Es diu que la gent es torna boja a Madhaven. Fins i tot al seu manual hi ha un text d'ambientació amb un soldat de la coalició totalment foll. Però llavors, en el text de regles (pg. 15), hi ha (només) les indicacions sobre quan els PJ comencen a veure al·lucinacions i sentir-se incòmodes, però sense cap idea de com es tornen bojos. Així que aquí trobareu el meu intent d'arreglar-ho, ja que estic pensant en dirigir un escenari en aquest lloc maleït que tant m'agrada!
Factor d'Horror a Madhaven
Una vegada que els PJ comencen a experimentar els terribles sentiments de Madhaven (segons WB29 pg.15), la ciutat en ruïnes en general pren un HF de 8. Així, cada dia, els PJ s'hauran d'enfrontar a aquest factor Horror (a menys que estiguin en un lloc segur, com The Garden). Aquesta tirada no és paralitzant segons les regles normals de HF, però acosta els PJ a la bogeria (veure "tornar-se boig" més avall).
Les coses empitjoren quan els PJ exploren les ruïnes de Madhaven. Llavors hi pot haver llocs especialment "foscos" on l'HF podria trobar-se en un rang entre 8-12, sobretot durant la nit. Vegeu Rifter 20 pàg. 16. Alguns exemples :
- Carrers en ombres: HF 10
- Edifici en ruïnes / gratacels: HF 10
- Casa assetjada per fantasmes/entitats: HF 10
- Ruïnes en ombres: HF 11
- Complex subterrani: HF 11
- Cova o túnels del metro: HF 12
+1 HF durant la nit.
-1 HF en zones obertes durant el dia.
Aquesta tirada pot, de fet, impedir que els PJ entrin en algunes ruïnes, o es neguin a explorar o avançar cap allò desconegut. Fallar aquesta tirada implica que els PJ tenen por del lloc. Si tanmateix els personatges, són convençuts per explorar aquests llocs reben un -1 a la iniciativa, atac, parada i esquiva, i un -30% a les habilitats.
Tampoc cal oblidar que cal tirar per HF quan els PJ troben un fantasma, una entitat o qualsevol altre monstre.
Tornar-se boig
Cada vegada que un PC falla contra el Factor d'Horror es guanya un punt de bogeria. Una vegada que el nombre de punts de bogeria és igual* a la Mental Endurance (ME) llavors s'ha de fer una tirada contra Insanity (12). Si es falla aquesta tirada el PJ guanya una bogeria (RUE332) (o simplement tira-la a l'atzar) i perd tres punts de ME. Si té èxit, no passa res fins que falla una altra tirada d'HF i s'incrementa un nou punt de bojeria, moment en el qual el PJ ha de enfrontar-se una altra tirada contra Insanity amb un -1 per cada punt de bojeria que superi l'ME.
Això continua fins que el PJ obté una bogeria. Llavors els punts de bogeria tornen a 0 el el procés s'inicia de nou.
Si la ME del personatge arriba a 0, retira'l del joc.
* Si vols fer-ho més dur redueix aquest valor, potser a la meitat d'ME.
Recuperar cordura
Per perdre punts de bogeria, és a dir, buidar el marcador de la pila de bogeria, els PJ han de trobar-se en un lloc tranquil i segur. En llocs tranquils, es perd un punt de bogeria per mes. Es pot perdre un altre punt mensual d'addicional per sessió setmanal d'una hora sota la supervisió d'un psicòleg (Tirada de Psychology amb èxit) o bé una tirada amb èxit d'una Domestic Skill.
A Madhaven estant, una tirada amb èxit de Psychology (-30%) per setmana en sessions d'una hora també pot reduir en un punt la pila de Bogeria.
Nota: la meva intenció darrere aquestes regles és fer Madhaven veritablement un lloc de bogeria, on els PJ s'enfrontin al veritable repte d'embogir de forma jugable. Aquestes regles complementen les descrites en el RUE, i intenten simular el fet d'anar caient lentament en la bogeria. Si en algun moment els PJ s'enfronten a traumes importants com els descrits en el RUE331, es tira directament contra Insanty (12+).
1 comentari:
Un sistema de cordura per Rifts. Molt ben plantejat!
Publica un comentari a l'entrada