dimecres, 21 de desembre del 2011

Madcap Mercenary Campaign reloaded

La Campanya Mercenaria Madcap es torna a engegar. Aquest cop abandonem el GoogleWave i jugarem directament a través d'un blog (clickeu a la imatge per anar-hi), utilitzant els "comentaris" com a zona de discussió entre PJ.


Us convidem a seguir les aventures de Fredderik Von Wittgenstein i Kendrik Mason tot exploarant el ric univers de Rifts.

dilluns, 5 de setembre del 2011

Pantalla de Rifts (v 1.1)

En el següent enllaç us podeu descarregar la pantalla de Rifts repassada i corregida (hi havia petits errors que feien mal als ulls ;).

Gràcies a  Zer0 Kay pels seus comentaris.

dimecres, 31 d’agost del 2011

T-Rex en un Jet

D'una cita a un fòrum de rpg.net on parlen de Rifts:

[Rifts] it's the only game I can think of where a T-Rex in an F14 literally makes sense.

No només té sentit si no que hi ha les estadístiques per fer-ho!

T-Rex intel·ligents: Raptor King (pg. 49 Adventures in Dinosaur Swamps).

Jet: GAW-F14 Improved Super-Tomcat (pg. 14 Coalition Navy).


Els faig sortir a la propera aventura que faci de Rifts! :)

divendres, 29 de juliol del 2011

Teixit dimensional

El Megaverse Builder introdueix un concepte que explica molt bé el per què hi ha dimensions més inabastables que d'altres, o com és que éssers divins poden quedar atrapats en una dimensió presó: el teixit dimensional.

El teixit dimensional és un embolcall que recobreix i conté la matèria dimensional, de tal manera que sempre que hom vol entrar o sortir d'una dimensió ha de travessar-lo. Depenent de la dimensió, aquest teixit oposa més o menys resistència a la seva penetració. Així, existeixen 4 tipus de teixits dimensionals: Febles, Permeables, Forts i Impenetrables.

Per poder viatjar entre dimensions, la capacitat de teleportació dimensional (expressada en el joc com una habilitat amb percentatge) de les criatures sobrenaturals es modifica depenent dels teixits dimensionals que s'hagin de creuar, segons la taula següent.

Taula de teixit dimensional: modificació del percentatge (o PEE) dels viatges o teleportacions dimensionals


Regla casolana: el valor obtingut a la taula també es pot aplicar a la quantitat de PPE necessaris per viatjar amb les habilitats dels shifter o amb conjurs màgics que permetin obrir rifts o viatjar entre dimensions.

dimecres, 27 de juliol del 2011

Megaverse Builder

Un dels aspectes més rellevants i alhora, potser, més oblidats de Rifts és que l'ambientació permet el viatge entre les infinitats dimensions del Megavers. La Terra de Rifts és un nexe d'unió megaversal, una mena de hub dimensional que atreu a multitud d'éssers dimensionals a visitar-la i incita als Shifters a explorar nous móns.

Rifts Dimension Book 7: Megaverse Builder dóna eines i ajudes de joc per afrontar aquests viatges dimensionals: entre altres coses, explorant amb més profunditat el paper dels Shifters i explicant com funciona el viatge entre dimensions.

El format físic del manual és en cartoné, 96 pàgines. Portada a color (Mark Evans, boníssima) i interior en B/N a doble columna. Escrit per en Carl Gleba. Tant serveix per Rifts com per Phase World.

El primer apartat del llibre ens explica els diferents tipus de dimensions existents: de quina matèria estan formades, com ha de ser el seu punt central, és a dir, el lloc protagonista de la dimensió o el lloc on es concentra la major part del poder màgic d'aquesta, la permeabilitat de la dimensió (o la resistència que aquesta ofereix per arribar-hi a través del viatge o teleportació dimensional en forma de modificadors a la tirada), i quelcom molt important per entendre el megavers: La Matriu Energètica Dimensional (MED).

La Matriu energètica dimensional és la capacitat de transmetre energia, i per tant allò que fa funcionar la tecnologia en una dimensió determinada, la qual cosa (i més important) determina quina mena d'aparells tecnològics funcionen en una dimensió determinada. Hi ha 4 tipus d'MED: positiva, negativa, neutra i universal. El gràfic a continuació mostra si un objecte transportat d'una dimensió a una altra amb diferent tipus de MED permet el seu funcionament.


Com s'observa, els aparells creats en una MED Universal seran molt apreciats, doncs funcionaran en gairebé qualsevol dimensió, mentre que les dimensions amb MED Neutra tindrà molts problemes per intercanviar tecnologia, i segurament acabaran desenvolupant aparells biològics (Splicers).

Les MED donen una explicació raonable (?) per un Director de joc que vulgui impedir l'ús d'aparells MDC en una dimensió SDC. Per exemple, la Terra de Rifts té una matriu negativa, i es podria dir que Palladium Fantasy té una matrius positiva, de tal manera que al viatjar-hi la tecnologia MDC deixa de funcionar.

Aquest apartat també conté unes taules per crear a l'atzar diferents dimensions. Són taules prou complertes i poden sortir dimensions molt interessants. Val a dir també que es tracta de taules guia, els resultats de les quals s'han d'acabar de matisar per donar color, profunditat i vida a la dimensió.

El següent apartat ens parla de les Anomalies dimensionals que faran més perillós i atzarós el fet de posar un peu en un Rifts. Es tracta doncs d'opcions per què el director de joc introdueixi canvis sobtats a la trama, Mc gufins o posar obstacles als shifters que abusen del viatge dimensional per escapar de qualsevol oponent.


Seguint amb el tema d'obstacles pels jugadors, la següent secció del manual descriu nous 4 monstres vinculats als Rifts o als viatges entre dimensions: Dimoni Cerebellus, les Aranyes dels Nexus, els Dimonis dels Rifts i la Gola dels Nexus.


Seguidament hi ha una secció dedicada a revisar i expandir l'OCC del Shifter. Malauradament, aquesta secció ha estat incorporada al RUE, per la qual cosa, excepte l'apartat de nous familiars és material sobrant (si és que disposes del RUE). Incorpora també dos nous conjurs pel Shifter (apareguts al Rifter #25) i una nova OCC, variant del Shifter: Caçador d'artefactes de Tolkeen; bàsicament un Shifter amb millors capacitats per retornar a la Terra de Rifts. Finalment, en aquesta secció hi ha unes taules d'invocació de monstres per quan el Shifter miri d'invocar a l'atzar una criatura per controlar (ull!, en aquestes taules s'hi mencionen monstres i criatures descrites en molts dels manuals i worldbooks de Rifts, per la qual cosa et caldrà tenir una col·lecció força complerta si vols utilitzar-les).


En el cinquè gran apartat d'aquest manual es reprodueixen diferents texts de viatges dimensionals explicant la seves experiències respecte el viatge dimensional, i s'introdueixen algunes de les principals dimensions del Megavers: Wormwood, Phase world, Palladium, i Heroes Unlimited.


També es descriuen noves dimensions formades a partir de les taules de creació de dimensió citades més amunt: La Dimensió de les Agulles, una mena de dimensió "node" que permet viatjar a qualsevol lloc de la Terra de Rifts; la Gran Màquina, una dimensió que el conjunt de la seva matèria és formada per un complexe tecnològic i mecànic (s'hi esbossa una petita aventura relacionada amb un Mechanoide); i la Dimensió Abocador, un lloc on van a parar les escombraries de diferents mons que "riftejen" llurs residus.



En aquesta última dimensió hi ha descrita una nova OCC: Scavenger. Un buscador, "reciclador", ferroveller de residus de la dimensió Abocador.

el bo: una vegada llegit aquest manual he perdut "la por" a dirigir aventures megaversials. Les dimensions descrites, les taules de creació de dimensions i la MED són molt bons apartats pel director de joc que vulgui explorar aquesta via del joc.

el lleig: repetir el Shifter revisat i expandit al RUE.

el dolent: l'Scavenger OCC i alguns HLS són absolutament prescindibles.

dimarts, 19 de juliol del 2011

Somnis dels Antics

Quan els Antics (Old Ones) somnien allà on resten eternament sense morir, o recuperen immortals i amagats records en les profunditats recòndites del seu subconscient, llur poderosa essència s'escola per entre les escletxes de la realitat, cercant-se per l'èter de les dimensions del Megavers fins a trobar-se i crear avatars de la maldat que representen: el Quatre Genets de l'Apocalipsi!

 

Però només la combinació d'uns somnis donen forma als Quatre Genets, doncs els demés a la manera de llurs amos es destrueixen tan sols entrar en contacte. És per això que els Quatre Genets de l'Apocalipsi són immortals, doncs mentre els Antics somiïn ells seran.