Imatge aleatoria de capçalera

dimarts, 10 de març de 2009

Les Ciutats de Rifts

Són oasis de civilització (o almenys d’urbanització) en mig del món salvatge i post-apocalíptic de Rifts. Les ciutats de la Terra de Rifts conformen una part molt important de l’ambientació del joc, curulles de trames, rumors, aventures i personatges secundaris per explotar. Tanmateix, sovint són ignorades o relegades a meres àrees d’avituallament en el camí del personatges. Reivindico des d’aquí les possibilitats de joc que donen les ciutats: aventures urbanes (contraban, cyber-snaching, investigació criminal, etc.), conflictes polítics, lluites internes o contra invasors...

I no n’hi ha pas poques de descrites! Qui vulgui fer aventures que succeeixin als nuclis urbans sense voler escalfar-se gaire el cap, només a d’anar a buscar-los als manuals publicats. N’hi per triar i remenar. Aquí us faig una llistat de referència ràpida:

- Firetown. Un suburbi de Chi-town en tres actes, on es cou una rebel·lió contra la Coalició després de la caiguda de Tolkeen. Amb moltes possibilitats per fer aventures urbanes de tipus espionatge, tràfic d’objectes, misteris urbans, o anticoalició.

Rifts Adventure Sourcebook One: Chi-Town 'Burbs
Rifts Adventure Sourcebook Two: Tolkeen Crisis
Rifts Adventure Sourcebook Four: The Vanguard

- Merctown. Una ciutat de mercenaris per a mercenaris en mig de tots els conflictes. Si ets un mercenari i busques feines, Merctown és per tu!

Rifts Merctown

- Ciudad Juarez. Bandes criminals de carrer, amenaça vampírica, corrupció. Una ciutat totalment desetructurada i caótica. Aventures tipus Cyberpunk. Vegeu el seu mapa aquí.

Rifts World Book 1 Vampire Kingdoms i Vampire Kingdoms (Revised)


- Splynn. La capital d’Atlantis. Màgia, esclaus, piràmides, mercats exòtics. Partides d’infiltració, contraban, rescat d’esclaus o lluites de gladiadors.
Rifts World Book 2: Atlantis
Rifts World Book 21: Splynn Dimensional Market


- Old Bones. Intriga, traïció i rumors a les portes de Free Quebec. Es podria dir que és la ciutat mercenària del nord del continent americà. Però hi ha molt més, ja que transpira rumors, contraban, espionatge i les conxorxes.

Rifts World Book 22: Free Quebec


- Tolkeen. El lloc de reunió dels enemics de la Coalició. Màgia, D-Bees, TW. Si hi ha algun lloc per fer partides diplomàtiques, Tolkeen segur que s’hi acosta.

Rifts Coalition Wars 6: The Final Siege


- Freehold. La ciutat dels dracs.
Rifts Coalition Wars 6: The Final Siege

- Char. Únic punt civilitzat en mig de la selva i els aiguamolls dels dinosaures. Punt de partida de qualsevol expedició a les remotes terres de l’est del continent americà. També hi ha bandes criminals de carrer, estructurades en gremis.
Rifts World Book 26: Dinosaur Swamp

- Arzno. Vampirs, TW, Mercenaris. La ciutat mercenària de l’Oest americà, amenaçada per una incursió vampírica.
Rifts WB 28: Arzno

- Madhaven. Fantasmes, bogeria, ruïnes, tresors ocults, mutants i alguna que altra sorpresa. No és una ciutat per passar-hi gaire temps, però de ben segur que no t’hi pots avorrir.
Rifts WB 29: Madhaven

Ja veus que, com sempre a Rifts, les possibilitats d’aventures només estan limitades per la teva imaginació! Prova de jugar en un ciutat, i veuràs com l’ambientació de Rifts esdevé molt més del què ja era.