Imatge aleatoria de capçalera

dimarts, 4 d’agost de 2009

Aventures mercenàries

A continuació us presento l'últim manual de la tetralogia mercenària. En aquest cas es tracta d'un curt (poc més de 60 pàgines) adventure sourcebook on s'afegeixen noves OCC, ens expliquen com és l'entrament d'un mercenari a MercTown i ens donen una quantes idees d'aventures a MercTown amb el format HLS.

El llibre és editat en rústica, 64 pàgines, portada a color per Freddie Williams II i interior en B/N a doble columna. Les il·lustracions són prou bones. Els seus autors: Siembieda, Nowak i Bellaire.

Com he comentat, el manual es diferencia en tres seccions:

El llibre entra a sac a descriure 8 noves OCC mercenaries: Combat mage (s'inclouen aquí nous conjurs màgics, entre els que vull destacar el Mystic Invisibity - enganya àdhuc els poders dels psistalkers!), Cold-Blooded (una mena de mort vivent creat amb màgia), Gladiator (sense comentaris), Magebane (anul·la i resisteix els poders màgics), Man-hunter (la enèsima classe caça-recompenses), Paratrooper (ideals per aquells que han vist Band of Brothers), Tin-Soldier (expert en NBC) i Devil Raiders (una tribu de psi-Stalkers propera a MercTown, experts en al lluita sobre cavalls).

La segona part (Boot camp!), és molt interessant, en tant que dóna sentit al llibre com a adventure sourcebook: es tracta de l'explicació d'una camp d'entrenament mercenari a l'estil del "Sergent de Ferro", on els PJ podrán passar de nivell 1 a 2 entrenat-se com a soldats. No és tant una aventura complerta com un marc per a l'aventura on es descriu un programa d'entrenament i presentació dels instructors; per fer-ne una aventura "jugable" cal que el director de joc introdueixi elements de conflicte (grups rivals de soldats, algun misteri o conxorxa durant l'entrament, etc.).

Finalment hi ha unes quantes idees sobre aventures potencials al voltant de MercTown, algunes descriutes com a elements que sorgeixen de la propia ambientació, i d'altres un pèl més elaborades en forma del típic HLS.

El bo: del Boot Camp en pot sorgir quelcom interessant, i especialment adequat com a marc introductòri de nous PJ a Rifts.

El dolent: algunes OCC estan completament desfasades (Gladiator, Para-trooper, Mage-Bane) o són redundants (Man-hunter, Tin-Soldier, Combat Mage). No crec que cap d'aquestes OCCs estiguessin justificades per l'ambientació.

El lleig: pel material que hi ha, ja ho podien haver afegit tot en el MercOps, i estalviar-nos un manual.