divendres, 29 de gener del 2010

Els roleros ajuden a Haiti

Els que em coneixeu sabeu que no sóc molt donat a aquest tipus de coses, tanmateix, m'agrada veure com la comunitat rolera s'implica amb la societat, sobretot si es fa des de l'òptica lúdica. Per exemple, cada any miro d'anar a les Ayudar Jugando i amb la desgràcia d'Haiti els de Drive Throught RPG han sabut canalitzar també les meves (i les de molts altres) ànsies d'ajuda.

Han ofert un pack de jocs en pdf gratuïts, que puja a uns 1.500$ per la donació de 20$. La iniciativa ha estat un èxit rotund, tan inesperat que fins i tot els seus servidors no van donar l'abast: en el moment que escric això, ja han recaptat 153.030$.

I què té a veure tot això amb un bloc de Rifts? Doncs que entre tots els productes productes hi ha el Best of Rifter de Palladium.

[Editat el 05/02/10]: El final de la campanya s'han recollit: $178,900.00 que han estat donats íntegrament a Metges Sense Fronteres.

 

dijous, 21 de gener del 2010

Kendrick Mason

Nou personatge del grup de Rifts Wave. Es tracta d'un Soldat de la Coalició reconvertit a mercenari.

Name: Kendrick Mason

Experience level: 1 (Coalition Grunt)

Attributes: I.Q.:9 M.E.:10 M.A.:8 P.S.:18 P.P.:19 P.E.:18 P.B.:8 Spd. 14

Hp:22 S.D.C:40

Natural Abilities: None

Vulnerabilities: None

Magic Knowledge: None

I.S.P.:14

PPE: 2

Combat Skills:
Roundhouse Kick (3d6)
Axe Kick (2d8)
Knee Strike (1d8)
Leap Kick (3d8; counts as two kicks)

Bonuses:
+2 Strike (+3 w/sword) +5 Aimed Shot; +3 burst
+2 Parry (+3 w/sword)
+2 Dodge
+3 Melee Damage
+4 Roll with punch
+3 pull punch

Weapons:
C-18: 2d4 MDC 800 ft. range, 10 rounds
C-12: 4d6 MDC; 2d6 MDC; 6d6 SDC 2000 ft. range, 120 SDC shots, 20 MDC shots +1 Aimed Shot
MP-23A: Explosive Rounds: 12d6 SDC; 6d6x10 (burst); 1d4 MDC

Attacks Per Melee: 4

OCC/RCC Skills:
Language: American 92%, Body Building, Climbing 45%, Military Etiquette 50%, Pilot Hovercraft 60%, Pilot Tanks 60%, Radio Basic 55%, Radio Combat Basic, Sensory Equipment 40%, Running, Weapons Systems 50%, W.P. Energy Pistol, W.P. Energy Rifle, W.P. Sword,

Secondary Skills:
H2H: Martial Arts, Kickboxing, Navigation 40%, Combat Driving, Automobile 60%, Field Armorer and Munitions 55%, Trap/Mine Detection 35%, Cooking 35%, Wrestling, Hovercycles 70%, Automotive Tech. 25%

Equipment: Dead Boy armor, C-18 Laser Pistol, c-12 Laser Assault Rifle, 8 extra E-clips, 2 Fragmentation Grenades, 3 Signal Flares, 1 Survival Knife, Utility Belt, Air Filter/Gas Mask, Walkie Talkie, Uniform Combat Boots, Canteen, MP-223A Caseless SMG

Money: 3400 credits

Cybernetics: None

Alignment: Scrupulous

Age: 25

Size: 5'10", 235 lbs.

Background Info: Having served in the Coalition States, Mason served as a pilot of an CS Mark V Armored Personnel Carrier. After suffering a near death experience in an APC training exercise, he reevaluated life, its meaning, and the value of peace. He defected on the Coalition, and set out to find a better life. Unfortunately, the only way he knows to make a living is to wage war.

Disposition/Personality: Sarcastic, yet humble. Loyal and friendly. Valiant, never-say-die, religious.

Physical Description: Well-built human, G.I. buzz cut, blue eyes, wearing black CS Dead Boy armor.

Armor:
M.D.C. by Location:
Head/Helmet — 70
Arms — 60 each
Legs — 80 each
Main Body —100

dimecres, 20 de gener del 2010

Madcap Enterprises, un patrò mercenari per Rifts

Nota: Aquest apunt és una traducció de l'original elaborat per Josh Cornwell per a la partida de Rifts per Wave.

Sovint a cavall entre els papers de patrocinadora i assalariada en els negocis mercenaris, Madcap Enterprises fou fundada per dos germans amb la voluntat de fer tot allò necessari per assegurar-se un futur curull de luxes. Començaren llur carrera amb un ampli ventall d'intrigues lucratives, incloent el joc, caçatresors, diversos petits negocis, i feines com a mercenaris. Després d'uns anys d'esforç, varen poder comprar un tros de terra a les afores de Merctown, just després que els Defensors de Drago arribessin al poder. Des de llavors han ascendit de petits emprenedors que intentaven arribar a final de mes a allò que ells consideren l'èxit: prou rics per viure luxosament mentre aquells que treballen per ells són els que realment s'arrisquen, però no prou importants en l'esquema general de les coses com per atreure l'atenció de ningú massa perillós.

Lideratge:
En Prestin i en Bobby, els germans que fundaren Madcap Enterprises són com pols oposats. Prestin ("Presto" pels amics) es una mica tímid i pacífic. És un mag extraordinàriament pacient, intel·ligent i prudent, que té ja una llarga pertinença al Merctown's Collegiate Arcane. En Bobby fou una vegada com el seu germà, però no tenia cap interès en la màgia i va sotmetre's a la conversió M.O.M. quan tenia poc més de vint anys. Ara és tant detestable com tranquil ho és el seu germà. Malgrat les evidents diferencies entre ells (o potser gracies a aquestes), els dos germans se n'han sortit prou bé en muntar un negoci amb èxit.

Personal:
Madcap Enterprises manté un equip consistent en diverses secretaries, comptables, assistents, i personal de manteniment. Gairebé el doble de guàrdies de seguretat formen part també del personal. A més d'aquests llocs de treball permanents, la companyia normalment dóna suport a diverses petites companyies mercenàries que poden ser reclamades per dur a terme operacions especials o feines en llocs remots.

Instal·lacions:
En Prestin fa temps que va adquirir una extensa parcel·la de terra a les afores de Merctown, tot i que majoritàriament està encara sense urbanitzar. A la propietat només hi ha tres edificis. Un són les oficines, des d'on es porta gran part del negoci. Un altre és un complex d'apartaments per aquells treballadors que no tenen casa a Merctown. L'últim és un magatzem on la companyia hi guarda mercaderies i hi té un petit laboratori de robòtica on es repara l'equipament d'alta tecnologia.

El que no saben aquells que no han treballat per Madcap Enterprises és que sota aquestes instal·lacions hi ha un tot un complexe força extens d'habitacions, túnels i espai d'emmagatzematge addicional. Aquestes instal·lacions subterrànies connecten els tres edificis principals, i contenen una reserva d'armes, els habitatges dels germans fundadors, i algunes habitacions tancades amb pany...el contingut de les quals és desconegut àdhuc pels actuals treballadors.

La finca està protegida per un tanca que l'encercla totalment. La tanca està feta de material MDC i el personal de seguretat de Madcap hi ronda regularment. Hi ha dues entrades, ambdues sota la constant vigilància de guàrdies a les portes així com càmeres de seguretat connectades a l'edifici d'oficines.

Beneficis per les Companyies Mercenàries Associades:
Tot i que Madcap Enterprises no és ni remotament tant adinerada com algunes de la nacions que de vegades patrocinen algunes companyies mercenàries, en Prestin i en Bobby sí reconeixen els beneficis d'envoltar-se de mercenaris prou lleials. Així, malgrat no poden subministrar el millor equipament que Merctown pot oferir, sí que poden aportar allò més bàsic, i això ja és més del que la majoria de companyies mercenàries nouvingudes poden esperar.

Les companyies mercenàries patrocinades per Madcap Enterprises es poden comprar el seu propi equipament i dur llurs uniformes, però poden estar segures que les següents necessitats bàsiques seran proveïdes per Madcap:

B. Vestimenta: Vestimenta de treball (5 punts)
C. Equipament: Equipament Electronic i Bons equips (5 points), Material Mèdic (10 points)
D. Vehicles: Vehicles de transport (10 points)
E. Armes: Equipament bàsic (5 points)
F. Comunicacions: Servei Bàsic (2 points)
G. Seguretat Interna: Estricte (10 points)
H. Bases Permanents: Quarter general (10 points)

A més, Madcap Enterprises ajudarà a posar en contacte els seus patrocinats amb patrons de confiança mitjançant una comissió de només el 5% (millor que la part que es queda Merc Ops). També, sempre que en Prestin i/o en Bobby necessitin quelcom, oferiran la feina primer als seus patrocinats abans que a ningú altri.

dimarts, 19 de gener del 2010

Frederick von Wittgenstein

El meu personatge de la Campanya MercTown és un Posluznik: un D-Bee especialitzat en coneixements mèdics. Com que la resta de jugadors s'han fet personatges amb un gran component bèl·lic, he volgut apartar-me una mica d'aquests rols i jugar amb quelcom diferent. La primera opció era fer-me directament un Body Fixer, però després baix topar amb aquesta raça de D-Bees del WB30: D-Bee of NA, i em va agradar el gir que agafa el típic "Sanitario!": té alguns poders psiònics, que sempre van bé, i sobretot la capacitat de fer trasplantaments d'òrgans vius!!! Impagable!.

Sense més dil·lació, aquí us presento el meu PJ de la Campanya Merctown:

Name: Frederick von Wittgenstein (AKA Freddy; AKA The Forensic; AKA Paramedic!)

Experience level: Posluznik RCC 1 (Body fixer XP table) - pg. 159 WB30 D-Bees of NA.

Attributes: I.Q.: 11 M.E.: 20 M.A.: 12 P.S.: 13 P.P.: 21 P.E.: 11 P.B.: 6 Spd. 17

HP: 11 S.D.C: 36

Horror factor: 10; his pale skin, mass of stitches and scars and size are reminiscents of a zombie and unsettling to the average person.

Natural Abilities:

Embalming: He can preserve a limb or organ for transplant trough the ues of a jealously guarded secret embalming method and chemicals. These preserved limbs and organs can last indefinitely in the embalming fluid, but die within 2d6+6 minutes of being removed from the fluid inless they are grafted onto a living body.

Transplants: He has a 25% chance of having an appropriate organ, tissue or limb on hand for an emergency transplant. This percentage increases 5% every level (he has to harvest the parts). The availability of harvested parts is up to the GM discretion.

Vulnerabilities: Due to low PB, -5% on gambling, intelligence, performance, public speaking, undercover ops and -20% on seduction.

Magic Knowledge: None.

PPE: 7

Psionic Powers: Bio-Regeneration (6), Deaden Pain (4), Empathy (4), Healing Touch (6), Object Read (6), Psychic Diagnosis (4), Psychic Surgery (14), See Aura (6), Sense Time (2), Sixth Sense (2), Total Recall (2).

I.S.P.: 41 (Major Psionic; save vs Psionics 12+)

Combat Skills:

Knife (Vibro-Knife)/Scalpel: +3 strike, +5 parry, +4 thrown.
Energy Pistol: +1 strike.

Bonuses: +5 to roll with impact, +4 to parry, +4 to dodge, +3 to strike, +3 to save vs Horror Factor involving blood and gore in medical situations and crime scenes, +3 to save vs Psionics. +5% to interrogation skill.

Weapons:

Vibro-Kinfe (1d6 MD).
NG-57 Ion Blaster 2d4-3d6 MD (2 settings), 500 feet (152 m) range, Payload 10 shots.

Attacks Per Melee: 4

RCC Skills: Language: Posluznik 98%, Language: American 70% (with kind of German accent, as the Posluznik language sounds like German earth), Literacy: Posluznik 60%, Literacy American 50%, Anthropology 40%, Biology 50%, Brewing: Medical 35/40%, Chemistry 45%, Field surgery 55%, Forensics 45%, Holistic medicine 45/35%, Law 40%, Mathematics: Basic 45%, Medical Doctor 75/65%, Mortuary Science 50%, Sewing (professional quality) 60%, Xenology 50%, WP Knife/Scalpel

RCC Related Skills: Paramedic 55%, Entomological Medicine (Lore: Xiticix) 55/35%, Research 50%, Identify Plants & Fruits 35%

Secondary Skills: WP: Energy Pistol (+1 strike), H2H: Basic, Athletics, Climbing 40% (Rappeling 30%)

Equipment:

Two sets of clothing, sturdy boots, two find suits for presing over funerals, medical scrubs, sunglasses, notebooks, pens and pencils, medical kit, expensive collection of scalpels, hand sanitizer, optics band, backpack, two duffel bags, assorted jars for holding embalmed parts, palm bio unit, 100 pair of disposable latex globes, flaslight, multi-tool, gasmask, various books on anatomy, science, and local laws, a palm computer, and data libraries full of medical and anatomical textx. Light Body Armor (NG-A8 Scout Armor 50 MDC; non-enviromental, -5% Climb, Prowl, Swim and Acrobatics). Assortment of knives (5): Combat bush Knife (1d8 SDC), Slimpack Throwing Knife (x2) (1d6 SDC), Polycarbonate knife (not to show up an metal detectors) (1d6 SDC), Small Boot Knife (1d4 SDC); Vibro-knife (1d6 MD), a laser scalpel and an energy pistol (NG-57 Ion Blaster 2d4-3d6 MD, 500 feet (152 m) range, Payload 10 shots).

Money: 10.000 Cr.

Cybernetics: None.

Alignment: Scrupulous (Good)

Age: 41 (looks like in his 30s by human standards)

Size: 6' 5" (1.95 m)

Weight: 120 pd (54 kg)

Background Info: Wittgenstein family has been spreading through the megaverse for ages. Frederick is one of the first members of the family to arrive to Rifts Earth. Here has seen lots military conflicts and decided to stay on earth and join a mercenary party as a paramedic to lend a hand to whoever needs it, while harvesting organs whenever and wherever he can.

Disposition/Personality: Frederick (called "Freddy" by his friends; "The Forensic" by those who just meet him a few times; and Paramedic! by those who met him in the battlefield) it's calm, quiet, serious and a bit gloomy. But he's also a compassionate professional doctor, and at the end of the day, a good and helpful guy.

Physical Description: Tall, thin and pale. His entire body is a patchwork of organic parts and scars: different types of skin and hair, a finger or two don't match with the rest of the hand, etc. It's a gruesome show, so he tries to cover it with black and clean clothes.

dilluns, 18 de gener del 2010

Rifts per Wave

He començat a jugar a Rifts per Wave!!

Es tracta d'una campanya ambientada a MercTown (ressenya), on el grup està composat per 3 personatges que s'han enrolat en una companyia que dóna suport als grups mercenaris, anomenada Madcap Enterprises.

Ja tenim fetes les fitxes i la definició de Madcap Enterprises segons les regles de companyies del Mercenaries, que aniré penjant en successius apunts.

Evidentment també aniré fent un diari del meu personatge en aquest bloc per que a qui l'interessi, pugui anar seguint les seves aventures.

________

Les regles que fem servir per postejar són les següents:

* Totes les tirades i aspectes relacionats amb el joc s'escriuen en cursiva.
* Quan hi ha combat, em d'usar el màxim possible expressions com "sí" o "quan" de tal manera que el DJ ougui resoldre diverses accions al mateix temps.
* Podem ser descriptius, però fins a un límit per no saturar.

dimecres, 13 de gener del 2010

Tirades de percepció oposades

En una altre apunt ja vaig tractar una regla casolana sobre les tirades de Percepció enfrontades. Ara, després d'una discussió en el forum de Palladium es planeteja de nou aquest tema:

Si en les tirades de Percepció enfrontades els percentatges en les habilitats de subterfugi (prowl) es tracten com a bonificadors al d20, de què serveix l'avanç en forma de % d'aquestes habilitats?
La resposta curta, és que el problema rau en que no és fins el RUE (pg. 368) que s'introdueix aquesta regla com un afegitó, i que per tant, no és congruent amb la resta de sistema.

Ara bé, buscant una possible sol·lució, agafo una idea del Wild Talents per adaptar-la a Rifts:

Quan personatge busca o vigila activament a algú altri que tracta de passar desapercebut, es realitza una tirada enfrontada amb d20, tal com descriu el RUE (pg. 368). Tanmateix, quan es tracta d'un personatge que vol esquitllar-se mentre ningú el busqui expressament (p.ex. com quan hi ha guàrdies en un complex sense que hagi saltat cap alarma) s'usa el percentatge de l'habilitat: amb un èxit el PJ s'esmuny sense problemes, i amb una fracàs posa a l'agraït els vigilants -que fan una prova enfrontada.

dimarts, 12 de gener del 2010

Rifts Avatar

M'he començat a llegir el Rifts WB3: England. A les primeres pàgines apareixen els Millenium Trees: arbres de 300 metres d'alçada amb escorça que desenvolupen unes cavitats en forma d'habitacles MDC i amb poders i capacitats sensorials místiques. La idea m'ha recordat poderosament als arbres sagrats de la pel·lícula Avatar; i no he pogut resistir la temptació de comprovar si Rifts permetria jugar en una ambientació com la que descriu la pel·lícula. La resposta? vegem-ho.

- Arbres sagrats amb poders? Millenium Trees.
- Gats humanoides gegants? Lyn-Srial amb modificacions (sense ales, cloud magic, ni els 4 braços...per el demés, clavats ;).
- Armadures de poder? Tantes com vulgueu.
- Animals exòtics? Dinosaures a go-go amb el Dinosaur-Swamp o el New West.

No cal dir res més.

dilluns, 11 de gener del 2010

A.R.C.H.I.E.

Fonts d'informació d'A.R.C.H.I.E.:

  • ARCHIE 0 és a la pg. 142 WB 27: Dinosaur swamp.
  • ARCHIE 1 és a la pg. 179 Adventure guide.
  • ARCHIE 3: The Mechanoids, Sourcebook 1, Rifter 4, i Shemarrian Nation.
  • ARCHIE 7: Mutants in Orbit.

La informació sobre ARCHIE prové de moltes i variades fonts. En el llistat anterior podreu trobar les principals fonts d'informació sobre aquest personatge clau de la terra de Rifts. A veure si un dia d'aquests em dedico a refondre-ho tot com vaig fer amb Lazlo (de la qual, per cert, el Rifter #49 en traurà informació no oficial) .

divendres, 8 de gener del 2010

Splynn, el mercat dimensional

Atlantis és un d'aquells llocs anomenats amb la boca petita pels habitants de la Terra de Rifts, admirada, origen d'històries increïbles i contes fantàstics, però sobretot temuda i gairebé mai visitada. Els éssers mundans no hi són benvinguts, normalment tractats com simples esclaus o pitjor, no tenen cap mena de dret. És realment un lloc perillós per anar-hi, però si hom va carregat de diners o prou gosadia i habilitat per correspondre-la, pot ser una font d'aventures emocionants i sobretot, d'artefactes, màgia i equipament extraordinari (ádhuc per en un món com la Terra de Rifts).

El Rifts World Book 21: Splynn Simensional Market expandeix el WB2: Atlantis, centrant-se sobretot, tal com resa el seu títol, en el principal centre comercial de l'Illa-Continent. Allà s'hi pot trobar de tot i és l'escenari principal d'un grup d'insurgents que lluiten desesperadament per minvar el poder incommensurable dels Splugorth.

El llibre, escrit per Mark Sumimoto, té 192 pàgines, editades en rústica amb el format habitual de Palladium: interior B/N a doble columna i portada a color de John Zeleznik. Els dibuixos interiorssón prou bons; tot i que com sempre, destaquen els de Ramon Perez i Michael Dubisch, del qual trobo que el seu estil és especialment encertat en la seva representació dels Organismes Bio-Wizards.

Enceta el llibre un ampli capítol dedicat al Mercat Dimensional d'Splynn. Des de la seva història i demografia, o consells sobre com sortir-ne vius sense que ens hagin estafat -cosa realment complicada. Hi ha també en aquest apartat una secció dedicada a alguns dels establiments o comerciants més curiosos que hom hi pot trobar, fins i tot amb algunes idees per fer-los servir com a patrons pels personatges: aventures que els portarien a llocs remots i exòtics, com Sud Amèrica o Anglaterra. No podia mancar tampoc alguns dels personatges més rellevants i influents del mercat, que alhora ho són també de tot Atlantis: High Lord T'Lan, Powerlord Cronus i Ren the Hunter (només amb el nom ja us podeu imaginar el nivell depoder que tenen).



Per mi, potser allò més interessant d'aquest apartat és la introducció dels Liberated Underground. Es tracta d'una mena de guerrilla que lluita contra els Splugorth, i especialment contra el seu mercat d'esclaus. És clar, Splynn és on es realitzen la majoria de transaccions esclavistes, i per tant l'objectiu principal d'atac i resistència dels Liberated Underground. En aquesta secció hi trobem la seva història, d'on treuen els recursos, tàctiques i una fitxa amb els seus líders.


Arribem a una tercera part del llibre amb també un força extens apartat dedicat a detallar nous Animals, D-Bees, i RCC que viuen sota el jou (amb més o menys llibertat) dels Splugorths. En molts casos es poden fer servir com a PJ, però crec que la inteció és que siguin usats com a PNJ (esclaus, servents, comandants, o enemics dels Splugorths o els seus serfs). Entre aquests vull destacar els Staphra, doncs es tracta una societat matriarcal molt afí als Splugorth i que tenen també un paper important en la lluita contra la Nació Shemarriana.


En arribar a l'equador del llibre, s'entra a la seva part més crunch. Per començar ens trobem amb nous Tatuatges Màgics i una nova variant d'Home Tatuat: Tattooed Archer OCC.


Després hi ha tot un capítol força extens que amplia tot allò relacionat amb els organismes Bio-Wizard: paràsits, simbionts, armes bio-wizards (i llur efecte sobre les fades que exploten), armes Millenium corrompudes, armes d'Ulls Eylor, manilles i grillets màgics, i una nova classe de personatge: els Bio-Borgs; éssers modificats amb implants bio-wizards (paràsits i simbionts).


No podia mancar, tampoc, un apartat a noves armes i equipament avançat utilitzat pels Kittani, o d'altres armes que es poden trobar al mercat, com l'armament Octurill, especialment dissenyat per ser usat per personatges amb extremitats tentaculars.


Finalment, la darrera part d'aquest manual de món està dedicada a un dels negocis més lucratius del mercat d'Splynn: Skyborne Excursions. Es tracta del servei te taxis, lloguer de naus i guies exclusiu del mercat. La gran afluència de visitants i el monopoli concedit pels Splugorth al seus amos (amb el consegüent 30% dels beneficis) ha portat a Skyborne a ser una de les empreses amb més èxit d'Atlantis. En aquest apartat hi ha també una descripció dels principals vehicles voladors (TW i mundants) utilitzats per l'empresa.


El bo: Una ampliació extens i detallada del WB2: Atlantis. Amb aquest manual s'aprofundeix en la idiosincràsia de la illa continent i de la seva relació amb els personatges. Trobo especialment útil, com aportació al joc, les regles per la utilització de manilles i grillets.
El lleig: Hi trobo un excés de crunch. No calia pas ampliar les armes kittani o afegir el tattooed archer.
El dolent: No m'acaben de satisfer les regles de creació del Bio-borg. A priori, sembla una idea genial, però la seva implementació i explicació és pobre.

dijous, 7 de gener del 2010

La compra definitiva

No per definitiva vull dir la més bona, sinó la que completa tota la col·lecció de Rifts; es tracta del Dimension Book 4: Skraypers (un món alinenígena curull de personatges amb poders) . Si no ho tinc malentès (excepte un parell d'edicions de luxe) ja tinc a les meves lleixes tot els catàleg de Rifts disponible. Ara a esperar que vagin sortint coses noves.

Tal com queda la col·lecció meva completa de Palladium.

divendres, 1 de gener del 2010

[Rifts Secret Files] Manilles, grillets i com desfer-se'n

Pàg. 151-152 WB21: Splynn Dimensional Market.

Hi ha de tot, des de diferents tipus de manilles i grillets (àdhuc d'SDC) fins a com desfer-se'n a partir de la força bruta o amb Pick Locks.