Wormwood fou un experiment per Rifts, que al final va reeixir i consolidar-se en la línia dels "Dimensions Books". En tant que la terra de Rifts ha esdevingut un "hub" entre dimensions i que té vetat el viatge espacial, era lògic explorar què hi ha més enllà de la nostra dimensió, i donar peu a l'Univers Megaversial (malgrat això també va du un munt de maldecaps, algun dels quals es van intentar solucionar més tard i s'expliquen aquí i aquí).
Aquesta línia de viatges dimensionals s'enceta doncs amb Rifs Dimension Book One: Wormwood, basat en el món creat per Timothy Truman i Flint Henry.
El manual és un cartoné de 160 pàgines (segona impressió - octubre 1994). Portada a color (Kevin Fales), representant un Apok. I interior en blanc i negre a doble columna (excepte la taula de continguts a columna simple), escrit per Kevin Siembieda.
Després d'unes paraules introductòries de l'autor on explica l'origen de la idea de fer un dimensional book, s'introdueix el lector a l'ambientació a través d'un vibrant còmic de 19 pàgines en blanc i negre escrit per Timothy Truman et al. La veritat és que va molt bé per fer-se una imatge mental de tot plegat.
La següent secció està escrita fent servir la forma de "retalls" del llibre de l'Erin Tarn, descrivint el viatge d'aquesta per Wormwood. La descripció és acolorida i planera per la qual cosa passa molt bé.
Seguidament s'entra a la descripció de la Dimensió-planeta de Wormwood, i s'explica en detall el seu funcionament: recursos, economia, història, habitants, etc.
El món està dividit en dues faccions: L'Imperi de la llum i els Impurs. L'un el formen els humans habitants de Wormwood i l'altre un exèrcit de dimonis que volen conquerir-lo. En la secció de "Champions of light" se'ns descriuen les OCC disponibles (9 en total) específiques del món (es permeten moltes altres de Rifts), que bàsicament són diferents tipus de guerrers i mags especialitzats més o menys vinculats a la Catedral (el món és una teocràcia).
Trobem després una secció dedicada a donar estadístiques sobre els PNJ "Herois" principals de l'ambientació que hem vist en el còmic del principi.
Passa seguidament a descriure la màgia especial de l'ambientació que es basa en plegaries per entrar en contacte amb Wormwood (la dimensió-planeta) i per tant tenen bàsicament efectes de creació de recursos, localització de llocs, defensa contra les forces del mal i d'invocació d'éssers o recursos màgics.
La "tecnologia de guerra" de l'ambientació equivaldria a organismes simbiòtics (una mena de cibernètics orgànics), "sants de batalles" (Battle Saints, representat a la imatge anterior) i altres criatures més o menys fastigoses (equivalents als robots). Els "objectes màgics" es creen a través de cristalls i gemmes imbuïts de poder pel propi planeta.
La secció final està dedicada a les Forces de la foscor: RCC de criatures malignes (15 en total), els PNJ malignes principals (incloent el capitost dels dolents, l'Impur) i una descripció dels territoris ocupats.
Les últimes pàgines acaben amb les taules d'experiència, una fitxa i una fulla de propaganda del catàleg de Palladium Books. (Recordem que en aquella època internet es trobaba a les beceroles.)
el bo: s'inicia la línia de Dimension books amb un manual molt digne i una ambientació diferent. Al llegir-la em venen imatges d'una campanya militar o de resistència. Inspirador!
el lleig: Alguns dels dibuixos (sobretot d'en Kevin Siembieda) estan per sota la mitjana de la resta del manual. La cartografia deixa molt d'espai per a la millora.
el dolent: trobo a faltar ganxos per aventures o profunditat en les intrigues o línies argumentals de l'ambientació. Per exemple, s'apunta la rivalitat entre els dos tipus de Templaris, i entre els Monjos i la Catedral, però no tenim idea de com es concreta, quins PNJ hi ha involucrats...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada