Prenen la idea d'aquesta entrada (gracias René), descriuré aquí allò que per mi significa el món de Rifts. La idea de l'entrada susdita és que els jugadors col·laborin en la creació de la campanya aportant els seus punts de vista, i en definitiva, modelant-la als seus gustos, establint flags per què el director de joc introdueixi els elements que els jugadors esperin trobar-hi. Així doncs, animo a tots els meus jugadors (i a qui vulgui) a fer les aportacions que cregui necessàries per millorar la seva experiència de joc.
1. Quina és la imatge, el "leit motiv" de la campanya? Què fa que l'ambientació estigui llesta per a l'aventura? Què està canviant, evolucionant, decaient?La campanya es basa en el conflicte entre dues maneres de veure el món, en un entorn post-apocalíptic, on la màgia, la psiònica, i éssers sobrenaturals o extraterrestres conviuen amb l'alta tecnologia desenvolupada abans del cataclisme nuclear i màgic ocorregut fa tres segles. Una, és la manera dels Estats de la Coalició, rígida, inflexible, punitiva vers els practicants de la màgia, restrictiva amb aquells que tenen poders psíquics i discriminatòria o directament violenta contra les races no humanes, que s'enfronta amb aquells que en pateixen els abusos.
A una escala major, la campanya intenta explicar el món a través de la resolució de diferents misteris que els personatges hauran d'anar desvetllant.
2. Quina és la cultura o cultures dominats de l'ambientació?Quins són els anàlegs d'aquesta cultura (ja siguin històrics, actuals o de ficció).En el món de Rifts hi ha moltes cultures, potser la principal seria la dels Estats de la Coalició, que es podria descriure com a supremacistes humans clarament militaristes. Vindria a ser un nacisme que en comptes de pregonar la raça ària persegueix l'eliminació de la màgia i els éssers dimensionals (D-Bee). Altres cultures podrien ser la dels Nadius Americans, que han tornat amb les seves creences i poders potenciats; els Xiticix, éssers dimensionals insectoïdes, malgrat caldria discutir si realment conformen una cultura, ja que gairebé són com abelles o formigues; o els mateixos humans aliats amb la màgia (Tolkeen, Lazlo, Federació de la Màgia), tot i que posar-los en el mateix sac també és complicat; els vampirs, amb la seva pròpia organització jeràrquica, etc., etc.
3. En quin conflicte estan immersos els personatges? Quins bàndols hi ha? Quin problema hi ha?Els personatges es troben en mig de la guerra entre els Estats de la Coalició (EC) i el regne de Tolkeen. Els EC veuen a Tolkeen com una amenaça, ja que molts dels seus habitants, entre els quals destaquen molts governants, són practicants de la màgia o D-Bees.
En la conflicte hi ha diversos bàndols:
- Estats de la Coalició. Humans amb un gran exèrcit d'alta tecnologia i mutants especialitzats en rastrejar la màgia que lluiten contra Tolkeen i Free Quebec.
- Tolkeen. Un cúmul de baronies unides en un regne, conformades d'una important comunitat de mags i D-Bees. Anys de setge per part dels EC els han portat a la paranoia i l'odi, gairebé esdevenint els monstres que els EC afirma que són.
- La Federació de la Màgia. Potencialment podrien ser aliants de Tolkeen, però antigues renyines fan que es mantinguin al marge. La conformen diverses faccions amb interessos dispars, però el gruix de la FdlM està dominada per un poderós mag malvat.
- Free Quebec. Antic Estat de la Coalició. La seva actitud autònoma vers la capital dels EC (Chi-Town) ha fet que s'acabessin desvinculant d'aquesta, malgrat els uneix el mateix sentiment supremacista humà. L'Emperador dels EC els declara la guerra per la seva "insolència" gairebé al mateix temps que a Tolkeen, provocant dos fronts de guerra oberts pels EC.
- Xiticix. D-Bees insectoïdes expansionistes completament intolerants amb qualsevol altra forma de vida. El gruix dels seus ruscs es desenvolupen al nord de Tolkeen.
- Els Ciber-caballers. Ordre de caballers-paladins. Es declaren neutrals a la guerra, tot i que molts d'ells desobeeixen al fundador de l'ordre i se'n van a lluitar contra els EC. Aquest fet provoca un sisme en l'odre.
- Altres poders presents en l'ambientació però que no participen directament en el conflicte: Atlantis, els regnes vampírics, les baronies de l'oest, Lazlo-New Lazlo, ARCHIE-3, etc.
4. On té lloc el conflicte? Quina és la seva ecologia, entorn, emplaçament?El setge de Tolkeen té lloc al Mig-Oest americà, a la zona coneguda com dels mil llacs. Entre la frontera canadenca (i els estats de Wisconsin, Minesota, Iowa...). Actualment, 3 segles després del cataclisme, aquesta zona està coberta de boscos de coníferes. El relleu varia, des d'algunes serralades de l'oest fins a les grans planúries de l'est. Un dels principals elements del territori és el riu Mississippi, i els llacs que conforma.
5. Quina és la moneda del món de joc? Què fa la gent per treballar? Con és l'economia en general?La moneda més estesa és el Crèdit. Aquesta moneda no té un suport físic, sinó que s'emmagatzema en targetes informatitzades (tipus targetes de crèdit). Tanmateix, aquests crèdits només s'accepten en els llocs més civilitzats, i l'economia dominant és la de l'intercanvi, ja sigui en bens com en serveis. Molt sovint aquests bens estan controlats pel Mercat Negre, que en la ambientació és una gran empresa de tipus mafiós estesa per tot el territori.
La gent sòl treballar al camp (pagesos, grangers, trampers, caçadors, etc.), o a les ciutats. Com que és una ambientació molt militaritzada, hi ha un gran percentatge de la població vinculada a la guerra, ja sigui en forma de soldats o en companyies mercenàries.
6. Quines religions hi ha? Com conviuen?L'ambientació no defineix cap religió, si bé s'intueix que la majoria de creients són catòlics. Tanmateix, també s'anomenen alguns panteons presents en el Megavers (Nòrdics, Maies, Gregs, Egipcis...), considerats com a éssers poderosos però mortals; antics déus (Old Ones) semblants als de la mitologia Lovecraftiana; o les creences espirituals dels Natius Americans.
7. Com es diu el lloc més important de la campanya? (No la capital, ni el lloc més famós, sino EL LLOC on succeeix tota l'acció).El mig-oest americà, que compren les àrees entre Tolkeen i els Estats de la Coalició.
8. Com es diu aquell lloc llunyà del qual la gent en parla, somia, o es calla contenint-se l'alè?Atlantis. Durant el cataclisme, va ressorgir l'antiga illa d'Atlantis en mig de l'Oceà Atlàntic, cosa que va provocar un increment del nivell de les aigües. Aquesta illa està clafida de monstres i controlada per una poderosa intel·ligència alienígena i els seus aliats. Allà hi ha el centre del mercat d'esclaus del Megavers, i tots els roïns i tenen un port lliure per amargar-s'hi o reposar.
9. Qui són els antagonistes? Qui s'oposa als objectius dels personatges?L'ambientació permet posar-se en qualsevol dels bàndols del conflicte, tanmateix, nosaltres em triat ser aliats de Tolkeen, per la qual cosa, són els soldats dels Estat de la Coalició qui s'oposa a les accions dels personatges. Malgrat tot, existeixen molts altres perills a la terra de Rifts, i no sempre són els EC qui porten el conflicte o l'aventura.
Com es pot veure l'ambientació de Rifts és rica i diversa, per la qual cosa les possibilitats d'aventures són múltiples. Allò que més m'atrau és l'amalgama de gèneres que proposa (Sci-fi, fantasia, psiònica, tecnologia, monstres, deitats, etc.), i la gran varietat de personatges que permet.
2 comentaris:
¡Oye! ¡Creo que el cuestionario funciona! En mi vida había entendido de qué demonios iba Rifts y ahora hasta me dan ganas de jugar. Espero que les sirva a ustedes.
La verdad es que ayuda bastante a ordenar las ideas.
Por otra parte, el hecho de tener una ambientación tan definida no sé si contribuye a cohartar la imaginación de los jugadores, pero a lo mejor explicarla de esta forma ayuda a clarificarla.
Gracias por pasarte! :D
Publica un comentari a l'entrada