divendres, 27 de setembre del 2024

Dificultats tècniques

Si s'obté una pífia a la tirada (98-00 en d100 o 1 natural en d20) fent servir un aparell tireu 1d6 i consulteu a la taula següent.


Si un objecte ja té una avaria greu i acumula una nova dificultat tècnica, esdevé inservible/destruïda i no es pot tornar fer servir. Si l'objecte tñe múltiples funcions, només aquella que s'estigués usant en el moment de la pífia es veuria afectada. 


Es pot reparar un objecte amb una tirada d'habilitat apropiada segons l'objecte i recanvis escaients. Un èxit redueix la Dificultat tècnica en un grau (un crític en dos). Una tirada fallada consumeix els recanvis i no té efecte. Una pífia a la reparació incrementa un grau la severitat de la Dificultat tècnica.


(1) Un Operador pot reduir aquest temps a la meitat fent un nyap (Jury-Rig). (RUE 92)
(2) Un Operador pot reduir aquest cost en un 25%. (RUE92)


Cada dia d'ús d'un vehicle requereix una tirada de l'habilitat de pilotar corresponent sense penalitzador per les primeres 6 hores de viatge, amb un penalitzador acumulatiu de -10% per cada hora de viatge a partir d'aquestes. Sens prejudici de les regles de Dificultats tècniques, fallar la tirada provoca un nivell de fatiga (-10% a pilotar-lo). Es requereix 1 hora per nivell de fatiga per recuperar 1 nivell de Fatiga del vehicle a un cost d'1d4x250 cr. en peces de recanvi. Un vehicle no pot acumular més de 4 nivells de fatiga sense que quedi inservible.


Font: Technical difficulties i Vehicle fatigue (pg. 117 i 118 Rifts SW Player's Guide).

dimecres, 25 de setembre del 2024

No tinc l'habilitat...puc tirar?

Sense comptar les habilitats en armes, Rifts té un llistat de més de 240 habilitats. Per tant, la probabilitat de no tenir l'habilitat justa que cal en el moment adient és molt alta.

 Per solucionar aquest problema ens hem de fixar en dos punts de les regles:

1) Les habilitats secundaries es defineixen com àrees de coneixement que "no requereixen del mateix grau d'expertesa que les habilitats relacionades amb les OCC" (pg. 300 RUE).

2) Realitzar una tasca no familiaritzada té una penalització del -10% al -15%.(pg 301 RUE).

Per tant, un PJ pot intentar qualsevol habilitat secundària prenen el seu nivell base i restant-li -10% (o -15% si el DJ ho creu escaient).

A continuació hi ha el llistat de les habilitats secundaries amb el seu nivell base (on s'ha de restar el penalitzador que calgui):

Communication Skills
Barter (30%)
Creative Writing (25%)
Electronic Countermeasures (30%)
Language: Native Tongue (88%)
Language: Other (50%)
Literacy: Native Language (40%)
Literacy: Other (30%)
Optic Systems (30%)
Performance (30%)
Public Speaking (30%)
Radio: Basic (45%)
Sensory Equipment (30%)
Sign Language (25%)
Sing (35%)

Domestic Skills
Brewing (25%/30%)
Cook (35%)
Dance (30%)
Fishing (40%)
Gardening (36%)
Housekeeping (35%)
Play musical instrument (35%)
Recycle (30%)
Sewing (40%)
Sing (35%)
Wardrobe & Grooming (50%)

Electrical Skills
Basic electronics (30%)
Computer repair (30%)

Horsemanship: General (40%/20%)
Horsemanship: Exotic Animals (30%/20%)

Mechanical Skills
Automotive mechanics (25%)
Basic mechanics (30%)

Animal husbandry (35%)
First aid (45%)

Military Skills
Camouflage (20%)
Recognize weapon quality (25%)

Physical Skills
Climbing (40%/30%)
Swimming (50%)

Pilot Skills
Automotive (60%)
Bicycling (44%)
Boat: Motor (55%)
Boat: Kayak (50%)
Boat: Sail Type (60%)
Hover craft (50%)
Hovercycle (70%)
Motorcycles (60%)

Rogue Skills
Gambling (Standard) (30%)

Science Skills
Astronomy & Navigation (30%)
Mathematics: Basic (45%)
Mathematics: Advanced (45%)

Technical Skills
Appraise Goods (30%)
Art (35%)
Begging (30%)
Breed Dogs (40%/20%)
Calligraphy (35%)
Computer Operation (40%)
Computer Programming (30%)
Cybernetics: Basic (25%)
Excavation (40%)
Firefighting (3 0%)
Gemology (25%)
General Repair & Maintenance (35%)
History: Pre-Rifts (32%/24%)
History: Post-Apocalypse (35%/30%)
Jury-Rig (25%)
Law (General; 35%)
Leather Working (40%)
Lore : American Indians (25%)
Lore : Cattle & Animals (30%)
Lore : D-Bee (25%)
Lore : Demons & Monsters (25%) 
Lore : Faeries & Creatures of Magic (25%) 
Lore : Juicers (30%)
Lore : Magic (25%)
Lore : Psychics & Psionics (25%)
Masonry (40%)
Mining (35%)
Mythology (30%)
Philosophy (30%)
Photography (35%)
Recycling (30%)
Research (40%)
Rope Works (30%)
Salvage (35%)
Ventriloquism (16%)
Whittling & Sculpting (30%)

Wilderness Skills
Carpentry (25%)
Dowsing (20%)
Fasting (40%)
Identify Plants & Fruit (25%)
Land Navigation (36%)
Preserve Food (30%)
Skin & Prepare Animal Hides (30%)
Track & Trap Animals (20%/30%)
Wilderness Survival (30%)

En tot cas sempre es poden fer servir les regles casolanes de Característiques rellevants.