Imatge aleatoria de capçalera

dijous, 4 de setembre del 2008

Usos del Power Punch

Fa algun temps, va sorgir en una partida un dubte sobre la utilitat real del Power Punch. Tal com indica el seu nom, el Power Punch és una maniobra de combat cos a cos que permet fer el doble de mal al contrincant, consumint en el procés 2 accions de combat . [Actualització 09/06/09: D'acord amb la pàg. 346 del RUE 2a Impressió (en endavant), de fet el Power Punch sempre acaba la maniobra a la segona acció.]

La qüestió va aflorar quan intuïtivament (no és que siguem molt bons en estadística) ens varem adonar que utilitzar el Power Punch en un intercanvi d’atacs cos a cos no tenia gaire sentit, doncs semblava millor intentar dos atacs (amb el seu 5% de possibilitat de fer crític) que no pas “gastar” dos atacs en un de sol (amb la eventual possibilitat de fer el doble de mal).

Aquell comentari em va quedar al fons del cap i de tant en tant sortia a barrinar. És clar que el Power Punch és útil per personatges amb força augmentada, robòtica o cibernètica, ja que en molts casos, amb un Power Punch poden fer mal MDC. També, alguns monstres fan una mica més del doble mal amb el seu Power Punch (cosa que els dóna certa avantatge). [Actualització 16/10/08: Un altre ús podria donar-se contra contrincants amb molta movilitat que ataquessin intermitentment, llavors hom podria preperar-se un Power Punch i fer un atac simultani quan s'acostés - proposat per Prysus al fòrum de Palladium Books].

Però, i els personatges amb força “normal”? L’única utilitat que li veia al Power Punch era en un atac sorpresa. “El personatge espera ocult. Agafa aire. Flexiona els músculs. I ataca amb un poderós cop”.

En discutir aquest assumpte en el fòrum de Palladium, m’han fet adonar que fins ara havia interpretat erròniament el Power Punch. Aquesta maniobra està pensada per fer mal de forma ràpida i contundent, posant tota la carn a la graella. Si tens èxit, escombres l’enemic, si falles, prepara’t per defensar-te.

Tal com jo el jugava, el Power Punch s’executava en l’última de les dues accions consumides (flexionar músculs/colpejar) [Actualització 09/06/09: Sembla que ja ho feia bé, segons RUE]. Això feia que la seva utilitat quedés restringida a la abans citada. Per contra, si el Power Punch consumeix accions del total de les disponibles (allò que anomenem “restant per darrera”) permet a un personatge realitzar un assalt furiós, encegat, però que acaba per fer-li perdre la iniciativa del combat si el seu enemic sobreviu, ja que es veurà relegat a defensar-se al cap de poques accions.

Amb aquesta epifania, em sembla que he solucionat el “misteri del Power Punch”. A partir d’ara les accions consumides per aquesta maniobra es restaran del total, i no pas de la següent acció disponible*.


*Nota: si l’atac es fes en l’última acció del torn, l’acció consumida es restaria de les del següent assalt.

1 comentari:

David LetrasArcanas ha dit...

Pues mis jugadores Psionicos ocupan Telekinetick Punch + Power Punch y da temibles resultados.