Imatge aleatoria de capçalera

dimecres, 9 d’abril del 2008

Fòssils vivents

Prenent com exemple les ressenyes fotogràfiques de la Marca del Este, encetaré en el present blog un format similar per exposar i comentar el Rifts World Book 26: Dinosaur Swamp.

Dinosaur Swamp és el 26è llibre de la sèrie de llibres de món (World Books). Comento aquí la primera impressió del Juny del 2004. En ell s'hi expliquen els monstres, classes, races i geografia que els aventurers poden trobar si se'n van cap l'est del continent nord americà, concretament en els antics estats de Carolinas, Georgia i Florida.

En aquesta regió, l'autor (que aquest cop és en Todd Yoho, en comptes del omnipresent Kevin Siembieda) ens presenta una àrea completament envaïda per la natura, on conviuen lliurement els dinosaures d'èpoques prehistòriques i d'altres dimensions, amb plantes carnívores, bàrbars, ruïnes d'antics complexos aeroespacials, i petits i reduïts vestigis de civilització.
Val a dir que el meu interès per aquest llibre ve per una idea d'aventura que em ronda, la qual tindria lloc cap a l'antiga Florida. En aquest cas, el manual no m'ha decebut, ans al contrari, crec que m'ha aportat moltes més idees que no pas les que tenia en ment. Tanmateix, es nota que en el llibre li manca informació, entrant en molt poc detall en coses que normalment els WB de Palladium Book no descuiden. Aquest "error" ha estat esmenat posteriorment amb l'Adventures in the Dinosaur Swamp (espero, de moment només li he donat una ullada).

El llibre comença amb una petita introducció a la zona que es pensa descriure i passa directament a detallar algun dels dinosaures i altres éssers presents als aiguamolls, platges i boscos que ocupen l'àrea. Un detalls que m'ha agradat és que també situa els dinosaures que apareixen en el WB de New West. Evidentment aquesta secció és un "Manual de Monstres" però te perles com la localització, el comportament o valor de llur pell o ullals, per si es vol endegar una campanya on els personatges es guanyen la vida caçant sauròpodes gegants.
En aquesta secció també hi ha referències a plantes carnívores o a malalties que hom pot contraure en mig de la selva (malària, febre groga, etc.) i com curar-les.

El següent apartat expandeix la regió a través dels habitants humans (o humanoides) que la poblen. Com ja és costum en molts dels WB, això ho fa mitjançant les respectives OCC, totes elles relacionades amb la interacció entre l'home i la inhòspita natura que cobreix els aiguamolls dels dinosaures. Les OCC que es tracten van des de diferents tipus d'exploradors o guies (Swamp Stomper - una mena de pioner; el Naturalista; el Pathfinder; o el Legacy Scout - un arqueòleg de ruïnes Precataclisme), fins a homes d'armes (Dinosaur Hunter - com no!), Bàrbars de la selva (amb la seva versió mutant), o fetillers (introduint la variant natural de la Tecnomàgia amb l'Eco-wizard!). També hi ha una secció dedicada a com es desenvolupen les OCC del manual bàsic a la selva.

Com no podia ser d'una altra manera, evidentment també hi ha una secció d'armes i equipament, però aquesta vegada en Todd Yoho ens sorprèn i evita escalar el poder de les armes fins a límits més allà d'allò descobert fins al moment. Ans al contrari, les principals armes que apareixen són de tipus SDC (ja se sap que amb armes MDC caçar un ocellet per dinar ha de ser difícil, i per tant, a la selva, els rifles SDC de precisió són molt útils). Altres armes més curioses podrien ser les fetes a mà pels bàrbars de la selva (que després fan servir els Eco-wizards per encantar) o les armes cos a cos fetes a partir d'un arbre alienígena, la fusta del qual té propietats MDC!

També hi ha una petita secció de nou equipament TW especialment dedicat a la supervivència a la natura: Repel·lent animal, purificador d'aigua, vestit de camuflatge, tenda de campanya, etc.

L'apartat d'equipament acaba amb un repàs als vehicles més útils per moure's entre els eveglades que inunden el sud o les espeses selves de la part central de l'àrea. Entre elles destaquen les bicicletes (!) i les llanxes de quilla plana.

La part final del llibre, detalla el que fou el sud-oest dels Estats Units abans de l'adveniment dels Rifts. Tracta els estats de Florida, Georgia i Les Carolines per separat, cadascun amb les seves pròpies vicissituds, però tots curulls dinosaures, natura inexplorada, i efectes màgics imprevisibles. Té alguns detalls molt interessants per aventures: especialment útils per mi són les taules aleatòries de les ruïnes del complex aeroespacial de Cap Canaveral.
L'única àrea "civilitzada" de la zona, i punt de partida de tot explorador que vulgui endinsar-se als aiguamolls dels dinosaures és la ciutat de Char (antiga Charlotte - Nord Carolina).

Comparativa del WB26 Dinosaur Swamp amb el R:UE

El bo: Un llibre que et fa entrar ganes de fer alguna aventura en la remota regió que descriu, fins i tot una campanya sencera, ja sigui d'exploració o com a caçadors. Una de les millors coses que té és el to que em Todd Yoho li dóna a la zona: sense les estridències típiques d'altres manuals, on tot és alta tecnologia o màgia desfermada, és capaç de transmetre fins i tot la importància d'un rifle SDC o d'una bicicleta.

Un element curiós, és que els textos descriptius que van acompanyant tot el manual no són de l'Erin Tarn sinó de Deearn Neenok, un explorador famós de Lazlo. El fet d'estar jugant actualment l'Expedició a Muntanyes de la la Follia per la Crida de Cuthulhu m'ha inspirat algunes aventures, cosa que es veu reforçada en el següent número de la sèrie (Adventures in Dinosaur Swamp) amb l'inclusió de notes per fer una nova expedició acompanyant en Deearn Neenok.
El dolent: Es nota que li falta informació i van haver de retallar per acabar just en un nombre de pàgines concret (160 pàg.). Falten moltes dades concretes sobre PNJ, més idees per aventures, etc. Per altra banda, això ha estat suplert amb un altre manual (Wb27: Adventures in Dinosaur Swamp).
El lleig: Els plànols (i la edició en general), com sempre, deixen molt que desitjar i sovint t'obliguen a fer recerca amb el google earth si vols més detall. A part, el fet que calgui un segon manual per completar la informació, en comptes de posar-ho tot en un de sol més gruixut, corrobora el tarannà de Palladium Books i la seva política editorial.

7 comentaris:

Menécrates ha dit...

Ei!

Bona ressenya! M'agrada aquesta nova línea que comences.... però ha de ser de Rifts?

=)

Per què no ressenyes la tira de jocs raros que tens?

A part d'això: pel que dius podria ser (si el manual d'Adventures ho complementa bé) una bona ambientació.....

Ànims!

Quim ha dit...

Aquest és un blog destinat a Rifts. Però si em deixes podria fer-ho en el teu de Red Rats! :P

Sí, és un bon manual, es nota que els freelances fan les coses amb carinyo.

Menécrates ha dit...

Ei!

Si vols podríem encetar una secció dins el Red Rats: les Ressenyes de'n Quim!

:-D

Ja diràs!

David LetrasArcanas ha dit...

Gracias por implementar el sistema de traducción Quim, los detalles son mínimos y de fácil comprensión afortunadamente tenemos la misma raíz idiomática.

Con respecto al artículo, Rifts sorprende con buenas ideas pero su falencia en el diseño pesa mucho, ya que es imposible no compararlo con productos de otras editoriales los cuales deslumbran por la calidad de sus mapas e ilustraciones.

Los dinosaurios siempre han llamado la atención de las personas, son una gran inspiración de aventuras, como olvidar Jurasic Park, el capítulo del evolution pit de Robotech, el juego Dino Crissis, viaje al centro de la tierra, etc.

Como explicas es difícil en Rift optar por las armas de sdc que más parecen juguetes que armamento, si bien este juego nos otorga un universo novedoso donde todo se caracteriza por el exceso y el overpower, a veces ese mismo poder deja en un 3er plano las cosas simples.

Bueno ahora que implementaste el sistema de traducción pasare mucho más seguido. Nos leemos!!!

Quim ha dit...

Encantado de leerte por aquí!!

Sí en general Palladium Books nunca se ha destacado por su edición, és una lástima por que seguro que podria competir con un poco de mejor condiciones si se mejorara la edición (el Machinations od Doom es un buen ejemplo de edición sencilla pero edificaz).

En otra entrada también plantee algunas ideas que tenia sobre aventuras relacionadas con cazadores de dinosaurios. Es verdad que despiertan la imaginación y pueden ser fuente de aventuras interesantes, especialmente en un mundo como el de Rifts. La fusión entre alta tecnología y animales prehistóricos siempre ha obtenido buenos resultados (ver Cadillacs & Dinosaurs ;), y creo que Todd Yoho y Kevin Siembieda acertaron.

http://equip-r.blogspot.com/2007/11/dinosaur-hunter.html

Steinkel ha dit...

Muy buena reseña. Gracias por citarnos compañero.
Como creo que sabes RIFTS es un juego que siempre nos ha gustado en la Marca, aunque apenas hemos tenido la oportunidad de jugarlo. Así que es bueno que haya lugares como este, de los poquísimos que conozco, dedicados a un juego tan fantástico y poco conocido, al menos en España.

Seguid así. ;-)

Quim ha dit...

Muchas gracias por vuestro apoyo! Es un honor! :D

Citaros era de recibo, si una idea es buena, lo menos es decir de donde uno la roba ;P Gracias a vosotros por la gran labor que estais haciendo.

Estaré encantado que os paseis por aquí para que podaís seguir enganchados a Rifts.