Una de les maneres més interessants de donar crear grups de personatges es dotant-los d'un objectiu/origen comú. Rifts ens dóna moltes idees per muntar un grup cohesionat:
La Companyia de Mercenaris. Soldats a sou que posen llurs músculs i armes al sevei d'un pagador. Potser seria la més trillada, tot i que a Rifts tenim regles per crear companyies mercenàries (Rifts Mercenaries), conformades des de petits grups fins a grans exèrcits on els PJ podrien està compresos. Les regles de creació d'aquestes companyies és semblant a les d'Ars Màgica amb les aliances, on els jugadors reparteixes uns punts allà on volen que la seva companyia destini més recursos. Fins i tot, existeix un Sourcebook (Rifts Mercenary Adventures), on es donen pautes per fer una aventura en un camp d'entrenament mercenari.
Circ ambulant. La panòplia de races, D-bees i classes de personatges fa que sigui factible muntar un grup heterogeni, on cada personatge representi un component del típic circ de freaks. El Rifts Vampire Kingdoms en dóna unes regles, semblants a les del Rifts Mercenaries, per crear aquest tipus de companyia.
Expedició científica. Malgrat pugui semblar estrany en un joc com Rifts (normalment associat a combats MD), una expedició científica és perfectament factible com a idea de campanya. Tenim diverses OCC de caire investigador (Rogue Scholar, Rogue Scientits, etc.) que evidentment cal que siguin guiats per exploradors (Scout, Pathfinder OCC) i protegits (Men-at-Arms). Al món de Rifts hi ha moltes oportinutats per a la investigació: jaciments arqueològics pre-rifts, flora i fauna alienígena, àrees telúriques, exploracions geogràfiques...
Un exemple d'aquest tipus de campanya el trobem a Adventures in Dinosaur Swamps on se'n mostra l'expedició de Daern Neenok viatjant amb un Behemoth Explorer.
Diplomàtics. La terra de Rifts es curulla de petits regnes o ciutats-estats no controlades per cap de les grans faccions. Podria ser que en grup de personatges reclamessin una porció de terra com a seva, protegint ens seus habitants d'amanaces extradimensionals i terrestres. Alhora, caldria establir relacions polítiques amb els pobles veïns, iniciant una interessant campanya diplomàtica (potser en mig del setge contra Tolkeen).
Banda de carrer. El personatges són brètols, lladregots, buscabregues o vigilantes (City-Rats, Juicers, Cracies, Bursters, etc. son classes de PJ ideals) d'una de les ciutats importants de la terra de Rifts. Ciutats com Old Bones, Merctown o els suburbis de Chitown són ideals per aquesta mena d'aventures urbanes. La campanya podria iniciar-se quan els personatges reclament un part de la ciutat com el seu "territori d'actuació", i avança per fer-se un lloc en el crim organitzat, fins que esdevenen (o no) una de les màfies importants. O a l'inrevés, podria tractar-se d'una campanya on els personatges intenten desarticular el crim de la ciutat en forma de vigilantes.
Ferrovellers. El grup de personatges està especialitzat a localitzar antigues ruïnes i obtenir objectes pre-rifts per vendre'ls. Hom no sap mai que es trobarà en unes ruïnes: monstres, entitats, fantasmes...perills de tots tipus, però sempre aventures interessants. Després s'ha d'evitar que et robin el què has trobat (pirates horune, bandits, altres caçadors de tresors) i finalment vendre la mercaderia. Dels millors llocs per a dur a terme una exploració podrien ser els Dinosaur swamps o Madhaven; i per vendre-la Merctown.
Bandits. Assaltants, pirates, lladres, "amant d'allò aliè", diguem-li com volguem, el PJ es guanyen la vida prenen allò que no és seu. Ho poden fer per motius purament egoístes, o poden tenir objetius més nobles (a l'estil Robin Hood), però segur que seran buscats per les autoritats i el seu cap tindrà un preu pels caçarecompenses ("Vius o Morts"). En el món de Rifts es podrien crear dos estils de joc interessant en aquest sentit: per una banda, el típic grup de bandits del New West (revòlvers, cavalls robòtics, diligències MD...) ; i per l'altra, en un estil més romàntic, encarnant pirates, bucaners o corsaris (de mar o de riu) .
Caçadors del sobrenatural. Es tractaria de portar personatges especialitzats en lliutar contra les criatures sobrenaturals (dimonis, diables, monstres...). D'aquests tipus de PJ n'hi un munt a Rifts, essent aquest un dels temes principals del joc: Momano Headhunter, Psi-Stalkers, Dog-boys, Cyber-knights, Nega-Psychic, Psi-slayer, Psi-nullifier, Old Believer, etc. Llocs adients per iniciar una campanya d'aquest tipus podrien ser el Rifts de Calgary i la Fedaració de la Màgia -si ets tracta de PJ no vinculats a la CS- o la Porta de l'infern (Devil's Gate) i les ruïnes de Chicago -si els PJ son soldats de la CS.
Refugiats/fugitius. Per una raó una altra els PJ fugen d'una amenaça important. Potser s'han escapat d'Atlantis (Atlantean, Tatto-men), o els busca la Coalició per la seva condició de D-Bees "criminals". En qualsevol cas, mai poden quedar-se durant molt de temps en un lloc sense que algu els acabi reconeguen, denunciant, traint, perseguint o caçant. Tanmateix segueixen provant de trovar el seu lloc, on puguin, per fi, reposar en pau.
Protectors. Tot al contrari que l'anterior, en aquest cas els PJ són protectors d'una vila o paratge. Ells són els encarregats de vetllar pels seus habitants, i aquests recorren als PJ quan tenen problemes. El grup està format per herois (o dèspotes poderosos) que no només hauran de lliutar contra amenaces externes, sinó també adversaris interns que no estan d'acord amb la seva posició privilegiada. Un cas especial de protectors podrien ser guerres i shamans dels Natius americans.
Viatgers dimensionals. Campanya d'alt nivell on els jugadors encarnen poderosos personatges (dracs, semideus, temporal wizards, high magus, ley line walkers, shifters, cosmo-knights, etc.) capaços de saltar entre dimensions i explorar mons remots. Aquests personatges tractarien amenaces a nivell planetari o còsmic, com la Minion Wars.
Soldats de la Coalició. Escamot format per soldats de la Coalició, amb ordres de patrullar les seves fronteres, mantenir la pau i "netralitzar" amenaces. També podent participar en trifulgues de major calibre com el setge de Tolkeen.
Com es pot comprovar de nou, Rifts ofereix un molt ampli ventall per a l'aventura, només limitada per la nostra imaginació!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada