dilluns, 30 de juny del 2014

Taula d'experiència

Pitja aquest l'enllaç per descarregar-te la taula d'experiència per tal que cada jugador porti el còmput de punts d'experiència de la sessió (format pdf).


A la nostra taula creiem que el DJ de Rifts ja fa prou feina i deixem que els jugadors apuntin el seus guanys d'experiència. Com a director de joc vaig cantant als jugadors quanta experiència reben després d'un combat, o quan proposen un curs d'acció.

A més hi hem afegit una entrada nova "Humorous/Awesome comment/action" per escenificar aquells moments en que algú fa o diu alguna cosa que agrada o diverteix a la resta de jugadors.

divendres, 27 de juny del 2014

La roja calavera de la perdició (capítol 1)

Primer contacte amb la campanya i, un cop més, reiterar que Rifts m'encanta!

Per iniciar la campanya, i com que hi havia jugadors que no coneixien el joc, vaig fer una petita introducció a l'ambientació per anar-ho centrant tot cap a l'inici de les Guerres de la Coalició, que és on tindran lloc les aventures dels nostres herois.

No vaig explicar massa el sistema, per que és molt senzill i durant la partida els jugadors ja s'anaven ajudant entre ells i anaven resolent dubtes sobre la marxa.

Després d'una ronda de presentacions i descripcions dels personatges varem començar a jugar.

Personatges

- Jana, Juicer hunter (nivell 1), amb ganes de repartir llenya.
- Glitter-boy (nivell 1), amb una lleu agorafòbia fora de l'armadura.
- Sweety, Techo-wizard (nivell 1), encarregada de la lógistica.
- Ilana, Rifter (nivell 1), venjativa cap a la coalició.

Escena 1

La Warlord Stygian, cap de l'exèrcit del sud, veien el clima de pre-guerra que es respira, ordena al Femme power el compliment de 3 ordres:


  1. Aconseguir tants aliats com sigui possible per a la causa Tolkeeniana.
  2. Aconseguir el màxim d'objectes màgics per a la causa Tolkeenana.
  3. En el darrer sentit, investigar els rumors sorgits respecte l'aparició a la ciutat de Vorsberg (nominalment dins la Baronia de Wildwood però a la pràctica pro-coalició) del Mobius, un objecte llegendari de gran poder,
Escena 2

Hairy Jack
Per arribar a Vorsberg cal passar per New Wilmar, que té un petit problema amb la presencia de fades en els seus territoris, tal com descobreixen els personatges amb l'encontre amb un Hairy Jack i la seva host de fades de l'acer.

Aquest encontre va demostrar lo poderoses (o emprenyadores) que poden arribar a ser les fades. Com que al final, el cap de les fades va ser més o menys "entabanat" pels personatges, crec que és un bon candidat a ser un personatge recurrent. ;)

En aquest cas crec que vam resoldre l'encontre prou satisfactòriament l'encontre, sense que s'allargués massa i donant la suficient informació de la partida per posar tensió a l'argument.

Escena 3

Daemonix
Després de passar per New Wilmar, on els personatges són molt benvinguts, marxen cap Volsberg. Allà detecten un Rifts obert en mig del l'estadi de futbol i tot un rastre de destrucció màgica. A la llunyania, sobre un turó de la ciutat, el combat continua.

Tanmateix el grup decideix investigar el Rifts de l'estadi de futbol, on hi troben, al centre del camp, un adolescent amb la cinta Mobius entortolligada a l'avantbraç, amb un rifts obert de bat a bat per on hi entra una munió de Deamonix en formació militar. A les grades, un enorme grup de civils en trànsit alcen les mans rítmicament ...
Cliffhanger!

Aquesta escena em va agradar molt per què es van combinar la tecnologia (radars, visors, etc.) amb la màgia (conjurs de sentir) com elements principals de detecció, exploració (100% Rifts!). 

dilluns, 23 de juny del 2014

Introducció



Molts dels habitants de Tolkeen n'havien sentit a parlar, però es considerava un artefacte misteriós i de llegenda, d'aquells que s'expliquen a la vora del foc als mags novells. El Mobius era totpoderós, i era l'artefacte mateix qui triava al seu portador, a qui atorgava la capacitat de fer realitat els seus pensaments. 

El rumor s'havia escampat com una tempesta al llarg d'una línia de poder, el Mobius havia aparegut...

Després de l'abrandat discurs de l'Emperador Prosek dels suposats perills contra la humanitat, l'amenaça de la Coalició sobre Tolkeen era ja més palpable que mai. Disposar del Mobius -o qualsevol altre aliat al costat de Tolkeen- podia fer desequilibrar la balança cap a la llibertat del pobles vers el jou de la Coalició.

La Senyora de la Guerra Stygian tenia les seves ordres, trobar i recuperar el Mobius: Femme Power tenia una missió!

Un vehicle pel grup

Buscava alguna cosa que no fos el típic ATV del manual bàsic que, pogués encabir tot el grup i una armadura Glitterboy. Al final he trobat el Crawler APC NT-6000 (WB19 Australia). Com que el seu consuctor serà un TW, l'hi he incorporat algunes millores de tecnomàgia.

“Crawler” APC
NT-6000 Camió oruga tot-terreny

Tripulació: 4; un conductor, enginyer de comunicacions/navegant, artiller, soldat d’escorta.
Passatgers: Fins a 4 persones addicionals poden viatjar en la cabina de 4 portes frontal. A la cabina posterior hi poden anar 40 soldats amb armadura, o fins a 26 soldats en armadura de poder.
MDC per localització:
*Pneumàtics davanters (2) - 50 cadascun
*Orugues laterals (2) - 110 cadascuna
Parabrises (frontal) - 25
Finestres laterals (4) - 15 cadascuna
Portals del compartiment de càrrega (8) 10 cadascun
*Arma principal (1; cabina) - 50
*Llança mini-missils (1; cabina) - 75
Sistema de comunicacions/sensors (1) - 60
Porta/rampa de càrrega (1; gran) - 130
*Focus (4) - 8 cadascun
Cos principal - 440
* Objectiu petit. Tir apuntat -4.

Velocitat:
Creuer: 56-80 km/h
Màxima: 160 km/h
Màxima fora de camí: 128 km/h

Estadístiques:
Alçada: 3,85 m (incloent el sistema de sensors i armes)
Amplada: 2,8 m
Llargada: 8,5 m
Pes: 18 Tones
Combustible: Motor Electric TW.
Carregament: 100 Tones
Crawler.jpg
Avantatges i sistemes d’armes
1. Llançador de mini-míssils (1). El taulat de la cabina inclou un compartiment que s’obre cap endavant per sobre del capó. Llença petits míssils no guiats en grans descàrregues, i està dissenyat com a una arma defensiva.
Mal: Depèn del tipus de míssil, normalment de fragmentació (5D6 a 1 m de radi) o plasma (1D6x10 a 4.6 m de radi).
Abast: 1,6 km
Càrrega: 24 míssils. Poden ser llançats en descàrregues de 2, 4 o 8. Es recarrega a mà en 2 minuts.

2. Canó principal (1). Railgun: 4D6 MDC per bursada (200 càrregues). Abast: 1228 m. La torreta fira 180º amb un arc de tir de 90º en vertical.

3. Sistema de comunicacions (1). Sistema de comunicacions complert, incloent radio de banda ampla i transmissió per làser. Abast 320 km.

4. Sensors. Radar de llarg abast 32 km, HUD, càmera termogràfica, i sistema de punteria (+1 a tocar per les armes del vehicle) instal·lats en el parabrises. Micròfon direccional, altaveu extern, focus i sensors atmosfèrics.

Millores TW

1. Motor PPE (Motor Electric TW). Duració: 1600 km. Recàrrega. Invocar un Call Lighting (15 PPE) sobre les bateries. [Nota: no es pot extreure PPE del motor].

2. Sistema de camuflatge camaleònic. Amb el vehicle aparcat o parat és indetectable des de lluny, fonent-se amb l’entorn. Quan s’activa el sistema màgic de camuflatge, el vehicle no pot ser vist a ull nu ni amb sistemes òptics (incloent termo-imatge, infrarojos o ultravioletes). Note: Hi ha un 15% de detectar el vehicle amagat si hom es troba a 6 metres d’ell. +10% per cada metre de proximitat i +10% si s’està buscant-lo activament. La màgia es trenca una vegada el vehicle es comença a moure.
Duració: 1 h/ 5 PPE (120 PPE per 24 h).
Cost d’activació: 5 PPE / 10 ISP per hora.

3. Inmune a l’energia. Una aura invisible envolta el vehicle per protegir-lo de la majoria de tipus d’energia, incloent raigs energia SDC i MDC, plasma, foc, calor i electricitat (no fa mal). Nota: no protegeix contra armes de projectil, i les armes de partícules fan el 15% del mal normal (1D6 MD)..
Duració: 5 min. per 20 PPE insuflat al vehicle.
Cost d’activació: 20 PPE / 40 ISP.

4. Camp de força protector. Un camp de força envolta el vehicle AR20. 50 MDC per 10 PPE / 20 ISP insuflat.
Duració: 10 min per 10 PPE, o fins que s’esgoti l’MDC .

Cost d’activació: 10 PPE / 20 ISP.

dijous, 19 de juny del 2014

La roja calavera de la perdició

Aquest és el títol de la propera campanya de Rifts que estic apunt de dirigir.

Engeguem motors. Armes a les cartutxeres. Espases a les seves baines. motxilles apunt. Servos escalfats. Ulls crepitant curulls de màgia. Músculs tensos i en forma. Ment centrada. [al fons, sona Eyes of the Tiger].

Es tracta d'una campanya centrada a la guerra entre els Estats de la Coalició i Tolkeen, també coneguda com les Guerres de la Coalició.

Els personatges formen part del bàndol de Tolkeen, i conformen un grup d'acció especial sota les ordres de la Senyora de la Guerra Stigyan, anomenat Femme Power, ja que tots els seus components són femenins.

- Una Glitter boy, amb ganes de repartir flechettes amb la seva Boom boom gun a tord i a dret.


- Iliana, una Shifter D'norr Devilmen, amb poders necromàntics.

- Una Juicer amb ganes de gresca.

- Una Dog-girl llebrer renegada de la Coalició, que vol que la respectin.

- Una Technowizard acaparadora d'artefactes màgics.

El grup de personatges haurà realitzar diverses missions especials que ajudin a Tokeen en la lluita contra la opressió de la Coalició. Aquestes missions podran anar des de tasques d'exploració i infiltració, recopilació d'intel·ligència enemiga, aturar l'avanç de les tropes enemigues, descobrir espies i complots, fer aliats per a la causa, etc. sempre amb un cert grau de llibertat i autonomia respecte el gruix de l'exèrcit de Tolkeen, però sota les ordres directes de la  Senyora de la Guerra Stygian i informant-ne i rendint-ne comptes.

Per donar el degut crèdit, val a dir que la partida està basada en la campanya Red Hand of the Doom (D&D 3.5 - Wizards of the Coast), però adaptada al món de Rifts i a les Guerres de la Coalició.

Mal contra secundaris (II)

Ja hi vaig rumiar una vegada, i ara m'hi torno a trobar. Vull fer servir els soldats de la coalició com s'hi fossin "Stormtroopers" (mooks, minions, etc.) que amb un (o pocs) impactes quedin fora de combat. Això ha de servir per:

1. Agilitzar el combat.
2. Fer que els PJ sobresurtin.



Per tal fet, he pensat la següent regla casolana, tenint en compte les regles d'SDC/MDC que apliquem normalment:

L'atac supera l'AR: S'aplica el mal complert sobre els HP de la víctima (sense tenir en compte l'SDC).

L'atac no supera l'AR: El PNJ rep un 10% del mal a l'SDC per cada increment d'AR de l'armadura i es fa un 100% del mal directament sobre aquesta.

Exemple:

Un Soldat de la Coalició de nivell 1 amb les següents característiques:

HP: 4D6  (14) SDC: 2D6+12+10 (Body building) (29)
Standard CA-4 "Dead Boy" Armor (100 M.D.C. AR15).

El Soldat rep un impacte amb una rifle de 2D6 (amb un resultat d'11) que supera l'AR de l'armadura. Es resten 11 punts dels seus HP. Li'n queden 3. Si rep un altre impacte probablement caurà mort o inconscient a terra.

Si l'impacte no hagués superat l'AR hagués rebut 1 punt de mal a l'SDC i 11 a l'armadura.

dimecres, 18 de juny del 2014

Iffokh, Neuron Beast

Dimoni major d'una dimensió alienígena. Nivell 2.

Alineament: Maligne.
Atributs: IQ: 28, ME: 21, MA: 20 (60% convèncer/intimidar), PS: 21 (sobrenatural), PP: 18, PE: 19, PB: 2, Spd. 44 (48 km/h flotant/volant, alçada màx. 122 m).
MDC per localització:
  Espines (12+) - 10 (cadascuna)
  Cap - 310
  Braços (4) - 140 (cadascun)
  Tentacles (13) - 100 (cadascun)*
  Cos - 820 (AR 15)
Bio-regeneració 1D4x10 MDC/hora.
* Tentacles prènsils. Causen Paràlisis Menor [RUE203] (12+ per salvar-se) fins i tot dins d'armadura MD o armadures de poder, però no dins de robots gegants o vehicles. No gasta PPE.
Factor d'Horror: 14
Alçada: 6 m; Pes: 1 Tm (aprox.)
Esperança de vida: Immortal excepte mort en combat.
PPE: 160
ISP: 181
Habilitats naturals:
Visió perfecte, immune al foc normal i calor (no inclou armes energètiques o màgia), immune a les malalties, rebutja el fred.
Habilitats: 14%
Parlar/escriure: Anglès, Espanyol, Draconià, Japonès, Euro, Parla Faèrica (98%).
Parlar en públic 34%, Equipament sensorial 49%, Sistemes òptics 49%, Enginyeria elèctrica 54%, Enginyeria mecànica 44%, Enginyeria d'armes 44%, CSI 54%, Medicina 79/69%, Matemàtiques Bàsiques 64%, Matemàtiques avançades 64%, Jocs d'atzar 69%, Sigil 34%, Seguir 49%, Saber: D-bee, Dimonis/Monstres, Màgia, Fades/Criatures màgiques, Psiònics 44%, Navegació terrestre 54%.
Atacs (8 per melee). [Incloent bonificadors]
+1 iniciativa, +4 impactar, +6 parar, +4 esquivar, +2 rodar, +2 retenir cop,
  Cop de tentacle retingut: 2D6+6 SDC
  Cop de puny retingut: 4D6+6 SDC
  Cop de puny: 2D6+6 MDC
  Cop de tentacle: 1D6+6 MDC (+ paràlisis)
  Esclafar: 1D6+6 MDC (ha de tenir la víctima atrapada)
  Projectar/Llençar: 1D4+6 MD
  Empalar amb les espines: 4D6+6 MDC (ha de tenir la víctima atrapada)
  Atrapar/subjectar: 84% fins a 4 víctimes de mida humana. La víctima no pot entrar en combat físic emntre estigui subjecte i pot patir paràlisis (salvació contra màgia).
Salvacions:
  +7 vs psionics (Mestre psiònic, salva amb un 10+)
  +4 vs bogeria
  +5 vs magia
  +18% vs coma/mort
Poder màgics (PPE) [pàg. del Book of Magic]:
  Conjurs genèrics: Globe of Daylight (2) [91], Fingers of Wind (5) [96], Invisibility Simple (6) [97], Levitate (5) [94], Charismatic Aura (10) [99], Multiple Image (7) [102], Shadow Meld (10) [103], Stone to Flesh (30) [125], Calling (8) [104], Eyes of Thoth (8) [106], Tongues (12) [114], Magic Pigeon (20) [113], Time Slip (20) [114] .
  Conjurs ofensius: Blinding Flash (1) [91], Energy Bolt (5) [96], Call Lightning (15) [111], Domination (10) [105], Turn Dead (6) [95], Exorcism (30) [119], Constrain Being (20) [115], Simple Protection Circle (45) [130].
Poders psiònics (ISP) [pàg. del RUE]
  Poders sensitius: Empathy (4) [172], Object Read (6) [174], See Aura (6) [175], See the Invisible (4) [176], Sense Evil (2) [176], Sense Magic (3) [176] , Total Recall (2) [177], Telepathy (4) [177].
  Poders Super-psiònics: Bio-Manipulation (10) [177], Empathic Transmission (6) [178], Group Mind Block (22) [178], Mind Block Auto-Defense (Special) [180], Mentally Posses Others (30) [179], Mind Bolt (Varies) [180], Mind Bond (10) [180], P.P.E. Shield (10) [180], and Psi-Sword (30) [180] (can create four, one for each hand).
Aliats: Treballa sol però intentarà aliar-se amb agents de Tolkeen per fomentar el conflicte.
Enemics: Tothom qui intenti aixafar-li les seves cruels diversions. Odia a la Coalició.
Tàctica:
Intentarà evitar sempre el conflicte físic directe, provant de convèncer als seus interlocutors de les seves intencions "honorables" i sempre provocant-los o conduir-los cap a un tercer per fomentar el conflicte i les fortes emocions. Per això utilitzarà el seu  encant personal (Trust/intimidate 60%), o mitjançant poders psiònics (Empathic transmission o Domination) o màgics (Charismatic aura). Cal tenir en compte que el Mind Block Auto-defense s'activa si rep una investigació psíquica.


Si amb tot, no pot evitar lluitar, si té temps activa poders defensius com Multiple Image o Invisibility (Simple). Els atacs a distància els resolt amb Energy Bolt o Mind Bolt (cal tirar per veure si supera la AR de la víctima), Call Lighting, Domination (Només en víctimes sense Environmental Body Armor: fent que posi traves als companys de la víctima, que es trigui l'armadura, que llenci les armes, etc.) o Bio-Manipulation. En els combats cos a cos mira de paralitzar les víctimes amb els tentacles o impactar amb les Psi-Swords.

Si veu que no pot guanyar, mirarà de fugir per exercir la seva venjança més tard: Invocarà un Time Slip, seguidament d'un Invisibility (Simple) o Shadow Meld per desaparèixer davant dels seus enemics.