La contrapartida és que hi ha facetes dels personatges que queden descuidades i, amb el temps limitat de les partides, sovint no es pot condensar tot el que voldria en una sola sessió de joc. Així, entenc que hi ha PJ molt focalitzats a determinades accions que segons com es poden sentir una mica frustrats per no poder-se lluir al màxim. Tanmateix, he intentat que durant l’aventura tots els PJs tinguin algun moment de glòria on les seves habilitats especials seran útils al grup.
Imatge aleatoria de capçalera
dimarts, 29 de maig del 2007
Investigació
Continuem amb la investigació per trobar el Germà Egil. Comprenc que es faci lent, però les investigacions ja ho tenen una mica això. A més, la sensació d’incertesa, misteri i de la continua aparició de nous interrogants anirà desapareixen en les properes sessions. Potser un element positiu és el fet que partides així, fan que hom exploti de manera diferent les capacitats dels seus personatges, o que utilitzi habilitats que en un entorn amb més acció no són tant aplicables. Així, per exemple, la idea d’infiltrar-se al submarí a través del pla astral, per mi, va ser molt bona, evitant l’enfrontament contra un enemic que us podria superar, i crec que va tenir la seva recompensa. Altres poders com el “read object” o la telepatia són elements molt valuosos per avançar en la investigació, i un autèntic maldecap pel DJ per tal de rebel·lar informació mantenint el suspens.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
7 comentaris:
Quin greu no haver-hi estat :S
No et preocupis. Vam reservar tota l'acció per l'Gnawa, així no es va avorrir, i passa directament a allò que li interessa. Esclafar enemics! ;)
Q.
Per cert, en Blade va portar magistralment el pes de l'acció durant gairebé tota la sessió. ;) Serà que l'Gnawa l'intimida?
Gawa tracta bé a tots els seus companys. Si algú se sent intimidat n'hi ha per esclafar-li el cap amb una pedra.
I ben mirat, si l'actitud d'en Blade cap al grup ha canviat ha estat gràcies a l'ajuda de l'N'Gawa
Aquest post em fa pensar molt en un problema amb el que em trobo sovint amb el Rifts: al ser un joc de powergamers els pjs tenen moltíssims poders (alguns d'ells molt potents) i llavors et poden desmuntar l'aventura en un plim plam. I més difícil encara és preveure què poden fer i no fer els pnjs..... quanta feina!
:-D
Jeje. Sí és veritat. L'avantatge de l'Equip-R és que cap PJ té grans poders màgics, i "només" disposen d'algun poder psionic. Ara bé, hi ha algun poder d'aquests que et pot xafar la partida en un moment. Fins ara s'ha pogut anar capejant, fent que els PJ treguin profit d'aquests poders sense rebentar la partida, però ves a saber què pot passar. Per això penso que el Rifts és un joc que quan prepares la partida cal enforcar-ho d'una manera diferent: com a máster no em plantejo què poden fer els PJ, sino què està passant exactament en l'escena i com reaccionen els PNJ.
Estic d'acord, però el problema rau quan per posar alguna escena on els pjs sentin una mica d'emoció cal dominar milions de poders, conjurs i altres collonades....
És com dirigir d&d a nivell 10 i cap amunt!
Publica un comentari a l'entrada