diumenge, 5 de juliol del 2009

MDC a SDC: Eureka?!?!

Em sembla que he trobat la manera de convertir l'MDC de Rifts a una ambientació SDC, sense haver de fer gaires estralls i mantenir-me en el sistema de Palladium.

Sempre havia trobat que les conversions que volten pel món fallaven en un punt clau: la PS augmentada fa mal MDC, però molt poca (sovint només amb un Power Punch). Com podia llavors convertir MDC d'aquesta força a SDC directament (tal i com suggereix el Conversion Book 1)?

La resposta a arribat de la mà del Heroes Unlimited 2. En aquest manual s'inclouen diferents tipus de força també, però aquest cop totes escalades a una ambientació SDC. Només cal doncs assignar els diferents tipus de força de Rifts a l'escala de HU2 i seguir les directrius suggerides en Conversion Book 1, i evoilá, ja tenim el Rifts a SDC! (a banda, es solucionen ensems alguns problemes que hi ha amb la capacitat de transport del Titan Juicer).

Les noves categories de força quedem com segueixen:

  • Rifts Normal Strenght -> Sense modificació: Carregar x10, Aixecar x20.
  • Rifts Strong people (PS>16) -> Sense modificació: Carregar x20, Aixecar x40.
  • Rifts Dog Boys -> Sense modificació: x2 Normal/Strong People.
  • Rifts Augmented Strenght (pg. 285 RUE) -> Extraordinary Physical Strengh (pg. 231 HU2): Carregar x100, Aixecar x200.
  • Rifts Robot Strenght (pg. 285 RUE) -> Superhuman Strenght (pg. 236 HU2): Carregar x200, Aixecar x300.
  • Rifts Spernatural Strenght (pg. 285 RUE) -> Supernatural Strenght (pg. x293 HU2): Carregar x300, Aixecar x500.
A part d'aquestes conversions de força a SDC, s'apliquen els suggeriments de conversió del Conversion Book 1 respecte a l'SDC de les criatures vives (incloent el natural AR), al mal de les armes i a l'AR de les armadures i vehicles.

12 comentaris:

  1. Ei!
    Ara no tinc els manuals a mà... i em perdo una mica: la teva idea és convertir la força depenent del tipus de personatge? O al HU2 hi ha una taula de mal adequada al tema?

    Si realment funciona la teva proposat ara només ens falta un pas per poder jugar a Rifts: un decàleg (o llistat de suggerències) per fer grups més o menys equilibrats i un llistat dels World Books més jugables....

    ResponElimina
  2. L aidea es assignar una nova categoria de força depenent del tipus de personatge (com si tenir Augmented Strengh fos com adquirir un poder) i escalar-ho tot a SDC. M'explico? Miraré d'editar l'entrada per posar-hi alguns exemples.

    ResponElimina
  3. Ok. I cada categoria té un tipus/taula de mal cos a cos?

    Ànims!

    ResponElimina
  4. Nop, totes estan escalades a SDC (refereciades per tant a la típica taula del bonus de mal per PS>16). La diferència rau en què els PJ comencen amb un nivell de PS més alt segons quin tipus de PS tinguin.

    ResponElimina
  5. M'ho estat mirant. L'única manera que veig de fer-ho és mantenir el valor de força dels diferents PJ. Power Armors, etc. només modificant-ne la seva capacitat de càrrega (segons l'entrada del bloc). Ja sé que això desvirtua els tipus de força més elevats, tanmateix és la manera que el mal quedi contingut en uns nivells jugables.

    ResponElimina
  6. però llavors tenir un braç biònic a PS14 no té sentit si tinc una PS de 15 o més, no? Només em permet aixecar més coses.... tampoc està malament.

    Al Dark Heresy hi ha una regla que pot anar molt bé per fer la conversió de Rifts a SDC: les armes blanques normals i les armes de pólvora tipus mosquet tenen una característica que és PRIMITIVA, Aquestes armes tenen una penalització contra armadures no primitives. A Rifts SDC podríem fer el mateix: les armes i armadures SDC (i el bonus de mal per PS alta) es pot considerar PRIMITIU. Això vol dir que no fa mal a armadures modernes (les antigues MDC). Així un pot atacar amb un ganivet a un paio amb una armadura MDC, buscant la possibilitat de superar l'AR, però si no el supera no passa res. En canvi si porta una Vibroblade.... pot fer mal sdc normal a la persona i al'armadura....
    Així podríem entendre que cyborgs i similars poden sumar el seu bonus de PS com a MODERN (no PRIMITIU)....

    Seguim!

    ResponElimina
  7. Exacte, l'únic que varia és la capacitat de càrrega.

    Ei, m'encanta aquesta regla!! És com fer que les armadures "Modernes" siguin Natural AR contra les armes "antigues - alias SDC" i PS no augmentades. Em sembla que pot funcionar! Tornaré a editar tota l'entrada per què s'entengui més bé.

    Va que ja ho tenim! :D

    ResponElimina
  8. He compartit un googledoc amb tu sobre una explicació més detallada de tota aquesta proposta.

    ResponElimina
  9. Perfecte! Ja ho he vist. Només hi he fet un petit comentari respecte que si s'afegeix l'AR, llavors les armes a distància també fallen d'1 a 4, en comptes d'1 a 8 (si no algunes AR o NAR no tindrien sentit).

    Me'l deixes per què el pugui penjar al blog?

    ResponElimina
  10. Hi he estat pensant una mica més: Què passa si un PJ amb força MDC branda un arma SDC contra una armadura/MDC...Faria mal a l'armadura? Tot el mal o només el bonus de PS augmentada? Fem servir aquella regla de trencar-se l'arma?

    ResponElimina
  11. De tota manera la regla per trencar-se l'arma és massa poc old-school per mi.... jo faria que si surt un Natural 1 es trenqués....

    Qüestió de gustos!

    ResponElimina