- Cartes de requadre vermell (Field Unit). Permeten afegir el valor d’atac (AT) o de defensa (DC) -esquiva o parada- de la carta a la tirada (abans de realitzar la tirada), o afegir +
Moltes cartes, a més, tenen descriptors relacionats amb habilitats. L'utilització del descriptor d'una carta otorgarà un 10% a la prova d'habilitat (si s'utilitza abans de la tirada), o un 3% més si s'utilitza després de saber-ne el resultat -en aquest segon cas, no podrà marcar-se l'habilitat com a utilitzada per guanyar experiència-. Igualment si s'utilitza el descriptor i es relaciona amb la representació de la carta, aquests bonificadors a les habilitats es doblen (20% i 6%). Finalment El jugador també podrà utilitzar la carta per aplicar el valor de DC a les tirades de salvació relacionades amb el descriptor de la carta (doblant-lo igualment si coincideix amb la representació de la carta)
Ex: La carta mostrada, atorgaria un +
- Les cartes de requadre blau són "cartes de ciutat". Permeten afegir un 20% a les habilitats del relacionades amb el descriptor de la carta. A més, si el personatge es troba en l'àrea d'influència de la ciutat es poden utilitzar per invocar un aliat amb coneixements relacionats amb el descriptor de la carta (gastant 1 punt d'Inspiració).
- Les cartes verdes i negres són esdeveniments o ajudes especials per situacions concretes:
Supression Fire: Augmenta en +2 la dificultat de l'oponent de resistir una tirada HF pel foc de cobertura.
Lockdown: Un oponent per l'iniciativa per aquell torn.
Head shot: Anul·la el penalitzador per tocar una part petita del cos en un Called Shot.
Large-Scale Tactics: +20% a qualsevol Military Skill.
Heroism: Es juga amb combinació amb un carta de Field Unit (vermella). Els bonus que aquesta otorga s'aplica durant la resta de torn.
Missile Salvo: Augmenta 1d6 al mal.
- Cartes de zona: Artorguen un +10% a un grup d'habilitats relacionades amb la zona:
* Coalition States: Communication, Electrical, Mechanical, Military i Pilot.
* Tolkeen: Communication, Medical, Military, Science, i Technical.
* Lazlo: Domestic, Science i Technical.
* Xiticix: Physical i Wilderness.
* Free Quebec: Electrical, Mechanical, Military, Pilot i Pilot Related.
* Pecos Empire: Cowboy, Horsemanship, Physical i Rogue.
* Cyberworks: Electrical, Mechanical i Espionage.
* Federation of magic: Espionage, Rogue, Technical i Wilderness.
Tenint en compte aquestes regles i la de la banda sonora, tindrem unes 7 bonificacions per PJ, així pràcticament a cada tirada podem tenir bonus. Som herois, aprofitem-ho!!
ResponEliminaAquesta és la idea, no? Que una mala tirada no arruïni un bona escena.
ResponEliminaCarai amb les cartes....
ResponElimina...els d'altres grups les podrem veure?
8-0
;-)
D'acord, ja les portaré! :)
ResponEliminaQ.
Què us van semblar les cartes d'inspiració, en Manel en va fer molt d'ús, mentre que d'altres ni us les vàreu mirar. Us interessa? Seguim provant-les? O deixem estar?
ResponEliminaQ.
Jo ho trobo un xic liós. No només t'has de mirar les teves cartes sino les de tots per saber si en vols agafar alguna. Jo proposo el següent canvi que hi hagui sempre cinc cartes a la taula per tot el grup i que la gent les vagi gastant amb punts d'inspiració.
ResponEliminaA més jo afegiria que el bonus sigui sempre després de la tirada, més heroic encara.
Buf, si jo amb prou feines sé quins daus he de tirar en cada moment, i on buscar a la fitxa les coses que se'm demanen... imagina amb cartes afegides! Jo com menys complicacions millor :)
ResponEliminaDes de fora: no us esteu liant massa?
ResponEliminaRecordo les primeres partides de Dragonlance Rifts on cada setmana els jugadors descobrien coses que podien fer amb els seus personatges!
El Rifts fa fitxes MOLT complertes i complexes....
De totes maneres ànims i felicitats per la empenta innovadora!
M.
Aquest sistema (amb variacions) l'estem aplicant a la partida de Cuthulhu que estem fent els dissabte i és molt guapo. El problema és que ara mateix la gent ja va prou liada amb lo que pot fer el seu PJ, però un cop tot estigui controlat no hi veig gents la dificultat. El fet de poder-se intercanviar cartes és per tenir més opcions, però l'objectiu no és que hagis d'estar alerta de les cartes que tenen les altres, sino que els altres (que han d'estar alerta de la partida) s'ofereixin a passar-te cartes (la qual cosa és molt diferent).
ResponEliminaRespecte a fer els bonus després de la tirada em sembla bé, però aquesta vegada gastant inspiració.
Bé, lo de passar cartes... ja va passar, perquè la primera se la vaig passar a en manel durant una de les seves accions de combat de mitja hora de mitjana.
ResponEliminaJa vaig expressar a la partida el que diu en Mencrates perquè amb el Rifts em sento com descriu l'Eva.
Per tot això secundo temporalment la proposta d'en Mateu.
I com que resulta obvi que no tinc res nou a aportar respecte d'aquest tema millor plego :P
N'Gawa!!!!!!
La veritat que no ho entenc! Tant difícil és? El Rifts, un joc on només cal tirar 1d20 a l'atac i 1d100 a les habilitats, no és gens complicat. I després hi ha los dels bonus per música i cartes...En fi, deixe-m'ho correr, ja veig que els experiments, amb coca-cola...
ResponEliminaQ. :(
No, home, no.
ResponEliminaPensa que postejo influït pel rol d'N'Gawa!!
Els experiments... amb Rifts i LEGO!!! :D