apartat d'equipament s'assenyala la seva disponibilitat, però no hi ha regles reals per saber si un aventurer podrà trobar allò que busca.
30.- Manca de normes específiques per a la recàrrega d'e-clips.
Ara, quan et preguntin què falla a Rifts, ja tens una resposta més concisa...i segur que em deixo coses. Deixa en els comentaris allò que et patina del sistema Palladium.
divendres, 13 d’octubre del 2023
divendres, 6 d’octubre del 2023
Caçar dinosaures
Algunes apreciacions sobre l'aliment que pot aportar la caça de dinosaures, segons el WB26.
- Un Èxit crític amb amb Called Shoot, alenteix (articulació, redueix velocitat un 70%, -5 Init.) o toca una part vulnerable del dinosaure (ull part tova, etc.) fent mal x3.
- Fire Ball, Call of lightning, Armes de Plasma o Rail Guns arruinen un 15% de la carn edible.
- El rendiment de carn edible d’un dinosaure és del 60% del seu pes total (weight).
- Una ració són 100 gr.
💡 Ex: Un Stegosaurus (WB26 pg. 26) pesa 3060 kg. Per caçar-lo s’ha fet servir, entre altres armes, un C-27 Heavy Plasma Canon (RUE pg. 258) arruïnant-ne un 30% la seva carn. En total se’n podrà menjar (3060kg * (1-0.3) * 0.6 = 1285 kg de carn (aprox.); cosa que genera 12.850 racions de menjar, alimentant una població d’uns 500 individus durant un mes (dada coherent amb WB26 pg. 12), sempre que tinguin manera de conservar la carn.
diumenge, 1 d’octubre del 2023
Ceguesa
A la pàg. 179 RUE, sota el poder psiònic d'Hydrokinesis, hi trobem les regles de ceguesa (o deixar encegat):
"-10 atacar, parar i esquivar."
divendres, 29 de setembre del 2023
Expedició Neenok (Sessió 0)
Apunts de la sessió 0
De què va la campanya
Deearn Neenok munta una expedició de caire científic pels Dinousaur Swamps fent servir un Behemoth Explorer experimental de Titan Robotics. El Personatges s’hi enrolen com a mercenaris, exploradors o membres de l’expedició científica, formant un grup per tasques especials.Sis veritats sobre la campanya
- Això és Rifts, i hi ha moltes coses que no estan cobertes a les regles o directament desafien el sentit comú. Intentarem aplicar allò que sigui més adient i divertit en cada cas.
- Els Pantans dinosaures són perillos. Prepareu-vos per descansar poc, caçar i trobar aigua potable. Seleccioneu habilitats d’exploració.
- En els pantans la tecnologia és escassa. Conserveu allò què pugueu; rapinyeu allò que trobeu. Seleccioneu habilitats de reparació i tècniques.
- La campanya s’inicia l’any 109 PA. La Coalició (Imperi humà feixista anti màgia i D-Bees) ha vençut a Tolkeen (Ciutat-Estat promàgia) i tota la regió està esvalotada com un vesper (ulllet, xiticix, ullet). Refugiats, escamots de la venjança, guerrillers i espies de la Coalició omplen la ciutat de Lazlo. Deearn Neenok, convenç al consell de la ciutat per què subvencioni l’expedició per poder buscar nous recursos.
- La ciutat principal i cor dels pantans és Char. Una ciutat aïllada de la resta del món que ha desenvolupat les seves pròpies idiosincràsies i on el Gremi d’Operadors té la paella pel mànec.
- Gran part del territori és salvatge i poblat per dinosaures de tot tipus, tribus bàrbares rivals en lluites constants i de Natius Americans maldant per recuperar els seus antics territoris. La màgia també és molt present en certes parts del país amb grans concentracions de Ley Lines.
Opcions de personatges i Regles casolanes
Els PJ seran del RUE i del Dinosaur Swamp.
Els PJ formaran un equip de camp (penseu en un equip de camp d’Star Trek) i tindran un rol dins l’expedició. Procurem que hi hagi diversitat: seguretat, erudits, exploradors, experts en màgia…
Caldrà determinar com i per què s’han enrolat a l’expedició d’exploració dels Pantans Dinousare.
D-Bees disponibles (WB30: D-Bees of North America). Compte, per què els D-Bees no són gaire acceptats als Dinosaur swamps:
- Akysse Tribal Hunters (ideal pels Wild Knives Warrior OCC i altres OCC d’exploració) (pàg. 14).
- Butter Trolls (City Rat, Headhunter, Operator, Rogue scholar, Rogue Scientist, Technowizards, Vagabond) pàg. 40).
- Dewtani (Ley Line walker, Mystic de Lazlo) (pàg. 64).
- D’norr Devilmen (Homes d’armes, Aventurers o Erudits de Lazlo). (pàg. 72).
- Dramin (qualsevol OCC disponible a RUE). (pàg. 74).
- Grackle Tooth (Homes d’armes, excepte Cyborg, Crazy i Juicer). (pàg. 98).
- Kremin Cyborg (Cyborg o Home d’Armes de Lazlo). (pàg. 111).
- Lamarc (Fugitiu de la guerra contra Tolkeen; Rodamón, Explorador, Caçador de dinosaures). (Pàg. 118).
- Loronoids (RCC). (pàg. 126).
- Noli Bushman (Rodamón, Explorador). (pàg. 144)
- Nuhr Dwarves (Soldat, Especialista militar, Aventurer, Erudit, Mariner, Mystic). (pàg. 149).
- Phlebus (Erudit, Rodamón, City Rat). (pàg. 155)
- Posluznik (RCC). (pàg. 160)
- Quick-Flex Alien de Lazlo (City Rat, Cyber-Knight, Headhunter (sense bionics), Soldat, Rodamón, Explorador). (pàg. 168)
- Squilb (Soldat, Cyber-knight, Body Fixer, Operator, Rodamón, Explorador, Mystic, Elemental fusionist). (pàg. 198).
Regles casolanes:
Inspiració de la campanya
WB26 Dinosaur Swamp.
WB27 Adventures in Dinosaur Swamp.
dimecres, 20 de setembre del 2023
Guia de la ciutat de Char
En aquest enllaç hi trobareu una guia del centre de la ciutat de Char (WB26 Dinosaur Swamp i WB27 Adventures in Dinosaur Swamp) i dels seus PNJ principals.
Característiques rellevants
A Rifts les característiques es generen tirant (normalment) 3d6, i les situades entre 8 i 15 no tenen cap implicació mecànica, més enllà de limitar l'entrada dels PJ a algunes O.C.C.
Mentre que els valors situats a la banda baixa reben penalitzadors, els majors de 15 atorguen bonificadors en la seva àrea d'influència. La resta de valors pràcticament no tenen rellevància mecànica. Si bé, a efectes d'interpretació no és el mateix portar un personatge amb M.A. 8 que un altre amb M.A. 15; com es poden diferenciar dos personatges amb M.A. 12 i 13 respectivament? (Resposta: no es pot segons les regles).
Amb tot, l'escenari d'aventura "Boot Camp!" que hi ha a Rifts Adventure Sourcebook: Mercenary Adventures ens introdueix "canònicament" la manera de fer servir les característiques en joc: tirar 1d20 per sota de l'habilitat!
Interessant...però l'ús del d20 en un joc on és relativament senzill tenir característiques per sobre del valor màxim d'aquest dau fa aquesta regla sigui molt desequilibrada en contraposició amb l'ús de l'habilitat que la característica vindria a substituir:
"Prowl a nivell 1 és d'un 30%, mentre que un PJ amb P.P. 10 tindria un 50% fent servir el d20."
Per evitar aquesta desigualtat, proposo el següent mètode en cas que el personatge no disposi de l'habilitat adient:
1) D100 tirant contra el valor de la característica en %.
2) Un èxit sempre genera un resultat de "Sí, però...".
El resultat de "Sí, però..." indica que malgrat el PJ assoleix el seu objectiu, ho fa amb una contraprestació o quelcom no acaba de sortir bé. D'aquesta manera, per més elevada que sigui una característica, aquesta tirada mai podrà substituir a una habilitat en termes d'eficàcia.
Per exemple: un PJ amb M.A. 12 sense l'habilitat de Public speaking vol fer una arenga per incitar a la gent del poble a revelar-se contra el seu cacic. Fa la tirada amb 1d00 i obté un 9 (per sota de la seva M.A.). El ànims s'exalten i el poble encén les torxes... excepte un petit grup de fidels que s'esmuny entre la multitud per posar en avís el seu amo.
dissabte, 9 de setembre del 2023
Dinosaur Swamp Hexcrawl
A continuació el plànol per fer exploració amb hexàgons dels Pantans Dinosaures.
1 Hex = 40 km (24 miles)
Pitja la imatge per descarregar-la - click on the image to download it.
dilluns, 4 de setembre del 2023
Biografia de Karl Prosek
Karl Prosek és l'emperador dels Estats
de la Coalició, liderant ensems amb el seu fill gran Joseph Prosek II l'anomendada Creuada per a la Humanitat.
70 PA. (Tardor) El pare de Karl Prosek (Joseph Prosek I) és assassinat en ruta per inspeccionar el Complex Lone Star. (CW1).
71 PA. Karl Posek es elegit President dels Estats de la Coalició.
72 PA. (1 de Gener). Pren possessió del càrrec de President amb un abrandat discurs eloginat la tasca del seu pare i instant a reforçar el seu exèrcit per unir la humitat contra els seu enemics usuaris de la màgia. Comencen les hostilitats amb Tolkeen.
76 PA. Neix Joseph Prosek II, el seu primer fill amb Lady Prosek.
78 PA. (Desembre) Es declara Emperador vitalici. (CW1).
86 PA. Neix Jason Prosek, el seu segon fill amb Lady Prosek.
100 PA. Comencen els plans per la conquesta i expansió militar. Juntament amb el seu fill Joseph Prosek II.
101 PA. Juntament amb el seu fill Joseph inicia la Creuada per la Humanitat.
102 PA. (4th Juliol) Lady Prosek incident. Jo-Anna Prosek, la dona de l’emperador fou segrestada (i donada per morta) per terroristes de la “Veritable Federació de la Màgia”. En l’atac va morir el seu fill Jason Prosek. (WB16).
105 PA. (Febrer) Lord Coake allibera a Lady Prosek i la retorna a la Coalició profundament impresionada per l’amabilitat d’aquell que considerava enemics.
Arbre genealògic de Karl Prosek
Bibliografia:
WB11. Coalition War Campaign. pàg. 214
WB16. Federation of Magic R&U. pàg. 29
CW1. Siege on Tolkeen. pàg. 100-111