Imatge aleatoria de capçalera

dijous, 3 de gener del 2008

L'Oest Espiritual

M'acabo de llegir el WB 15: Spirit West. Aquí van algunes opinions sobre aquest mòdul que ens introdueix a la cultura dels natius americans a la terra de Rifts: com han tornat, quines faccions tenen, on es troben, professions, màgia "shamanica", fetitxes, totems, esperits, etc.

Vagi per endavant que conec molt poc sobre la cultura dels natius americans (aquí els anomenem indius), essent els meus coneixements bàsicament vinculats a allò que he vist a les pel·lícules de Hollywood (la qual cosa és com dir que no en sé res). Dit això, aquí va la meva humil opinió sobre l'Spirit West:

"el bo: Sembla molt ben documentat (vegeu més amunt) i que és una bona aproximació a la cultura del natius americans (a l'estil rifts, és clar). A part, crec que és un dels WB més ben escrits i sobretot més ben estructurats que he llegit. A part, els dibuixos estan bé, peró podrien ser molt millor (en la línia d'en Breaux). En Ramón Pérez continua essent el millor."
"el dolent: Em dóna la sensació que aquest llibre no encaixa a la Terra de Rifts. Representa que els natius americans estan escampats per tot america, tanmateix mai abans (excepte en el New West WB) o després han estat anomenats en cap altre WB. Està pensat i dissenyat per ser usat gairebé exclusivament per personatges natius americans (fetitxes, esperits i OCC només vinculats a aquesta mena de personatges), amb la qual cosa es fa molt difícil (res és impossible, ja ho sabem) de introduir en una campanya en marxa."
"el lleig: Hi ha massa esperits (què em podia esperar amb un títol com el que té?). Hagués estat molt interessant que al menys hi hagués hagut alguna connexió entre el Reialme espiritual i el Psyscape. Ádhuc hagués estat molt apreciat un mapa d'aquest Reialme espiritual a la Hades per utilitzar-lo en les recerques espirituals dels shamans, o per fer-hi algunes missions, etc."
En resum. És un WB que está bé, però que és gairebé inútil si en el grup no hi ha cap personatge amb sang dels natius americans corrent per les seves venes.

15 comentaris:

Anònim ha dit...

Ei! Pues si el vols aprofitar jo no tinc cap problema a dir-me Turok McClane :P

Per cert molt millor el blog, si senyor! que clarament es llegeix en el meu monitor cremat de la feina :D

Quim ha dit...

Buf. No t'agradaria ser Turok McClane. Pensa que els natius americans han de renunciar a tota la tecnologia per tenir poders. També podries ser un indi "renegat" peró llavors estem pràcticament igual. Si et fa molta gràcia ho podem mirar d'arreglar tanmateix. :P

PD. Respecte el canvi de format del blog, és per què vegis que tinc molt en compte les teves opinions ;)

Quim ha dit...

Respecte al comentari que els natius americans no tornen a ser esmentats en cap altre WB, haig de dir que estava equivocat: resulta que sí surten a WB Dinosaur Swamps. O sigui que potser al final sí que l'acabo aprofitant, per què part de la campanya de l'Escamot featherfall m'agradaria que passes en les perilloses terres de Florida i les Carolines.

Anònim ha dit...

Florida? Ostres, si anem a Miami em vull dir Sonny McClane, i aniré amb americana blanca i samarreta fosforita!

Molaria ser un indi renegat que va a parar a la Coalició i després tb renega d'aquests i va a parar a on estigui ara, que no recordo com ens diem :(

La idea de Turok McRenegade no em desagrada, es un gran concepte de personatge :P

Quim ha dit...

Ostia, doncs puta mare. Així podrem explorar la relació entre els indius tradicionalistes (que segueixen les antigues tradicions) i els renegats (els que fan servir la tecnologia)!! Perfecte!! :D

Seguim!

Anònim ha dit...

Guai! Pues ja està coent-se John 'Turok' McRipley, Turok per conservar les meves arrels, i la resta dels meus "pares adoptius" a l'exercit, morts fa temps a la batalla de [censored], John McClane i la seva dona Ellen Ripley, quins temps aquells! :-)

Per cert, a quin bandol estem? com es dieun els que no son coalició??? k no m'enrecordo :(

Quim ha dit...

La guerra és dels Estats de la Coalició (Coalition States - CS) contra Tolkeen. Tu seràs un commando dels CS que surt del complexe Lone Star (han experimentat amb tu) i renegues dels CS.

Juglar de Oz ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Juglar de Oz ha dit...

Tambe es comenta algo d'ells en el New West (WB 14), Canada (WB 20), Arzno (WB 28) sense contar els de estil maya, Olmeca y Azteca del Vampire Lands o els 2 de Sudamerica es clar. A mes la magia espiritual va com un anell per als natius australians (encara que aquestos tenen la seua propia idiosincracia).

I aixo es nomes comentan als natius clasics, es de suposar que en les zones de la coalicio en hauran als suburvis.

Quim ha dit...

En el New West pràcticament tot el que es diu és que t'ho explicaran tot al en l'Spirit West. A canada, si no recordo malament, "només" tracten els Inuits (que son un tipus de Natius Americans) específics. Els altres no els he llegit. Tinc pendent l'Arzo: què hi diu sobre els Natius Americans?

Quim ha dit...

Per cert, benvingut i gràcies per passar-te per aquí ;)

Juglar de Oz ha dit...

Jumms ¿Ete referies a informacio? Perdona creia que et referies a llocs on apareixen. Apenes res es comenta, sels nombra i se indica quina poblacio tenen.

Si et referies a aixo si, no hi ha molta mes informacio pero per aixo tenen un WB propi, pero a no escamparla.

En cuan a zones ademes crec que seria posible voren en Free Quebeck i en Lone Star.

I perdo si m'he possat on no em criden nomes creia que podria ser d'ajuda :p

Quim ha dit...

Estic encantat que t'hagis passat per aquí. Els teus comentaris són molt ben vinguts. Perdona si el meu comentari ha sonat rude.

Sí, em referia a llocs on aparaguéssin amb informació, o si més no amb relacions. Ja entenc que per a informació específica ja hi ha aquest WB, però per exemple Atlantis o els Vampirs s'els nombra en molts altres WB, i tot sovint se'n fa referència en altres WB que no els pertocarien directament. Els Natius Americans pràcticament no "existeixen" més enllà del seu WB. No sé si m'explico... :/

Juglar de Oz ha dit...

No, tranquil, no has sigut brusc per a res ;)

Home, sels menciona pero no sels decribeix crec que es una situacio prou similar a las del natius americans.

De totes formes suposo que deu ser per que es un tret accesori de la ambientacio introduit per la gracia de tenir un oest al Rifts.

Quim ha dit...

Estic d'acord. De la trilogia de l'Oest de Rifts (Lone Star, New West i Spirit West), potser el que té més cabuda en l'ambientació és el de Lone Star. Els altres, tot i està bé, són forces anades d'olla (Guslinger, Psi-slinger, etc.) que donen color però que aporten poc a la "ambientació general".