1. Es manté la diferenciació entre MDC i SDC.
- MDC significa: "Mega Damage Capacity". Aquesta capacitat de destrucció i resistència superior vol representar les millores tecnològiques, les capacitats sobrehumanes i les aptituds místiques que es presenten en l'ambientació de Rifts. Tenen capacitat de fer/resistir aquest tipus de mal armes i armadures MDC, certs conjurs, bonus de PS de criatures amb força augmented/robot/supernatural (vegeu més endavant)
- SDC (en aquesta versió) canvia lleugerament de significat i vol dir Simple Damage Capacity. Es tracta, així de clar, de la capacitat de resistir i fer mal que tenen armadures antigues, armes "primitives" o simples, i bonus de PS de criatures normals (vegeu més endavant).
La definició d'aquests conceptes no varia, i les AR de diferents tipus d'armadures i vehicles es pot trobar en el Conversion Book 1 (pg. 32 CB1).
3. Aplicació del Mal:
Per saber si un atac fa mal compara el tipus de mal de l'atac amb el tipus de defensa:
FA MAL EL MEU ATAC?
AR. Armadura
NAR. Armadura Natural
COS. Estructura corporal animada o inanimada que rep l'atac.
Resultat:
Sí: l'Armadura o el cos reben mal sobre els seus HP/SDC o MDC (només en cas d'atacs MDC).
No: l'Armadura o el cos són immunes al mal efectuat.
* Una armadura "tecnològica" rep un 10% del mal efectuat per cada increment de mal que rebi per sobre l'AR. Un camp de força màgic, psiònic o energètic rep un 10% del mal efectuat directament sobre els seus SDC/MDC.
Exemple 2: Un caçarecompenses dispara a un Cyborg complert (MDC - AR 16) amb el seu winchester original (mal SDC), confiant poder-lo tocar en un punt vulnerable. No és així; la pell metàlica del ciborg repèl les bales SDC sense fer-se ni una rascada.
Exempe 3: Un drac amb PS sobrenatural 27 (+12 PS bonus - MDC) ataca amb un ganivet (1d6 SDC) a un soldat de la coalició protegit amb una armadura (AR15). L'atac supera l'armadura i fereix al soldat (1d6+12). L'atac fa el màxim de mal 18; cosa que representa 3 vegades el màxim mal del ganivet (6). Hi ha doncs un 30% de possibilitats que el ganivet es trenqui amb l'impacte.
Exemple 4: Un Glitter-boy (Robot PS 30 - MDC) etziba un cop de puny a un dinosaure (NAR 13). El seu cop impacte, però ho fa en una zona protegida per les dures escames del monstre, que el protegeixen íntegrament del cop.
Exemple 5: Un Ley Line walker protegit amb una Armor of Ithan (AR 18 - MDC) és atacat per un SAMAS (MDC). L'atac no supera l'AR de la barrera màgica, per la qual cosa en devilita l'estructura, afectant als seus punts d'MDC en un 10% del mal efectuat per el SAMAS.
Quan es tracta de saber si un personatge fa mal SDC o MDC cal mirar el seu tipus de força.
Tipus de força:
- Normal Strength (SDC): tothom qui no entri en les categories següents. Incloent Strong Characters i Dog Boys.
- Augmented Strength (MDC): bionics, juicers, crazies i light power armor.
- Robot Strength (MDC): robots i power armors.
- Supernatural (MDC): dimonis i criatures sobrenaturals. El GM decidirà durant el procés de conversió a aquestes noves regles si una criatura té o no força sobrenatural.
- Mal dels atacs naturals: cop de puny 1d4, patada 1d8, etc. (serà SDC o MDC segons el tipus de força del personatge) més bonus de PS.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada