Imatge aleatoria de capçalera

dimarts, 14 d’abril de 2009

Objectes màgics

En una altra entrada ja em vaig plantejar la dicotomia entre màgia i tecnològia tant present a Rifts. És clar que la tecnologia, en forma d'armes, armadures i altres aparells és molt present en l'ambientació, però també és cert la potència i influència que té la màgia. Una manifestació tecnològica de la màgia en l'ambietació és la dels objectes màgics.

M'agrada classificar els objectes màgics del joc en tres categories: Deus Ex Machina, Depenents d'OCC i Creats màgicament. Els primers són aquells que venen expressament introduïts pel DJ doncs són molt poderosos i/
o no hi ha regles específiques per crear-los (aquí s'inclouen les famoses Armes Rúniques). Els Objectes Depenents d'OCC/RCC són aquells que són creats per OCC/RCC específiques, i pels quals sovint hi ha regles de creació, de tal manera que un PJ d'una OCC determinada seria capaç de crear-los durant el joc (Els Objectes TW són els més representatius). Finalment, els Creats màgicament representen aquells objectes que s'originen a través de conjurs o rituals màgics, i que qualsevol amb els PPE i coneixements arcans necessaris podria crear.

A continuació faig una classificació d'aquests tipus d'objectes que es poden trobar en l'ambientació de Rifts.

Deus Ex Machina


Fetitxes Llegendaris. Objectes sagrats creats pels Déus i els Grans Esperits. Rifts WB15: Spirit West.
Armes Bio-Wizards. La secret de la seva forja la guarden els Splugorth. Implica lligar l'esència d'una criatura (dimonis, dracs, monntres) a una arma. Rifts Wb2: Atlantis i Rifts Wb 21: Splynn Dimensional market.
Vehicles i Objectes d'Ulls d'Eylor. Els Ulls d'Eylor són ulls de diferent mida provinents d'una Planeta vivent amb aptituts sensitives llegendàries. Amb aquests ulls els Splugorth fabriquen bastons de control, sondes, cascs amb aptituts sensorials, adhuc de la famosa barcassa esclavista.
Armes Bio-Wizards amb fades. Són armes on hi han lligat un tipus de fada per extreure'n el poder. Rifts Wb2: Atlantis i Rifts Wb 21: Splynn Dimensional market.
Armes Rúniques. Una forma de Bio-Wizard (també creades pels Asgardian Dwarves RCC). Es tracta d'un dels tipus d'armes màgiques més poderoses. Tenen intel·legència propia, són indestructibles i otorguen al seu portador un gran poder. Rifts Wb2: Atlantis i Rifts Wb 21: Splynn Dimensional market.
Armes Sagrades. Són armes rúniques creades per les forces de bé per combatre el mal sobrenatural. Al contrari que les armes rúniques no posseixen una personalitat pròpia ni intenten influir en el seu portador. Rifts Wb2: Atlantis.
Estatues Rúniques Splugorth. Estatues animades de vigilància. Rifts Wb2: Atlantis.
Dons de màgia o poders dels Millennium Trees. Els Arbres Millennium són poderoses entitats màgiques en forma d'arbre. De vegades cedeixen algunes de les seves parts (fulles, escorça, branques, etc.) per crear objectes màgics com armadures, escuts, varetes i bastons màgics, etc. Rifts Wb 3. England. A Rifts WB21: Splynn Dimensional market hi trobem objectes millennium corromputs per màgia bio-Wizard.
Armes i objectes TW d'Splugorth. malgrat ser objectes TW enlloc ens expliquen com els Splugorth els creen (sovint les OCC afins a aquesta raça poden recarregar-los més fàcilment que les altres).
Juggernauts de Ferro de Tolkeen. Creats pels Techno-wizards de Tolkeen durant la guerra contra la coalició són gòlems de combat imbuïts amb el poder d'un elemental i controlats per una intel·ligència humana (sacrificada).
Artefactes llegendaris. Objectes màgics de gran poder:
  1. El Llibre dels 10: conté els 10 conjurs de llegenda.
  2. Poor Yorik: Crani amb poders precognitius.
  3. Ironbane: Espasa màgica amb un gran potencial destructor.
  4. La Pedra de Founder: Pedra de Marbre amb potents conjurs elementals (Tornado, Earthquake, River of Lava i Tidal Wave).
  5. Els 9 anells dels antics, que potencien la màgia del seu portador.
  6. The Mobius: Objecte llegendàri de grans i desconeguts poders.
101 Objectes màgics del Black Vault. Objectes amagats per la Coalició en un búnker secret.

Depenents d'OCC/RCC

Objectes Techno-Wizards (TW): fusió entre tecnologia i màgia, de tal manera que els objectes encantats amb cristalls emulen conjurs (hi ha armes cos a cos i de foc, armadures, vehicles, etc.). Fabricats per Techno-Wizards OCC. Rifts Ultimate Edition i molts altres manuals (Rifts Book of Magic).
Objectes de corall MDC que emanen rajos d'energia. Creats per Naut'Yll RCC i Koral Shaper RCC. També poden aprendre'n els Wizard OCC, Ley Line Walker OCC, Mystic OCC i Techo-Wizards OCC. Rifts WB 7: Underseas.
Creacions metal·liques màgiques (majoritàriament armes cos a cos i armadures) dels Mystic Kuznya (incloent les seves eines de treball: mai, martells d'or, pinces i armadura de malles). Rifts Wb18: Mystic Russia.
El Bastó de la Mare Terra Humida (Staff of Moist Mother Earth). Creat a nivell 4 per l'Old Believer OCC. Un bastó lligat al seu creador per lliutar contra criatures sobrenaturals malignes. Rifts Wb18: Mystic Russia.
Fusió entre natura i màgia dels Eco-Wizards. Els objectes fabricats a partir d'elements naturals (tendons, pells, escorces d'abres, arrels, fulles, etc.) són encantats per emular conjurs màgics. És semblant als Techo-wizards però amb elements naturals en comptes de tecnològics. Creats pels Eco-Wizards OCC. Rifts WB26: Dinosuar Swamp.
Fetitxes (Menors, Majors i Llegendaris -només Fetish Shaman OCC). Objectes sagrats fabricats per Shamans, però imbuïts amb poders pels esperits. Shaman OCC. Rifts WB15: Spirit West.
Màscares vivents fetitxes (Living Fetish Mask). Màscares imbuïdes amb poders que emulen conjurs relacionats amb la temàtica de la màscara. Mask Shaman OCC. Rifts WB15: Spirit West.
Amulets i Talismans Inuit. Els amulets són objectes de defensa màgica, mentre que els talismans atorguen algun tipus de poder màgic al seu portador. Només poder ser fabricats per Shamans Inuit (Angakog OCC). Rifts WB20: Canada.
Gemmes amb poders. Els Stone Masters OCC poden extreure poders de les pedres presioses. Cada tipus de gemma emula un tipus de conjur. Tanmateix, no són ben bé objectes màgics doncs només aquesta classe de personatges pot extreure el poder de les gemmes. Rifts WB2: Atlantis.
Piràmides de poder. Els Stone Masters, utlitzant els seus poders de manipulació de roques poden crear piràmides per controlar les Ley Lines. ¿Què triga un Stone Master a construir una piràmide? Rifts WB2: Atlantis.
Herbes, pocions i varetes creades a partir de plantes, fruits, tiges, branques, etc. imbuídes amb poders màgics o efectes curatius. Les herbes i pocions les poden fer l'Herbalist OCC i el Woodland druid OCC, mentre que les varetes només les poden fabricar els Druids OCC. Rifts WB3: England.
Autòmats de combat, semblants a gòlems, creats pels mags de Dweomer (High magus OCC). Rifts WB16: Federation of magic.
Armes enrunades dels Nans Nuhr. Armes i armadures MDC (algunes amb petits poders màgics) forjades pels Nuhr Dwarves RCC.

Creats Màgicament (únicament els que són de tipus permanent)

Armes Sagrades encantades amb
Dance of the Blesseing Weapons [WB4: Africa].
Objectes de fusta MDC transformats amb el conjur d'
Ironwood [Elemental Magic; Earth].
Pergamins inscrits a partir del conjur Create Magic Scroll [Invocation 11è nivell].
Amulets amb amb conjurs protectors a partir del conjur Amulet [Invocation 12è nivell].
Talismans amb conjurs imbuïts o com a bateries de PPE a través del conjur Talisman
Armes encantades per què facin mal MDC amb Enchant Weapon [Invocation 15è nivell].
Ceptre màgic utilitzat com a arma màgica amb conjurs nigromàntics imbuïts mitjançant el conjur Bone Scepter [Necro-magic 11è nivell].
Bastò màgic per lliutar contra els no morts. Bone staff [Necro-magic 12è nivell].
Collarets de diferents tipus que atorguen al seu portador habilitats diverses relacionades amb el conjur que els crea. Necklace of...Bat Skulls, Bird Skulls, Dragon Teeth, Snake Skulls [Necro-magic 11è nivell], Globlin skulls [Necro-magic 12è nivell].
Crani d'ulls Flamejants: objecte creat a partir del conjur homònim (Skull with Flaming Eyes, permet cremar i llençar boles de foc.
Crani del coneixement: un altre crani creat a partir del conjur Skull of Knowledge al qual se li atorguen alguns conjurs de visió, identificació i traducció.
Fletxes MDC creades a partir del conjur Create Arrows. Spirit Magic 4t nivell [Rifts WB15: Spirit West].
Amulets dimoni. Objectes de cuina maleïts per una bruixa per enverinar el menjar que toquin. Creats a partir del conjur Demon Charms (Spoling magic 10è Nivell).

Com es pot apreciar la diversitat d'objectes màgics és molt gran, tant pel què fa al seu origen i creació, com a objectiu. I més si et té en compte que en aquesta llista no hi ha objectes poc classificables com alguns objectes antimàgia Splugorth), o de manuals que no tinc (Rifts South America o Japan).