El Rifts World Book 21: Splynn Simensional Market expandeix el WB2: Atlantis, centrant-se sobretot, tal com resa el seu títol, en el principal centre comercial de l'Illa-Continent. Allà s'hi pot trobar de tot i és l'escenari principal d'un grup d'insurgents que lluiten desesperadament per minvar el poder incommensurable dels Splugorth.
El llibre, escrit per Mark Sumimoto, té 192 pàgines, editades en rústica amb el format habitual de Palladium: interior B/N a doble columna i portada a color de John Zeleznik. Els dibuixos interiorssón prou bons; tot i que com sempre, destaquen els de Ramon Perez i Michael Dubisch, del qual trobo que el seu estil és especialment encertat en la seva representació dels Organismes Bio-Wizards.
Enceta el llibre un ampli capítol dedicat al Mercat Dimensional d'Splynn. Des de la seva història i demografia, o consells sobre com sortir-ne vius sense que ens hagin estafat -cosa realment complicada. Hi ha també en aquest apartat una secció dedicada a alguns dels establiments o comerciants més curiosos que hom hi pot trobar, fins i tot amb algunes idees per fer-los servir com a patrons pels personatges: aventures que els portarien a llocs remots i exòtics, com Sud Amèrica o Anglaterra. No podia mancar tampoc alguns dels personatges més rellevants i influents del mercat, que alhora ho són també de tot Atlantis: High Lord T'Lan, Powerlord Cronus i Ren the Hunter (només amb el nom ja us podeu imaginar el nivell depoder que tenen).
Per mi, potser allò més interessant d'aquest apartat és la introducció dels Liberated Underground. Es tracta d'una mena de guerrilla que lluita contra els Splugorth, i especialment contra el seu mercat d'esclaus. És clar, Splynn és on es realitzen la majoria de transaccions esclavistes, i per tant l'objectiu principal d'atac i resistència dels Liberated Underground. En aquesta secció hi trobem la seva història, d'on treuen els recursos, tàctiques i una fitxa amb els seus líders.
Arribem a una tercera part del llibre amb també un força extens apartat dedicat a detallar nous Animals, D-Bees, i RCC que viuen sota el jou (amb més o menys llibertat) dels Splugorths. En molts casos es poden fer servir com a PJ, però crec que la inteció és que siguin usats com a PNJ (esclaus, servents, comandants, o enemics dels Splugorths o els seus serfs). Entre aquests vull destacar els Staphra, doncs es tracta una societat matriarcal molt afí als Splugorth i que tenen també un paper important en la lluita contra la Nació Shemarriana.
En arribar a l'equador del llibre, s'entra a la seva part més crunch. Per començar ens trobem amb nous Tatuatges Màgics i una nova variant d'Home Tatuat: Tattooed Archer OCC.
Després hi ha tot un capítol força extens que amplia tot allò relacionat amb els organismes Bio-Wizard: paràsits, simbionts, armes bio-wizards (i llur efecte sobre les fades que exploten), armes Millenium corrompudes, armes d'Ulls Eylor, manilles i grillets màgics, i una nova classe de personatge: els Bio-Borgs; éssers modificats amb implants bio-wizards (paràsits i simbionts).
No podia mancar, tampoc, un apartat a noves armes i equipament avançat utilitzat pels Kittani, o d'altres armes que es poden trobar al mercat, com l'armament Octurill, especialment dissenyat per ser usat per personatges amb extremitats tentaculars.
Finalment, la darrera part d'aquest manual de món està dedicada a un dels negocis més lucratius del mercat d'Splynn: Skyborne Excursions. Es tracta del servei te taxis, lloguer de naus i guies exclusiu del mercat. La gran afluència de visitants i el monopoli concedit pels Splugorth al seus amos (amb el consegüent 30% dels beneficis) ha portat a Skyborne a ser una de les empreses amb més èxit d'Atlantis. En aquest apartat hi ha també una descripció dels principals vehicles voladors (TW i mundants) utilitzats per l'empresa.
El bo: Una ampliació extens i detallada del WB2: Atlantis. Amb aquest manual s'aprofundeix en la idiosincràsia de la illa continent i de la seva relació amb els personatges. Trobo especialment útil, com aportació al joc, les regles per la utilització de manilles i grillets.
El lleig: Hi trobo un excés de crunch. No calia pas ampliar les armes kittani o afegir el tattooed archer.
El dolent: No m'acaben de satisfer les regles de creació del Bio-borg. A priori, sembla una idea genial, però la seva implementació i explicació és pobre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada