En Kevin Simbieda sempre ha dit que Palladium Books estava entre les tres primeres companyies de Jocs de Rol. He estat investigant una mica*, i si bé és cert que Palladium Books està entre les 10 primeres (tampoc és que n'hi hagi gaires més de les anomenades "grans"), sembla que fa temps que ha perdut aquesta posició.
Si observem el gràfic adjunt, hom se n'adona que Palladium Books ha anat perdent pes progressivament en la industria dels jocs de rol, en detriment d'altres companyies com Alderac Entertainment (Leyanda 5 Anillos) o Steve Jackson Games (GURPS 4a Ed.), i sempre per darrera dels gegants de la industria: Wizards of de Coast (D&D) i White Wolf (MdT).
Molts atribueixen aquesta minva a la crisi que va patir la companyia ("Crisis of Treachery") l'any 2006. Tanmateix, les dades demostren que la reculada comença molt abans. Sembla, que malgrat els esforços de Palladium Books per sortir endavant, com la recuperació de la llicència de Robotech o la publicació d'un nou joc Zombie (Dead Reign), les xifres encara no acaben de ser les d'antuvi (segons icv2, en dades de la tardor d'enguany aquest és el Top 5 en ventes de Jocs de Rol):
1. Dungeons and Dragons (Wizards of the Coast).
2. Warhammer 40K: Dark Heresy (Fantasy Flight Games).
3. World of Darkness (White Wolf).
4. Shadowrun (Catalyst Lab Games).
5. Pathfinder (Paizo Publishing).
Veient aquestes dades, potser caldria que en KS es replantegés la seva política editorial i comencés a platejar-se realitzar una edició del sistema Megaversial revisada, clarificada, ordenada i més coherent, amb una maquetació atractiva i moderna, per tal d'atreure nous i vells clients. Amb tot, és clar que Palladium Books té una base de fans molt sòlida que manté la companyia funcionant**, i per tant, és poc probable que això acabi succeint.
* Font: Keneth Hite's "Out of the box" from GamingReport.com
** Només calen 1000 fans veritables per subsistir.
4 comentaris:
Wizards semble imparable. No se com els deu anar amb la 4ª, segur que triunfant.
Potser el que agrada als roleros es el fet de canviar de sistemes. El rolero es una persona amb ganes d'experimentar, i si aquesta gent de Palladium segueixem amb el mateix sistema, encara que treguim més ambientació, pot acabar per aburrir als jugadors.
Jo estic pensant en adquirir algun de Robotech :P
Home, jo diria que tot el contrari. Tota la història amb D20 i les llicències GLS va a favor d'homogeneitzar sistemes i no haver-ne d'aprendre de nous. Tanmateix, la 4a sembla que ha provocat l'efecte contrari, amb una diàspora del d20 o una dispersió dels jugadors cremats del sistema.
A Palladium lo que li passa és que té una fan base molt forta que la fa resistent als canvis, però alhora provoca que no hi hagi gairebé renovació de jugadors.
Si t'agraden els mechas, el Robotech és per tu! :D
Si, pero vols dir que hi ha un sistema molt bo? Si el sistema te en compte moltes coses, es fa molt complexa alhora de jugar-lo, i si es sencill,després falten coses que el joc no te en compte. Creec que no hi ha cap sistema que sigui millor que els altres per aixo penso que no es podra homogenitzar mai, tants caps tants barrets. Potser algun dia ens trobarem e¡amb un sistema que sera la repolla, pero despres hi haura el problema que tindran els altres jocs per utilitzar aquest sistema.
No, no hi ha el sistema perfecte (tot i que alguns diuen que el GURPS s'hi acosta ;), tanmateix, evidentment hi ha sistemes millors que d'altres per "emular" diferents tipus de partides, és el què es coneix com "El sistema importa". De fet, per mi aquí hi rau la clau del per què existeixen múltiples sistemes: depèn del per què el vulguis hi ha sistemes que s'adaquaran millor a la teva manera de jugar que d'altres.
Publica un comentari a l'entrada